Καραμανλής: Τα έργα του Υπουργείου Υποδομών στοχεύουν και στην ανάπτυξη του τουρισμού
Πηγή: Γραφείο Τύπου
Στο νέο συνεκτικό σχέδιο υποδομών με στόχευση και στον Τουρισμό, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ με θέμα την «Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030»,
Ο κ. Κώστας Καραμανλής επικεντρώθηκε στον αεροπορικό κλάδο, με την παραχώρηση νέου cluster αεροδρομίων, τα μέτρα περιορισμού ρύπων από τις αερομεταφορές σε Ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και στις υποδομές και στα ευρωπαϊκά κονδύλια, προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών πρόσθεσε πως, τα τελευταία 3,5 χρόνια, έχει γίνει μια επανάσταση στον τομέα των υποδομών, αφού, από την αρχή, μόνο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είχαμε ένα σχέδιο έργων ύψους 13 δισ. ευρώ.
Στη συνέχεια, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι, δυστυχώς, στην Ελλάδα «ποτέ δεν κάναμε μια σοβαρή συζήτηση κι έναν σχεδιασμό για το τι έργα θέλουμε. Να σας πω ένα νούμερο που διάβασα και με σόκαρε. Από τότε που ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έβαλε τη χώρα στη Ευρώπη μέχρι σήμερα, η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει έργα ύψους 180 δισ. ευρώ. Κι αναρωτιέμαι που πήγαν αυτά τα χρήματα. Δυστυχώς πήγανε πολλές φορές σε έργα που δεν έπρεπε να γίνουν, που δεν είχαν σοβαρό σχεδιασμό. Υποκύψαμε, πολλές φορές, στον πειρασμό, ως πολιτικό σύστημα, στο να χαϊδεύουμε δεξιά κι αριστερά συγκεκριμένες ομάδες, για να κάνουμε κάποια “εργάκια”, τα οποία, όμως, αν τα αθροίσουμε δεν είναι “εργάκια”, αλλά κάποια δισ. ευρώ χωρίς συγκεκριμένη στόχευση».
Είναι σαφές ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί μια οριζόντια δομή, έτσι ώστε οι Περιφέρειες και οι Δήμοι να έχουν μια στρατηγική για το που θα κάνουν μικρότερα έργα υποδομής, στα οποία πράγματι το Υπουργείο Υποδομών μπορεί να βοηθήσει.
O υπουργός, στη συνέχεια αναφέρθηκε στην μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων, επισημαίνοντας όμως τον κίνδυνο που υπάρχει να διαθέτει η Ελλάδα αεροδρόμια «δύο ταχυτήτων», αυτά που ανήκουν σε ιδιώτη και αυτά της ΥΠΑ.
Στο ερώτημα για ποιο λόγο στην Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι δεν είχε τα προβλήματα όπως άλλα αεροδρόμια με τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων, ο Υπουργός απάντησε ότι «αυτό δεν ήταν τυχαίο».
«Με τον κ. Κικίλια συνεργαστήκαμε πολύ στενά, όπως και με το Υπουργείο Οικονομικών, ώστε να έχουμε εργασιακή ειρήνη, με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Όποτε, θεσπίσαμε μια διαδικασία από μπόνους. Είπαμε, δηλαδή, πως όσες κινήσεις κάνετε, τόσα περισσότερα χρήματα θα λάβετε και έτσι καταφέραμε, με χρήματα που δεν βγαίνουν από τον κρατικό προϋπολογισμό, να διατηρήσουμε την εργασιακή ειρήνη και να αυξήσουμε τις κινήσεις σε όλα τα αεροδρόμια και αυτή την στιγμή να μην έχει ακουστεί το παραμικρό για τα αεροδρόμια μας.
Τέλος, όσον αφορά στη σταδιακή εισαγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Η Ευρώπη, αυτή την στιγμή, βρίσκεται μπροστά και πρωταγωνιστεί σε αυτό που λέμε πράσινη μετάβαση. Οι στόχοι είναι πολύ φιλόδοξοι, αλλά αυτό που λένε όλοι και υποστηρίζουμε κι εμείς, είναι ότι αυτή η μετάβαση πρέπει να είναι δίκαιη. Ναι στην αειφόρο ανάπτυξη, ναι στην βιωσιμότητα αλλά με δίκαιο τρόπο».
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκπονήσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα. «Συνδέουμε τα λιμάνια μας με τον ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο, που έχει πράσινο πρόσημο και κάνουμε ταυτόχρονα την χώρα μας logistic center της ευρύτερης περιοχής. Μια βιομηχανία στην οποία όλοι έλεγαν ότι έπρεπε κάτι να κάνουμε αλλά δεν γίνονταν τίποτα, για χρόνια».
Καταλήγοντας, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η συζήτηση αυτή γίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή και ότι αυτή η κυβέρνηση έχει αναβαθμισμένο ρόλο στα ευρωπαϊκά φόρα και ειδικά ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Έτσι, μπορούμε να διαπραγματευόμαστε – και αυτό το κάνουμε- σε όλα τα επίπεδα, γνωρίζοντας ότι η ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας είναι ο τουρισμός και δεν θα κάνουμε ποτέ το οτιδήποτε για να βάλουμε σε ρίσκο αυτή την πολύ σημαντική οικονομία».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας