Economist: Η Τεχνητή Νοημοσύνη ενάντια στην Google στις μηχανές αναζήτησης
Πηγή: Pixabay
Θα φάνε τα chatbot της AI το μεσημεριανό γεύμα της Google; Αυτό είναι το κεντρικό θέμα του Economist. Όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν με άλλες εταιρείες αναζήτησης, και σε άλλους διαδικτυακούς τομείς, η Google βλέπει τα σκήπτρα της να αμφισβητούνται ως προς τη μηχανή αναζήτησης και, μάλιστα, από τα «ψαχτήρια» της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ).
Για περισσότερα από 25 χρόνια, οι μηχανές αναζήτησης είναι η μπροστινή πόρτα του Διαδικτύου. Το AltaVista, ο πρώτος ιστότοπος που επέτρεψε τις αναζητήσεις στο πλήρες κείμενο του Ιστού, εκθρονίστηκε γρήγορα από την Google, η οποία από τότε κυριαρχεί στο χώρο στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου. Η μηχανή αναζήτησης της Google, που εξακολουθεί να είναι η καρδιά της επιχείρησής της, έχει κάνει τη μητρική της, την Alphabet, μία από τις πιο πολύτιμες εταιρείες στον κόσμο, με έσοδα 283 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022 και κεφαλαιοποίηση 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αλλά τίποτα δεν διαρκεί για πάντα, ιδιαίτερα στην τεχνολογία. Η Ιbm, που κάποτε κυβερνούσε στην επιχειρηματική πληροφορική, ή η Nokia, κάποτε ηγέτιδα δύναμη στα κινητά τηλέφωνα, εκθρονίστηκαν αμφότερες, επειδή έκαναν μεγάλες τεχνολογικές μεταβάσεις. Τώρα οι εταιρίες τεχνολογίας τρέχουν για μια καινοτομία που μπορεί να προαναγγέλλει μια παρόμοια αλλαγή – και μια παρόμοια ευκαιρία. Τα chatbot που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) επιτρέπουν στους χρήστες να συλλέγουν πληροφορίες μέσω πληκτρολογημένων συνομιλιών,ενώ ως κορυφαίος στον τομέα αναφέρεται ότι είναι το Chatgpt, που δημιουργήθηκε από την Openai, μια startup.
Το σχόλιο σας