Porsche: Μετά την απόσυρση του προέδρου οργιάζουν τα σενάρια για το ποιος θα γίνει διάδοχος
Πηγή: Love for Porsche
Ξεχάστε τους Κουάντ της BMW και τους Ανιέλι της Fiat Η επόμενη μεγάλη είδηση στο χώρο είναι οι Πόρσε των διάσημων πολυτελών αυτοκινήτων, που φέρουν το όνομα τους, οι οποίοι απέχουν ελάχιστα από το να αναδειχτούν στην πιο ισχυρή οκογένεια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομχανίας.
Όπως γράφει το Bloomberg, o εγγονός του Φέρντιναντ Βόλφγκανγκ Πόρσε, 79 χρονών σήμερα, βρίσκεται ένα βήμα πριν αποσυρθεί από τη θέση του προέδρου του εποπτικού συμβουλίου της Porsche SE και της Porsche AG και τα σενάρια για το ποιος θα “φορέσει” το δαχτυλίδι της διαδοχής οργιάζουν. Το ενδιαφέρον για το τι μέλλει γενέσθαι στη γερμανική εταιρεία κατασκευής σπορ πολυτελών επιβατικών αυοκινήτων μεγισοποίησε η πρόσφατη εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης στις 29 Σεπτεμβρίου που χαρακτηρίστηκε ιστορική γιατί η μητρική Volkswagen κατάφερε να αποκομίσει έσοδα 9,1 δις δολαρίων.
Το θριαμβευτικό ντεμπούτο όμως της θρυλικής μάρκας αυτοκινήτων έκρυβε όμως και μία ακόμα σημανικότατη αλλαγή, καθώς επέτρεψε στους απογόνους του ιδρυτή της να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στο εποπτικό συμβούλιο και να προχωρήσουν σε άλλες, δικές τους, πρωτοβουλίες χωρίς να χρειάζονται την άδεια της Volkswagen. Και για να γίνει η καανοητό τι ακριβώς σημαίνει αυτό, πρέπε να αναφερθούν κάποια πράγματα για την ιστορία και τα πρόσωπα πίσω από την γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Φέρντιναντ Πόρσε, ένας από τους αγαπημένους μηχανικούς του Αδόλφου Χίτλερ, ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία στη Στουτγάρδη της Γερμανίας το 1931. Ο Πόρσε μαζί με τον γαμπρό του Αντόν Πιχ αποφάσισαν να ιδρύσουν μαζί μια εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων έχοντας εξασφαλίσει την οικονομική υποστήριξη επιφανών προσωπικοτήτων ης εποχής. Ταυτόχρονα ο Φερντινάντ μαζί με τον γιο του Φέρι Πόρσε συνέχιζαν την συνεργασία τους με τη Volkswagen, η οποία ιδρύθηκε το 1937 από το Γερμανικό Εργατικό Μέτωπο του Ναζιστικού Κόμματος. Ο Φέρι, που ανέπτυξε και την πρώτη ευρέως αναγνωρισμένη Porsche, n 356, και η αδελφή του Λουίζ, σύζυγος του Πιχ, κληρονόμησαν τα περιουσιακά στοχεία του Φερντινάντ, όταν αυτός πέθανε αφού είχε φυλακιστεί στη Γαλλία για εγκλήματα πολέμου.
Κάπου εκεί ξεκίνησαν και τα προβλήματα μεταξύ τους, αφού ο Φέρι έστελνε τα παιδιά του σε σχολεία που εστιάζαν στν δημιουργικότητα, ενώ η Λουίζ με τον Αντόν σε μιλιταριστικά οικοτροφεία. Η ταραχώδης συνύπαρξη των παιδιών τους σε σημαντικές θέσεις στη συνέχεια στην εταιρεία οδήγησε την οικογένεια σττην απόφαση ττου 1972 κανένα μέλος της οκογένειας να μην εργάζεται πια στην Porsche, η οποία θα έπρεπε να διοικείται μόνο από εξωτερικούς διευθυντές. Αυτό βρήκε άλλους στην Porsche Design, που παράγει γυαλιά ηλίου, ρολόγια και πολλά άλλα συλλεκικά είδη και άλλους στην Audi. Μεταξύ αυών ο Φερνινάν Καρλ Πιχ, ο οποίος το 1993 έγινε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου VW στον οποίο εντάχθηκε η Audi και αργότερα η Lamborghini, η Bentley και η Bugatti.
Μέσα σε όλα κι ένα ερωτικό σκάνδαλο απομάκρυνε ακόμα περισσόερο ττις δύο οικογένειες, αφού ο προαναφερόμενος Πιχ είχε κλέψει την καρδιά της Μαρλέν Πόρσε, σύζυγο του ξεδέλφου του Γκέρχαρντ Πόρσε, περίπου την περίοδο που ένας άλλος Πόρσε, ο Βόλφγκανγκ απέτυχε εξαιτίας της κρίσης του 2008 να εξαγοράσει τη VW που σχεδιάζε για μια τουλάχιστον μια δεκαετία. Το παράνομο ζευγάρι δεν παντρεύτηκε ποτέ αλλά έκανε δυο παιδιά και οι μετοχές που άλλαξαν χέρια μας φέρνουν στο σήμερα και στον κυνηγό και ζωγράφο Βόλγφγκανγκ που κατάφερε τελκά να γίνει ο πρόεδρος των επιχερημαικών συμφερόντων της οικογένειας, αυτός που την κατέστησε ξανά τη σπουδαιότερη όλων με την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο. Η αποχώρηση του θα αφήσει τους 80 απογόνους του να δίνουν νέους αγώνες κυριαρχάς για το μέλλον της.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας