Xu Yangtian: Μέσα σε 10 χρόνια έχτισε μια από τις μεγαλύτερες περιουσίες του κόσμου το Shein
Πηγή: Cornell Research - Cornell University
Ο Ralph Lauren, ο οποίος εγκαινίασε το παγκοσμίου φήμης brand «Polo» το 1967, χρειάστηκε τρεις δεκαετίες για να γίνει δισεκατομμυριούχος.
Ο Xu Yangtian, διευθύνων σύμβουλος της Shein, χρειάστηκε λιγότερο από 10 χρόνια για να χτίσει μια από τις μεγαλύτερες περιουσίες του κόσμου. Η περιουσία του ανθρώπου που κατέχει το ένα τρίτο αυτού του φαινομένου του fast fashion, υπολογίζεται από το Bloomberg τουλάχιστον στα 23,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η συνολική καθαρή αξία των ιδρυτών της Shein – Xu, Miao Miao, Gu Xiaoqing και Ren Xiaoqing – είναι σχεδόν 40 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ ένας από τους πρώτους και πιο γνωστούς χρηματοδότες της, η Tiger Global, έχει δει την αξία της επένδυσης της να εικοσαπλασιάζεται.
Το Bloomberg ρίχνει για πρώτη φορά φως στην ιστορία ενός εκ των ιδρυτών της Shein, του Xu, ο οποίος βρίσκεται πλέον στην κορυφή της μόδας παγκοσμίως.
Γεννημένος στην ανατολική επαρχία Shandong της Κίνας το 1983, ο Xu, ο οποίος επίσης ακούει στο όνομα Chris, σπούδασε διεθνές εμπόριο στο κολλέγιο και εργάστηκε για λίγο σε μια εταιρεία διαδικτυακού μάρκετινγκ, με στόχο να ενισχύσει τις πωλήσεις της εταιρείας στο διαδίκτυο.
Αργότερα ίδρυσε την πρώτη του επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου με δύο συνεργάτες το 2008, για να ασχοληθεί με την πώληση γυναικείων ρούχων και αξεσουάρ.
Το εγχείρημα δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία, αλλά τότε γνώρισε τους ανθρώπους που σύντομα θα γίνονταν οι πιο έμπιστοι συνέταιροί του:
Ο λόγος για τους υπόλοιπους ιδρυτές της Shein, Miao, Gu και Ren, με τους οποίους ξεκίνησε μαζί την λειτουργία της Shein στη Ναντζίνγκ πριν από μια δεκαετία.
Οι τέσσερις τους τώρα διευθύνουν τις δραστηριότητές της, την ανάπτυξη εμπορευμάτων και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ο καθένας από αυτούς έχει περιουσία πάνω από από 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Όλοι τους έχουν παραμείνει μακριά από τη δημοσιότητα και δεν εμφανίζονται στον επίσημο ιστότοπο της εταιρείας.
Ο τρόπος με τον οποίο οι ίδιοι προώθησαν το μάρκετινγκ της εταιρείας στο διαδίκτυο είναι και το κλειδί της επιτυχίας τους.
Συγκεκριμένα η Shein χρησιμοποιώντας δεδομένα και αλγόριθμους εντοπίζει τα προϊόντα που έχουν μεγαλύτερη απήχηση και προσαρμόζει την παραγωγή της στοχεύοντας στην επάρκεια αποθεμάτων και στην ταχεία παράδοσή τους.
Η πανδημία μάλιστα εκτόξευσε την ανάπτυξη της Shein, καθώς οι έφηβοι στράφηκαν στη «φθηνή μόδα» όσο ήταν κλεισμένοι σπίτι τους.
Άλλωστε η generation Z αποτελεί το 50% της πελατείας τους.
Στη Shein μπορεί να βρει κανείς μία μεγάλη γκάμα προϊόντων με κόστος κάτω των 10 δολαρίων, ενώ οι προμηθευτές καλούνται κάθε φορά να παραδίδουν τα νέα σχέδια σε περίπου 10 ημέρες, ακόμη πιο γρήγορα και από την πολιτική του Zara.
Το 2018, η αξία της Shein ήταν 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια και ένα χρόνο αργότερα είχε διπλασιαστεί.
Σήμερα, παρά το γεγονός πως υπήρχαν ανησυχίες ότι οι εξελίξεις στην Κίνα και οι αναταραχές που είχαν προκληθεί στον τεχνολογικό τομέα θα την επηρέαζαν, τα στοιχεία δείχνουν πως η εταιρεία εξακολουθεί να αξίζει 70 δισεκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας