Κόσμος

WSJ: Στα ύψη τα κόστη μεταφοράς πετρελαίου εν μέσω πολέμου που αλλάζει το παγκόσμιο εμπόριο

WSJ: Στα ύψη τα κόστη μεταφοράς πετρελαίου εν μέσω πολέμου που αλλάζει το παγκόσμιο εμπόριο
Οι οικονομικές επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν διακόψει πολλές από τις πιο σύντομες διαδρομές εμπορίου πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου στη Βαλτική και τη Βόρεια Θάλασσ

Η αύξηση του κόστους μεταφοράς πετρελαίου μεταξύ των παγκόσμιων λιμανιών ανεβάζει τις τιμές της ενέργειας, παρά το ότι μια ζοφερή οικονομική προοπτική έχει παρασύρει το αργό κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα του έτους.

Οι οικονομικές επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν διακόψει πολλές από τις πιο σύντομες διαδρομές εμπορίου πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου στη Βαλτική και τη Βόρεια Θάλασσα. Τώρα, καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να βρει νέους προμηθευτές και η Ρωσία προσπαθεί να εξάγει αλλού πετρέλαιο, τα δεξαμενόπλοια ξοδεύουν περισσότερο χρόνο καθ’ οδόν πριν φτάσουν στους προορισμούς τους.

Πολλά φορτία χρειάζονται τώρα πέντε φορές περισσότερο χρόνο για τη μεταφορά σε διυλιστήρια ή χονδρεμπόρους από ό,τι πριν από τον πόλεμο, λένε οι εταιρείες δεξαμενόπλοιων και οι αναλυτές. Το αποτέλεσμα είναι ότι λιγότερα πλοία είναι διαθέσιμα σε έναν παγκόσμιο στόλο που έχει ελάχιστες προοπτικές να επεκταθεί γρήγορα σε μέγεθος, κάτι που αποτελεί όφελος για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Τα δεξαμενόπλοια κερδίζουν εδώ και τέσσερις μήνες περισσότερα από 40.000 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο, το μεγαλύτερο τέτοιο ποσό των τελευταίων 15 ετών, σύμφωνα με την Clarksons με έδρα το Λονδίνο. Η τιμή spot για τα πιο εκσυγχρονισμένα πλοία γνωστά ως πολύ μεγάλα μεταφορικά αργού (VLCC), τα οποία μπορούν να εκτείνονται σε περισσότερα από τρία γήπεδα ποδοσφαίρου σε μήκος και να μεταφέρουν δύο εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, ξεπέρασε τα 115.100 δολάρια την ημέρα στις 18 Νοεμβρίου. Πρόκειται για 11πλάσια αύξηση για αυτήν την κατηγορία του μέσου ημερήσιου ναύλου από πέρυσι.

Οι αυξήσεις των τιμών έρχονται σε κομβική στιγμή για τις αγορές πετρελαίου, με τον ΟΠΕΚ και τους συμμάχους του υπό τη Ρωσία να έχουν προγραμματίσει να συναντηθούν στις 4 Δεκεμβρίου, εν μέσω της έντονης παγκόσμιας ζήτησης και των εντάσεων με τις ΗΠΑ. Την επόμενη αμέσως μέρα από τη συνάντηση, οι δυτικές κυβερνήσεις θα αρχίσουν να επιβάλλουν κυρώσεις κατά των ρωσικών εξαγωγών ενέργειας που όπως αναμένουν οι αναλυτές θα ωθήσουν τους εμπόρους να ανακατευθύνουν περισσότερες αποστολές σε διαδρομές με μεγαλύτερη διάρκεια.

Το αυξανόμενο κόστος μεταφοράς πετρελαίου, το οποίο προκύπτει την ώρα που και τα πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο έχουν επίσης υψηλά ναύλα, έρχεται σε αντίθεση με τα ναύλα που βουλιάζουν για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης από λιανοπωλητές και από εργοστάσια για μεταφορά τέτοιων εμπορευμάτων.

