Bloomberg: Tesla έναντι BYD – Στρατηγικές
Πηγή: Αρχείου
Όλα τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι ίδια, όπως δεν είναι και οι εταιρείες που τα κατασκευάζουν. Οι επενδυτές λατρεύουν να τοποθετούν αυτές τις επιχειρήσεις της νέας εποχής σε ένα ενιαίο “καλάθι”, μη δίνοντας σημασία στις διαφορές τους.
Το αγαπημένο “ζεύγος” την τρέχουσα περίοδο είναι η Tesla έναντι της BYD, η οποία υποστηρίζεται από την Berkshire Hathaway. Η αναζήτηση ομοιοτήτων μεταξύ των δύο έχει γίνει ιδιαίτερα έντονη αφότου οι πωλήσεις οχημάτων της τελευταίας ξεπέρασαν τις πωλήσεις της πρώτης το 2022 στην Κίνα.
Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο έρχονται αντιμέτωποι στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, ανταγωνιζόμενοι για την πρώτη θέση – γιατί λοιπόν δεν πρέπει να τους συγκρίνουμε;
Στην πραγματικότητα, για πολλούς λόγους.
Άτοπο Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Τον Δεκέμβριο, η BYD πούλησε 235.197 οχήματα στην Κίνα. Από αυτά, τα 122.659 ήταν plug-in υβριδικά και τα υπόλοιπα ήταν ηλεκτρικά μπαταριών (BEV). Πούλησε περί τις 900.000 για κάθε έναν από τους δύο τύπους οχημάτων το 2022. Η Tesla κατασκεύασε 55.796 BEV στην Κίνα τον περασμένο μήνα και συνολικά πάνω από 700.000 για το έτος.
Ουσιαστικά, ανταγωνίζονται σε εκείνο που οι επενδυτές θα αποκαλούσαν “τμήμα προϊόντων” – ένα κομμάτι από το σύνολο όσων παράγει μια εταιρεία. Εδώ είναι η ουσία: τα υβριδικά και τα BEV λειτουργούν με θεμελιωδώς διαφορετικές τεχνολογίες και κινητήρες. Το κόστος του αυτοκινήτου – η κατασκευή του και η κατοχή του – αλλάζει, μαζί με την επιλογή της ισορροπίας μεταξύ απόδοσης, αυτονομίας και απόδοσης. Τα υβριδικά μπορεί επίσης να πωλούνται έως και στη μισή τιμή. Τα πλεονεκτήματα του ενός έναντι του άλλου είναι μια εντελώς ξεχωριστή συζήτηση. Πολλοί επικριτές (π.χ. η Greenpeace) ισχυρίζονται ότι τα plug-in δεν είναι καν “πράσινα” αυτοκίνητα – αλλά περισσότερο λύκοι με προβιά.
Εταιρείες όπως η Toyota αναφέρουν, από την άλλη πλευρά, ότι τα υβριδικά κάνουν ό,τι ακριβώς χρειάζεται: χαμηλότερες εκπομπές ρύπων όντας ταυτόχρονα προσιτά από άποψη τιμής. Αποτελούν μια λύση συμμόρφωσης προς τις περιβαλλοντικές επιταγές. Αφήνουμε το συγκεκριμένο ζήτημα εδώ προς το παρόν. Καλώς ή κακώς, το να κάνει κανείς σαρωτικούς παραλληλισμούς είναι ανόητο.
Στρατηγικές Παραπέρα, η BYD και η Tesla χρησιμοποιούν διαφορετικές στρατηγικές, κυρίως επειδή έχουν εντελώς διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα. Δεν είναι τόσο απλό όσο το να ψάχνουμε απλώς ποιος μπορεί να παράγει περισσότερα οχήματα πιο γρήγορα. Η BYD ξεκίνησε ως εταιρεία μπαταριών η οποία τώρα κατασκευάζει και πουλά και αυτοκίνητα. Έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σε τεράστιους όγκους πρώτων υλών οι οποίοι απαιτούνται για την κατασκευή EV και των μπαταριών τους. Έχει σταθερό πάτημα στην εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου και έχει κινηθεί προς ένα πιο καθετοποιημένο μοντέλο, ενώ παράλληλα αναπτύσσει τεχνολογία.
Παρά τις αναφορές του Elon Musk σχετικά με την ιδιοκτησία ορυχείων λιθίου, η Tesla εξακολουθεί να βασίζεται στο μακρύ και βαθύ δίκτυο προμηθευτών της στην Κίνα. Λαμβάνει μπαταρίες από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή στον κόσμο, τη Contemporary Amperex Technology, ενώ αξιοποιεί και την ίδια την BYD σε αυτό τον τομέα.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας