Ο Σαλβίνι αναβιώνει το αρχαίο όνειρο της κατασκευής γέφυρας στη Σικελία
Λίγες μέρες αφότου διορίστηκε υπουργός Υποδομών της Ιταλίας, ο Ματέο Σαλβίνι αναβίωσε το αρχαίο και αμφιλεγόμενο όνειρο να κατασκευάσει μια γιγάντια γέφυρα πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ που θα συνδέει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα, σε μια από τις περιοχές με τον υψηλότερο σεισμικό κίνδυνο στην Ευρώπη.
Τη Δευτέρα, ο Σαλβίνι, ο ηγέτης της Λέγκας, του μικρότερου εταίρου στον ακροδεξιό κυβερνητικό συνασπισμοό, είπε στον ιταλικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό Rai ότι θα θέσει σε εφαρμογή το πολυσυζητημένο σχέδιο σύνδεσης της Μεσίνα με το Ρέτζιο Καλάμπρια, παρά το γεγονός ότι το εν λόγω έργο έχει απορριφθεί επανειλημμένα από προηγούμενες κυβερνήσεις λόγω υψηλού κόστους, μη πρακτικότητας μηχανικής και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
«Τα επόμενα πέντε χρόνια, η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της γέφυρας των Στενών είναι ένας από τους στόχους μου», είπε ο Σαλβίνι. «Η μεταφόρτωση των πορθμείων, εκτός από τη ρύπανση και το χάσιμο χρόνου, κοστίζει στους ανθρώπους περισσότερο σε ένα χρόνο από ό,τι θα κόστιζε η κατασκευή της γέφυρας».
Ο Σαλβίνι είπε ότι η κατασκευή της γέφυρας θα δημιουργήσει περίπου 100.000 νέες θέσεις εργασίας.
Το όνειρο της κατασκευής μιας γέφυρας πάνω από το στενό της Μεσσήνης χρονολογείται από τους αρχαίους Ρωμαίους,,,μέχρι τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ο οποίος κατά τη διακυβέρνησή του, μεταξύ της δεκαετίας του 1990 και των αρχών της δεκαετίας του 2000 εξασφάλισε μερική χρηματοδότηση από τις Βρυξέλλες για το σχέδιο των 6 δισ. ευρώ. Όμως ο Ρομάνο Πρόντι, ο οποίος αντικατέστησε τον Μπερλουσκόνι, έβαλε τέλος στα σχέδιά του.
Ο Μπερλουσκόνι, επίσης σύμμαχος του συνασπισμού της νέας κυβέρνησης με επικεφαλής τη Τζορτζία Μελόνι, δήλωσε τον Αύγουστο ότι δεν άλλαξε γνώμη. «Η γέφυρα παραμένει η προτεραιότητά μου», είπε ο τρεις φορές πρώην πρωθυπουργός και αρχηγός του κόμματος Forza Italia.
Σε μια μελέτη του 2021 , οι επιστήμονες εντόπισαν ένα ρήγμα στον βυθό του στενού της Μεσσήνης, το οποίο προκάλεσε τον καταστροφικό σεισμό που σκότωσε 120.000 ανθρώπους το 1908 – τη μεγαλύτερη σεισμική καταστροφή του 20ου αιώνα. Η τοποθεσία όπου σχεδιάζεται να κατασκευαστεί η γέφυρα είναι επομένως μια από τις περιοχές με τον υψηλότερο σεισμικό κίνδυνο στην Ευρώπη.
Αλλά ο Σαλβίνι δεν πτοείται. «Μιλάμε για το πέρασμα του στενού της Μεσσήνης εδώ και δεκαετίες και, από το 1981, έχουν δαπανηθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ χωρίς να έχουμε επιτύχει τίποτα», είπε. «Επιτέλους σκοπεύουμε να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις».
Με πληροφορίες από Guardian
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας