Μητσοτάκης: Σημαντικές οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην εκπαίδευση
Με οκτώ εκπαιδευτικούς οι οποίοι διορίστηκαν φέτος μόνιμα σε μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συναντήθηκε την Πέμπτη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις μεταρρυθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος την τελευταία τριετία, στην καλύτερη παρακολούθηση των τεχνολογικών και επιστημονικών εξελίξεων για την εκπαιδευτική διαδικασία και στις ποικίλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε τη σημασία παρεμβάσεων που έχουν γίνει για την υποστήριξη του έμψυχου διδακτικού που υπηρετεί στις τάξεις, στόχοι που εξυπηρετήθηκαν μέσω των μόνιμων διορισμών 25.000 εκπαιδευτικών ύστερα από 12 χρόνια στασιμότητας, τη δημιουργία 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία για πρώτη φορά, την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης που έχουν βοηθήσει περίπου 125.000 δασκάλους και καθηγητές έως τώρα, αλλά και τη διάθεση κονδυλίων ώστε περισσότεροι από 500.000 νέοι και 160.000 εκπαιδευτικοί να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές όπως laptop ή tablet.
Πολλοί από τους εκπαιδευτικούς ανέφεραν ότι είχαν υπηρετήσει επί χρόνια σε σχολεία ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι, και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το γεγονός ότι πλέον έχουν μονιμοποιηθεί και δεν βρίσκονται σε καθεστώς αβεβαιότητας ή συνεχών μετακινήσεων.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες που έχουν γίνει πράξη για την ποιοτική βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως η διετής φοίτηση στα νηπιαγωγεία και η διδασκαλία αγγλικών σε αυτές τις ηλικίες, η κατάρτιση 166 νέων προγραμμάτων σπουδών για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της διδακτέας ύλης σε όλα τα μαθήματα, η ελεύθερη επιλογή βιβλίου για την ενθάρρυνση της ουσιαστικής μόρφωσης και την καταπολέμηση της τυφλής αποστήθισης, η θεσμοθέτηση των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» για τη διδασκαλία μαθημάτων όπως η ρομποτική, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή, και ο διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, τα οποία ανέρχονται πλέον σε 120.
«Θέλουμε περιέργεια, θέλουμε να διδάξουμε δεξιότητες και συμπεριφορές και όχι μόνο γνώση. Η γνώση δεν μπορεί να υποκατασταθεί ποτέ, αλλά το σχολείο πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από ένα μηχανισμό αναπαραγωγής μιας γνώσης που διδάσκει ο δάσκαλος ή ο καθηγητής. Και αυτά μπορούμε να τα κάνουμε πιο εύκολα στις μικρότερες ηλικίες», είπε ο Πρωθυπουργός, αναφερόμενος στις νέες θεματικές και δραστηριότητες που προσφέρει πλέον το σχολείο.
Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της έναρξης της εκπαίδευσης από τα 4 έτη, στην οποία έχουν πρόσβαση όλα τα παιδιά. «Είναι πολύ μεγάλη, ξέρετε, αυτή η μεταρρύθμιση και υπάρχουν χώρες οι οποίες θεωρούνται πολύ πιο προχωρημένες από εμάς και δεν έχουν καταφέρει ακόμα να πάνε στην έναρξη της επίσημης εκπαιδευτικής διαδικασίας από τα τέσσερα. Είναι μεγάλη κατάκτηση. Και νομίζω ότι είναι και πάρα πολύ σημαντική η δουλειά η οποία γίνεται στο νηπιαγωγείο», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Βέβαια είναι και ένα μέτρο με πάρα πολύ σημαντικό κοινωνικό αποτύπωμα. Διότι πια όλα τα παιδιά έχουν πρόσβαση σε μια ποιοτική εκπαίδευση η οποία ξεκινά, ουσιαστικά, οργανωμένα από τα τέσσερα χρόνια, και όχι μόνο αυτοί που θα μπορούσαν ενδεχομένως να την πληρώσουν», προσέθεσε.
Κατά τη συζήτηση επισημάνθηκε η σημασία πρωτοβουλιών όπως η επέκταση των ωρών λειτουργίας ολοήμερων σχολείων, ώστε να υποστηρίζονται καλύτερα οι εργαζόμενοι γονείς.
Οι εκπαιδευτικοί ανέδειξαν αδυναμίες που υπάρχουν, όπως προβλήματα σε ορισμένα σχολικά συγγράμματα και κενά σε κτιριακές υποδομές.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας