Διπλασιάστηκαν οι «σκοτεινές δραστηριότητες» πετρελαιοφόρων που συνδέονται με τη Ρωσία

Διπλασιάστηκαν οι «σκοτεινές δραστηριότητες» πετρελαιοφόρων που συνδέονται με τη Ρωσία

Πηγή: NYT

Υπήρξαν περίπου 35 περιστατικά «σκοτεινής δραστηριότητας» τον Σεπτέμβριο, σχεδόν 50 τον Οκτώβριο και οι αριθμοί μειώθηκαν σε λίγο πάνω από 40 τον Νοέμβριο

Ο αριθμός των ρωσικών πετρελαιοφόρων που «σκοτεινιάζουν» για να αποφύγουν τον εντοπισμό τους στον νότιο Ατλαντικό έχει διπλασιαστεί τους τελευταίους μήνες σε ένδειξη μυστικών μέσων που αναπτύσσονται για την αποφυγή κυρώσεων.

Απενεργοποιώντας τα συστήματα παρακολούθησης στην ανοιχτή θάλασσα, τα πλοία μπορούν να μεταφέρουν αθόρυβα πετρέλαιο σε δεξαμενόπλοια χωρίς συνδέσμους με τη Ρωσία, ώστε να αποφευχθεί η επισήμανση των εξαγωγών πετρελαίου τους.

Ένα ανώτατο όριο 60 δολαρίων το βαρέλι για αγορές ρωσικού πετρελαίου τέθηκε σε ισχύ τη Δευτέρα. Οι εταιρείες στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ιαπωνία, καθώς και την Αυστραλία, απαγορεύεται να παρέχουν υπηρεσίες που επιτρέπουν τις θαλάσσιες μεταφορές, όπως ασφάλιση, σε περιπτώσεις που έχει παραβιαστεί το πλαφόν.

Οι χώρες της G7 – Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ – παρέχουν ασφαλιστικές υπηρεσίες για το 90% του παγκόσμιου φορτίου, ενώ η Ελλάδα, κράτος μέλος της ΕΕ, είναι σημαντικός παίκτης στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Το ανώτατο όριο αποσκοπεί στη διατήρηση της ροής πετρελαίου σε χώρες όπως η Κίνα, η Ινδία, η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οι οποίες δεν έχουν απαγορεύσει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, διατηρώντας παράλληλα την οικονομική πίεση στο Κρεμλίνο.

Κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα πετρελαιοφόρων δημιουργήθηκε στα τουρκικά ύδατα τη Δευτέρα, καθώς η κυβέρνηση της Τουρκίας ζήτησε αποδεικτικά ασφαλιστικής κάλυψης.

Ο μηνιαίος μέσος όρος τόσο των λεγόμενων σκοτεινών δραστηριοτήτων όσο και των επιχειρήσεων από πλοίο σε πλοίο στον νότιο Ατλαντικό διπλασιάστηκε την περίοδο Σεπτεμβρίου έως Νοεμβρίου σε σύγκριση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, σύμφωνα με ανάλυση των κινήσεων της εταιρείας ναυτιλιακών πληροφοριών Windward. Υπήρξαν περίπου 35 περιστατικά «σκοτεινής δραστηριότητας» τον Σεπτέμβριο, σχεδόν 50 τον Οκτώβριο και οι αριθμοί μειώθηκαν σε λίγο πάνω από 40 τον Νοέμβριο.

Τα δεξαμενόπλοια που μπορούν να κρύψουν τυχόν ρωσικές συνδέσεις, με παράνομες μεταφορές στη μέση του ωκεανού, θα ήλπιζαν να αποφύγουν οποιαδήποτε βεβαίωση τιμής του φορτίου τους.

Η Ami Daniel, διευθύνων σύμβουλος της Windward, δήλωσε ότι η Ρωσία είχε μάθει από το Ιράν και τη Βόρεια Κορέα τους τελευταίους έξι μήνες για το πώς να παρακάμπτει τις κυρώσεις.

«Βλέπουμε έναν αυξανόμενο κύκλο μάθησης και υιοθέτησης του ρωσικού στόλου και των ρωσικών συνδεδεμένων μερών», σημείωσε και πρόσθεσε πως η άνοδος της σκοτεινής δραστηριότητας στον νότιο Ατλαντικό είχε ακολουθήσει μια μικρότερη και από τότε αντίστροφη περίοδο δραστηριότητας στον βόρειο Ατλαντικό, μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου.

Στη συνέχεια, η Lloyd’s List δημοσίευσε μια έκθεση στα τέλη Ιουλίου που υποδηλώνει ότι πέντε πλοία κινεζικής ιδιοκτησίας χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε έναν κόμβο περίπου 860 ναυτικά μίλια δυτικά της πορτογαλικής ακτής.

«Αμέσως βλέπουμε μια αλλαγή του μοτίβου»,  επισημαίνει η Ντάνιελ. «Τότε βλέπουμε την άνοδο στον νότιο Ατλαντικό. Αυτές είναι γνωστές μέθοδοι αποφυγής κυρώσεων».

Η Windward δημοσίευσε επίσης αυτό που πρότεινε ότι έφερε τα χαρακτηριστικά μιας ζωντανής υπόθεσης ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρθηκε με δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Καμερούν.

Το σκάφος άλλαξε τον εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη του σε εταιρεία με έδρα τις Σεϋχέλλες τον Ιούνιο του 2022 μαζί με το διακριτικό κλήσης πριν πραγματοποιήσει μια πρώτη επίσκεψη στο Πράσινο Ακρωτήρι, όπου συνάντησε μερικά άλλα πλοία.

Δύο εβδομάδες αργότερα, το δεξαμενόπλοιο μετακινήθηκε στο βόρειο μέσο του Ατλαντικού, όπου έμεινε για τρεις ημέρες, πριν κατευθυνθεί προς τον νότιο Ατλαντικό, λίγο έξω από τις θάλασσες της Ναμίμπια, σύμφωνα με την ανάλυση. Λέγεται ότι έστειλε ψευδή σήματα για τη θέση του.

Στη συνέχεια, το πλοίο μετακινήθηκε στα μέσα Οκτωβρίου προς τις θάλασσες της Αγκόλα, όπου το δεξαμενόπλοιο μετέδιδε από το ίδιο ακριβώς σημείο για έξι ημέρες, μία ασυνήθιστη- κατά τη Windward – συμπεριφορά για ένα δεξαμενόπλοιο στη θάλασσα, πριν κατευθυνθεί προς την Ασία και τον τελικό προορισμό του, τη Μαλαισία και το λιμάνι του Tanjung Bruas.

Η ανάλυση της Windward υποδηλώνει ότι η αναφορά του σκάφους για μια αλλαγή βυθίσματος στις 20 Νοεμβρίου, η κατακόρυφη απόσταση μεταξύ της ίσαλου γραμμής και του πυθμένα του κύτους, υποδηλώνει ότι μπορεί να είχε ληφθεί πετρέλαιο στο σκάφος σε αυτό το στάδιο.

πηγή: Gurdian

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play