Το success story του Simon Porte Jacquemus παρά την άποψη της Anna Wintour
Πηγή: alastair nicol
Ο κόσμος συγκινείται πολύ εύκολα από τα διάφορα success stories, που θα δει και θα διαβάσει κατά καιρούς. Ο κόσμος της μόδας, όμως, δεν είναι ένας τέτοιος κόσμος, όπου θα μάθεις για το «θαύμα» που έγινε από το τίποτα, για τυχαία περιστατικά, που καθώς ενώθηκαν σαν κομμάτια ενός παζλ σε φέρνουν πιο κοντά στη δουλειά των ονείρων σου, και ξαφνικά ξυπνάς πλούσιος. Ο χρόνος περνά συχνά δύσκολα και εξαντλητικά, καθώς η μία συλλογή διαδέχεται την άλλη, καθώς οι δυσκολίες δημιουργίας ενός ρούχου είναι πέρα από αυτό που φαντάζεσαι, και καθώς η καλλιτεχνική έμπνευση γίνεται επιτακτική για τους περισσότερους designers. Δεν ακούγεται και τόσο δελεαστικό, έτσι;
Και κάπου εκεί ήρθε ένα παιδί, μεγαλωμένο σε ένα χωριό του γαλλικού νότου, φέρνοντας τις ιδέες του στους κύκλους του Παρισιού, αλλά περισσότερο την άποψη του. Και φαίνεται, ακόμη να παραμένει η ίδια, από εκείνη την εποχή που παρουσίαζε τις συλλογές του σε κάποια café η εστιατόρια της πόλης. Ο ίδιος ο Jacquemus, για τον οποίο μιλάμε, ξεκαθάρισε εξαρχής, ότι θα ακολουθήσει αυτό που του λέει το μυαλό και η καρδιά του, προτιμώντας να δημιουργεί τις συλλογές του με ένα δικό του ρυθμό και να παρουσιάζει τα shows του εκτός του περιορισμένου χρόνου των εβδομάδων μόδας. Πώς, λοιπόν, κατάφερε να γίνει ένα από τα πιο υποσχόμενα ονόματα του χώρου; Το στοιχείο κλειδί εδώ νομίζω είναι η λέξη community, δηλαδή κοινότητα, αφού ο Jacquemus λέγοντας την αλήθεια του προσέλκυσε όλο εκείνο το κοινό, που ήθελε να δει το σχεδιαστή πίσω από το brand, τον άνθρωπο πίσω από την ιδέα, το πρόσωπο πίσω από τα ρούχα.
Το 2017 έγινε ευρέως γνωστός μέσα από μία μαγευτική, ερωτική καμπάνια, που γύρισε, επενδύοντας ακόμη περισσότερο μέσα από τα social media στο κοινό του, χτίζοντας τη σχέση μαζί τους βήμα-βήμα.
Να πούμε αρχικά ότι ο Jacquemus είναι ήδη στη λίστα του Business Of Fashion με τις 500 κορυφαίες προσωπικότητες του χώρου, ήδη από το 2015. Φέτος, όμως, είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τα οικονομικά του στοιχεία, και έτσι μάθαμε πως θα διπλασιάσει τα ετήσια έσοδα σε πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος του έτους, με σχέδια να φτάσει τα 500 εκατομμύρια ευρώ έως το 2025. Η χαρισματική περσόνα του σχεδιαστή και το έξυπνο content στα social media συνέβαλαν στη δημιουργία αξέχαστων εικόνων και μια πολύ, στενή σύνδεση με το ιδιαίτερα αφοσιωμένο, παγκόσμιο κοινό του. «Οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίσουν το άτομο πίσω από το brand», δήλωσε ο ίδιος ο Jacquemus, σε συνέντευξη του στο BOF και προφανώς έχει δίκιο.
Η εταιρία του δίνει πλέον μεγάλη σημασία και προτεραιότητα στις απευθείας πωλήσεις προς τον καταναλωτή, ενισχύοντας τις δραστηριότητές της στο ηλεκτρονικό εμπόριο και ανοίγοντας ένα κατάστημα λιανικής στη Avenue Montaigne, καθώς και διερευνώντας επιλογές για την κυκλοφορία και άλλαων κατηγοριών όπως καλλυντικά, αρώματα και οικιακά είδη.
«Το επόμενο βήμα είναι να γίνουμε ένα από τα μεγαλύτερα brands της εποχής μας», είπε ο σχεδιαστής, δίνοντας και μία λεπτομέρεια από τη συζήτηση του με την Anna Wintour, πίσω στο 2017. «Είναι αυτό που είπα στην Anna Wintour πριν από πέντε χρόνια, όταν με ρώτησε: “Θέλεις να δουλέψεις για έναν μεγάλο οίκο;”. Της είπα, ότι έχω ένα μεγάλο οίκο. Λέγεται Jacquemus». Μία απάντηση που σίγουρα δεν θα περίμενα η σιδηρά κυρία της μόδας και εκφράζει όλη τη νέα γενιά της μόδας και των σχεδιαστών, που έχοντας απομυθοποιήσει το luxury fashion, υποστηρίζουν το όραμα και την επιθυμία τους να είναι κύριοι του εαυτού τους, κάνοντας αυτό που ξέρουν καλύτερα, να δημιουργούν. Γιατί είμαι σίγουρη ότι όλοι τότε θαυμάζαμε τον τρόπο με τον οποίο ο Alexander McQueen ισορροπούσε ανάμεσα στο δικό του οίκο και το Givenchy, ίσως όμως προτιμούσαμε τελικά να είχε αφιερωθεί στο δικό του έργο. Όχι;
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας