Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις βρίσκονται σε συνομιλίες για την ενοικίαση γιγάντιων πλωτών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής, καθώς η Γηραιά Ήπειρος αγωνίζεται για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες αυτόν τον χειμώνα.
Τα λεγόμενα powerships που καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο, μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο ή βιοντίζελ, θα μπορούσαν να αγκυροβολήσουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με την τουρκική Karpowership, η οποία κατέχει ένα στόλο αυτών των πλοίων.
«Είμαστε σε συζητήσεις με τέσσερις από τις κορυφαίες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», δήλωσε σε συνέντευξή της στο Bloomberg η Zeynep Harezi, εμπορική διευθύντρια της Karpowership. «Εάν καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τη γραφειοκρατία, τότε ελπίζουμε ότι θα παράγουμε ηλεκτρική ενέργεια με πολύ χαμηλό κόστος, ενώ θα τηρούμε τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της ΕΕ».
Τα πλοία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έχουν χρησιμοποιηθεί στην Αφρική και σε πολλές άλλες αναδυόμενες οικονομίες, ενώ η στροφή της Ευρώπης προς τις πλωτές μονάδες καύσης ορυκτών καυσίμων είναι άλλο ένα σημάδι της επείγουσας ανάγκης για αξιοποίηση πρόσθετων πηγών ενέργειας αυτόν τον χειμώνα.
Σύμφωνα με την Harezi, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που συμμετέχουν στις συζητήσεις δεν έχουν ακόμη αποφασίσει για το καύσιμο λειτουργίας των πλοίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Αντιδράσεις στη Γερμανία
Ωστόσο, η ανάπτυξη πλοίων ισχύος είναι δυνητικά αμφιλεγόμενη. Στη Γερμανία, η οποία αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας καθώς καταργεί σταδιακά την πυρηνική συνδρομή, το υπουργείο Οικονομίας και Κλίματος συζητά με τη βελγική εταιρεία Exmar και την κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας για τη δυνατότητα να πάρουν τρεις πετρελαιοκίνητες φορτηγίδες, σύμφωνα με επιστολή του υπουργείου προς τους κοινοβουλευτικούς συντηρητικούς. Η περιβαλλοντική ομάδα BUND, ωστόσο, επέκρινε τη χρήση τέτοιων σκαφών με καύση ορυκτών καυσίμων, λέγοντας ότι θέμα θα πρέπει να θεωρείται λήξαν.
Η Karpowership έχει διαθέσιμα οκτώ πλοία που μπορούν να παράγουν έως και δύο γιγαβάτ ηλεκτρικής ενέργειας, αρκετή για να τροφοδοτηθούν περίπου πέντε εκατομμύρια σπίτια. Το μεγαλύτερο πλοίο του έχει δυναμικότητα 500 μεγαβάτ.
Τα πλοία συνδέουν έναν ενσωματωμένο σταθμό παραγωγής ενέργειας με έναν τοπικό σταθμό στην ξηρά και χρειάζονται περίπου ένα χιλιόμετρο καλωδίων για να τεθούν σε λειτουργία. Η εταιρεία λέει ότι τα πλοία μπορούν να παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια αξίας 20 – 25 λεπτών του ευρώ ανά κιλοβατώρα, περίπου το ήμισυ των σημερινών τιμών της αγοράς στη Γερμανία.
Το σχόλιο σας