«Οι χάρτες του παγκόσμιου ανεφοδιασμού πετρελαίου επανασχεδιάζονται πλήρως», δήλωσε ο Christian Ingerslev, διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Maersk Tankers A/S με έδρα την Κοπεγχάγη.

Τα δεξαμενόπλοια που αναχωρούν από το Primorsk της Ρωσίας, το οποίο βρίσκεται κοντά στην Αγία Πετρούπολη, μπορούν να φτάσουν στο ολλανδικό λιμάνι του Ρότερνταμ σε περίπου τέσσερις ημέρες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Teekay Tankers Ltd. Kevin Mackay κατά τη διάρκεια ενημέρωσης επενδυτών αυτόν τον μήνα. Ωστόσο, πολλές ρωσικές αποστολές έχουν επαναδρομολογηθεί σε ταξίδι περίπου 26 ημερών γύρω από την ήπειρο, από τη Μεσόγειο Θάλασσα και μέσω της Διώρυγας του Σουέζ για παράδοση στη δυτική ακτή της Ινδίας.

Για να αντικαταστήσουν αυτά τα ρωσικά βαρέλια πετρελαίου, οι Ευρωπαίοι αγοραστές στρέφονται επίσης σε πιο απομακρυσμένους παραγωγούς, συμπεριλαμβανομένων της Μέσης Ανατολής, της Νότιας Αμερικής και των Η.Π.Α.

Μια διαδρομή με δεξαμενόπλοιο από το Χιούστον στο Ρότερνταμ διαρκεί πλέον περίπου 17 ημέρες, είπε ο κ. Mackay. Ορισμένοι αναλυτές λένε ότι η απαγόρευση των περισσότερων ρωσικών εισαγωγών αργού από την Ευρωπαϊκή Ένωση που έχει προγραμματιστεί για τις 5 Δεκεμβρίου, καθώς και μια παρόμοια απαγόρευση των προϊόντων πετρελαίου που έχει οριστεί για τις 5 Φεβρουαρίου, θα μπορούσε να βοηθήσει να χρησιμοποιούνται περισσότερο τέτοιες μακρινές διαδρομές.

«Κοιτάζοντας το μέλλον, αναμένουμε ότι η Ρωσία θα κοιτάξει να εκτρέψει περισσότερα βαρέλια  προς την Ασία μόλις τεθεί σε πλήρη ισχύ η απαγόρευση της ΕΕ», είπε ο κ. Μακέι.

Οι αυξημένοι ναύλοι έχουν προσθέσει μερικά δολάρια στο κόστος κάθε βαρελιού αργού, ανάλογα με την απόσταση που διανύουν, λένε οι αναλυτές. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του πρώτου μήνα για το αργό πετρέλαιο Brent, τον παγκόσμιο δείκτη τιμών, έκλεισαν την Τρίτη στα 88,36 δολάρια μετά από πτώση που τράβηξε τις τιμές κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα του έτους αυτή την εβδομάδα.

Ο αντίκτυπος της αποκοπής της Ευρώπης από τις ρωσικές εξαγωγές ενέργειας δεν έχει επαληθευτεί πλήρως για τα πιο εξευγενισμένα παράγωγα όπως το ντίζελ, που είναι καίριας σημασίας για τη γεωργία, τις μεταφορές με φορτηγά και τη μεταποίηση. Το κόστος μεταφοράς τέτοιων καυσίμων μέσω του Ατλαντικού Ωκεανού έχει ήδη τριπλασιαστεί σε περίπου 5 δολάρια ανά βαρέλι το 2022, έγραψαν αναλυτές της Goldman Sachs σε σημείωμα τον περασμένο μήνα. Εκτίμησαν ότι το κόστος αυτό θα μπορούσε να διπλασιαστεί ξανά στις αρχές του επόμενου έτους.

«Εκεί βρίσκεται η πραγματική δυσκολία», δήλωσε η Natasha Kaneva, επικεφαλής της παγκόσμιας στρατηγικής εμπορευμάτων στην J.P. Morgan. Ενώ η Ρωσία φαίνεται να έχει πρόσβαση σε αρκετά πετρελαιοφόρα για να μεταφέρει το αργό της, πρόσθεσε, αντιμετωπίζει έλλειψη πλοίων εξοπλισμένων για τη μεταφορά προϊόντων πετρελαίου.

Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων αυξάνονται περιστασιακά ως απάντηση σε γεωπολιτικούς κραδασμούς, όπως όταν οι ΗΠΑ το 2019 επέβαλαν κυρώσεις σε δεκάδες πλοία που εκμεταλλευόταν κορυφαία κινεζική εταιρεία, για φερόμενους δεσμούς με παράνομο εμπόριο ιρανικού πετρελαίου.

Οι εταιρείες τάνκερ «εκτιμούν (ιδιαίτερα) χρονιές όπως αυτή που βγάζουν πολλά χρήματα», δήλωσε ο Omar Nokta, αναλυτής ναυτιλίας στο Jefferies. Ο κ. Νόκτα είπε ότι οι τροποποιημένες διαδρομές σημαίνουν πως τα δεξαμενόπλοια έχουν λιγότερες ευκαιρίες να φορτώσουν εάν αντιμετωπίσουν νέα λογιστικά προβλήματα, επιδεινώνοντας την έλλειψη διαθέσιμων πλοίων. Ωστόσο, οι ναυτιλιακές δεν περιμένουν ότι θα χρησιμοποιήσουν τα τρέχοντα απροσδόκητα κέρδη τους για να παραγγείλουν νέα πλοία.

Τα ναυπηγεία έχουν γεμίσει με παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Ardmore Shipping Corp. Anthony Gurnee, πράγμα που σημαίνει ότι νέα δεξαμενόπλοια δεν θα μπουν στην αγορά για μερικά χρόνια ακόμη αυξάνοντας τον κίνδυνο να είναι τεχνολογικά ξεπερασμένα όταν θα γίνει αυτό. Έτσι η Ardmore με έδρα τις Βερμούδες σταθμίζει τώρα αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Η αγορά μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων, λένε ορισμένοι αναλυτές, θα μπορούσε επίσης να γίνει πιο δύσκολη εάν εταιρείες που συνδέονται με τη Ρωσία προσπαθήσουν να αγοράσουν τέτοια διαθέσιμα πλοία για να βοηθήσουν στην παράκαμψη των δυτικών κυρώσεων.

Ο κ. Gurnee είπε ότι η ομάδα ναύλωσης των 10 ατόμων του Ardmore λειτουργεί όλο και περισσότερο σαν traders, σχεδιάζοντας τον καλύτερο συνδυασμό διαδρομών για έναν στόλο 30 πλοίων που περιλαμβάνει από δεξαμενόπλοια μέχρι πλοία μεταφοράς χημικών.

Με τόση αστάθεια στην αγορά, είπε, «δεν φαίνεται να υπάρχει κανένα πρακτικό ανώτατο όριο για το πόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν τα ναύλα μας».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play

Latest News

23.02.2023 | 07:01

Η Ζαχάροβα για το κινεζικό «σχέδιο»

23.02.2023 | 06:54

Καιρός σήμερα Πέμπτη: Γενικά αίθριος

23.02.2023 | 06:18

Αλβανία: Μπλόκο σε τάνκερ με 22.500 τόνους πετρελαίου - Φέρεται να προερχόταν από τη Ρωσία

