Le Figaro: Ελληνική Κυβέρνηση – Μέτρα κατά της ακρίβειας
Πηγή: Eurokinissi (Αρχείου)/Αρχείου
«Οι πολίτες πηγαίνουν στους πάγκους [σούπερ μάρκετ], βλέπουν τις τιμές να ανεβαίνουν (…) και νομίζουν ότι είναι κλοπή. Είναι κατανοητό καθώς αυτός ο πληθωρισμός είναι τόσο ξαφνικός και συνεχής», αγανακτεί στο ραδιοφωνικό κανάλι του Σκάι, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης. Αντιμέτωπη με τον καλπάζοντα πληθωρισμό, ο οποίος έφτασε στο 12,1% , η συντηρητική ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να λανσάρει, από τις 2 Νοεμβρίου, ένα «καλάθι» που θα επιτρέπει σε όλα τα νοικοκυριά να βρουν ένα προϊόν σε 31 κατηγορίες (ψωμί , γάλα, ζυμαρικά, ρύζι, κρέας κ.λπ.) σε προνομιακή τιμή στα σούπερ μάρκετ, που δημιουργούν τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως.
Όλες οι αλυσίδες, λοιπόν, σε συμφωνία με το υπουργείο, πρέπει να προωθούν ένα προϊόν για κάθε κατηγορία σε χαμηλή τιμή και να το διαφημίζουν στο Διαδίκτυο ή σε διαφημιστικά φυλλάδια. Όσοι δεν το κάνουν έγκαιρα κινδυνεύουν με πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης. Το μέτρο αυτό, που τίθεται σε ισχύ στις 2 Νοεμβρίου, πρέπει να διαρκέσει τουλάχιστον έως τα τέλη Μαρτίου σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, γνωρίζοντας ότι η λίστα των προϊόντων ενδέχεται να ενημερωθεί ως μέτρο.
Επίσης, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο την κυκλοφορία φακέλου 5,5 δισ. ευρώ με έκτακτη ενίσχυση 250 ευρώ για τα χαμηλότερα εισοδήματα, στεγαστική βοήθεια για φοιτητές, καθώς και επιδότηση κατεπείγοντος για τους αγρότες. Το Υπουργείο Ενέργειας έχει επίσης καθορίσει επιδόματα για τη μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας: για κατανάλωση περίπου 500 kWh το μήνα, για παράδειγμα, η ενίσχυση είναι 238 ευρώ.
Το σχόλιο σας