23.02.2023 | 05:39

Αγωγές του Νίκου Παππά σε δύο εφημερίδες και τον Γιάννη Πρετεντέρη

23.02.2023 | 05:01

Ν. Κεραμέως: Όλα τα κόμματα να στηρίξουν το νομοσχέδιο κατά της σχολικής βίας

23.02.2023 | 04:24

ΕΛΓΑ: Καταβάλλονται αποζημιώσεις 110 εκατ. ευρώ – Ποιους αφορά

23.02.2023 | 03:48

Google: Συνεχίζει τις περικοπές θέσεων εργασίας

23.02.2023 | 03:13

Ρεύμα: Έρχεται τροπολογία για τα 300 εκατ. υπερεσόδων των προμηθευτών

23.02.2023 | 07:01

Η Ζαχάροβα για το κινεζικό «σχέδιο»

23.02.2023 | 06:18

Αλβανία: Μπλόκο σε τάνκερ με 22.500 τόνους πετρελαίου - Φέρεται να προερχόταν από τη Ρωσία

23.02.2023 | 03:48

Google: Συνεχίζει τις περικοπές θέσεων εργασίας

23.02.2023 | 02:39

Ασφάλεια των τροφίμων: Η Επιτροπή εγκρίνει τη χρήση 2 γενετικώς τροποποιημένων καλλιεργειών

23.02.2023 | 01:03

Ρεκόρ αιτήσεων ασύλου στην ΕΕ το 2022, κυρίως από Σύρους, Αφγανούς και Τούρκους

23.02.2023 | 00:33

Κρεμλίνο: Η επιστροφή στη συμφωνία New Start για τα πυρηνικά εξαρτάται από τη Δύση

23.02.2023 | 00:15

Πότε η Τουρκία ήταν αληθινή δημοκρατία;

22.02.2023 | 22:35

Qatargate: Πάρτι μασκέ προς χάρη της κόρης της Εύας Καϊλή στη φυλακή

21.02.2023 | 12:13

Τραμπ: Ο Μπάιντεν μας οδηγεί σε Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο

21.02.2023 | 12:10

Ουκρανία – Η Κίνα θέλει ρόλο παράγοντα στον τερματισμό της σύγκρουσης

21.02.2023 | 12:06

Ρωσία: «Πόλεμος» Wagner - Υπουργείου Άμυνας

21.02.2023 | 12:03

Πούτιν: Η Δύση απειλεί την ίδια μας την ύπαρξη - Θα αντιδράσουμε αναλόγως

18.02.2023 | 12:25

Η Βουλγαρία χορήγησε περισσότερα από 240 εκατομμύρια ευρώ σε ανθρωπιστική και άλλη βοήθεια για την Ουκρανία

18.02.2023 | 12:23

Η ρωσική FSB ήθελε να μάθει τις θέσεις του ουκρανικού στρατού μέσω Γερμανού πράκτορα της στην BND

18.02.2023 | 12:20

Λευκός Οίκος: Η Wagner έχει υποστεί πάνω από 30.000 απώλειες στην Ουκρανία

15.02.2023 | 12:18

Στο στόχαστρο των ΗΠΑ η καταπολέμηση της διαφθοράς στη Βουλγαρία

MUST READ

Κρεμλίνο: Η επιστροφή στη συμφωνία New Start για τα πυρηνικά εξαρτάται από τη Δύση

Κόσμος

Κρεμλίνο: Η επιστροφή στη συμφωνία New Start για τα πυρηνικά εξαρτάται από τη Δύση

Ο Ντμίτρι Πεσκόφ ανέφερε ότι το μέλλον της συνθήκης θα εξαρτηθεί από τη θέση της Δύσης και τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό για τη Ρωσία να κάνει τα πάντα για να διασφαλίσει τη δική της ασφάλεια

23.02.2023 | 00:33

Πότε η Τουρκία ήταν αληθινή δημοκρατία;

Κόσμος

Πότε η Τουρκία ήταν αληθινή δημοκρατία;

Η απάντηση από τον διδάκτορα πολιτικών επιστημών Simon A.Waldman ερευνητή και εντεταλμένο διδασκαλίας διεθνών σχέσεων στο King’s College, είναι αρνητική: ποτέ.

23.02.2023 | 00:15

Qatargate: Πάρτι μασκέ προς χάρη της κόρης της Εύας Καϊλή στη φυλακή

Κόσμος

Qatargate: Πάρτι μασκέ προς χάρη της κόρης της Εύας Καϊλή στη φυλακή

Το ένταλμα σύλληψης της Εύας Καϊλή αναφέρεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ, όπως έγραψε το Politico, ωστόσο αυτήν τη στιγμή, για την πρώην πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

22.02.2023 | 22:35

FAZ: Σε υψηλό επταετίας οι αιτήσεις ασύλου στην Ευρώπη

Κόσμος

FAZ: Σε υψηλό επταετίας οι αιτήσεις ασύλου στην Ευρώπη

Στο πιο υψηλό ποσοστό φθάνουν πια οι αιτήσεις ασύλου στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2016.

22.02.2023 | 22:31

El Pais: Γιατί η Ελβετία λατρεύει τα μετρητά και η Σουηδία τα μισεί;

Κόσμος

El Pais: Γιατί η Ελβετία λατρεύει τα μετρητά και η Σουηδία τα μισεί;

Οι Ελβετοί αγαπούν τα μετρητά χρήματα, κυρίως για λόγους παράδοσης, ιδιοσυγκρασ ιστορίας, και την Κυριακή διεξάγουν δημοψήφισμα για να είναι συνταγματικά αδύνατη η μετάβαση στην ψηφιακή οικονομία.

22.02.2023 | 22:26

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πολιτική

Καραμανλής: Καμία αύξηση στα διόδια

20.02.2023 | 16:22

Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε για άλλη μια φορά πως «αυξήσεις διοδίων δεν μπορεί να γίνουν ούτε τώρα ούτε στο άμεσο μέλλον. Το έχω πει και το εννοώ».

Πολιτική

Άδωνις: Καμιά συνεργασία με Σύριζα!

20.02.2023 | 12:44

Κάθε πόρτα πιθανής συνεργασίας με τον Σύριζα κλείνει ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κι Αντιπρόεδρος της ΝΔ κ. Άδωνις Γεωργιάδης εν όψει των ερχόμενων εκλογών

Πολιτική

Θεοδωρικάκος - Έβρος: Εγκρίθηκε στο επόμενο 10μηνο να γίνουν τα πρώτα 35 χιλιόμετρα της επέκτασης του φράχτη

20.02.2023 | 08:31

Όπως τόνισε ο υπουργός, στο επόμενο 10μηνο θα έχουν κατασκευαστεί τα επιπλέον 35 χιλιόμετρα του φράχτη στον Έβρο, καθώς ήδη έχει επιλεγεί ο ανάδοχος και αναμένεται η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να ξεκινήσει το έργο.

Πολιτική

Μητσοτάκης για Γκιννή: Έγραψε ιστορία, μας γέμισε υπερηφάνεια

19.02.2023 | 19:18

Συγχαρητήριο μήνυμα έστειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ύστερα από τη διάκριση που έλαβε ο Αλέξανδρος Γκιννής

Πολιτική

Τσαπανίδου: «Η χώρα μας έχει φτάσει σε ένα σημείο που χρειάζεται άμεσα η πολιτική αλλαγή»

20.02.2023 | 10:38

Κατηγορεί την κυβέρνηση για «εμπαιγμό και κοροϊδία», ενώ σχολιάζει ότι «αν δεν είχαμε εκλογές ούτε αυτά τα λίγα που δίνουν σήμερα δεν θα δίνανε» και πως «το κάνουν αυτό γιατί γνωρίζουν καλά πως έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση μέχρι την πτώση τους».

Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: Το θέμα Πολάκη έληξε χθες [vid]

20.02.2023 | 10:11

Για το θέμα Πολάκη που δημιουργήθηκε μετά την ανακοίνωση των ψηφοδελτίων του ΣΥΡΙΖΑ, μίλησε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος.

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Δείτε την πολιτική μας κάνοντας κλικ εδώ.
Αποδέχομαι