Ο Ρότζερ Κόρμαν μιλάει για την τέχνη και τις επιχειρήσεις ταινιών
Πηγή: OANNES
Για κάποιους είναι ο βασιλιάς της εκμετάλλευσης, για άλλους είναι ο απόλυτος σκηνοθέτης, αλλά όλοι συμφωνούν ότι ο Roger Corman είναι ένας θρύλος της βιομηχανίας του θεάματος. Αφού απελευθερώθηκε από το σύστημα των στούντιο του Χόλιγουντ τη δεκαετία του 1950, ο Κόρμαν έγινε συγγραφέας, παραγωγός και σκηνοθέτης για εκατοντάδες έργα — από Έντγκαρ Άλαν Πόε έως διασκευές των mainstream επιτυχημένων. Περιστασιακά, έκανε τέχνη, ας πούμε, στην ταινία του 1960 The Intruder, για τη φυλετική ενσωμάτωση. Τα κύρια έργα του περιλαμβάνουν το Rock ‘N’ Roll High School, με πρωταγωνιστές τους Ramones. Piranha (1978), ένα riff των Jaws με ψάρια που τρώνε σάρκα. και το Battle Beyond The Stars, ένας φτηνός κλώνος του Star Wars.
Εκτός από το The Intruder, όλες αυτές οι ταινίες και πολλοί άλλοι τίτλοι Corman είναι επί του παρόντος διαθέσιμοι στο Shout Factory’s Shout! Τα κανάλια ροής Cult και Scream Factory, παρέχοντας μια βιτρίνα για την εκτεταμένη και εκλεκτική παραγωγή του. Ο Κόρμαν μίλησε στο The A.V. Club για τη λαμπρή, και μερικές φορές διαβόητη, καριέρα του, και τις αλλαγές που είδε τα 70 και πλέον χρόνια του στη βιομηχανία του θεάματος.
AVC: Σας ανήκουν όλες οι ταινίες σας ή υπάρχει κοινή ιδιοκτησία λόγω των διαφορετικών εταιρειών με τις οποίες έχετε συνεργαστεί όλα αυτά τα χρόνια;
RC: Πούλησα την ταινιοθήκη μου το 2018. Οι μισοί από αυτούς πήγαν στο Shout Factory, και ήταν μια συνολική συμφωνία, και οι άλλοι μισοί πήγαν στην Ace Films του Χονγκ Κονγκ, και ενδιαφερόντουσαν κυρίως για τα ασιατικά δικαιώματα. Έτσι, το μεγαλύτερο μέρος της βιβλιοθήκης μου ανήκει πλέον είτε στην Shout Factory είτε στην Ace Films.
AVC: Υπάρχουν ταινίες στις οποίες θέλετε να διατηρήσετε τα δικαιώματα;
RC: Θα ήθελα να κρατήσω μερικές από τις ταινίες, αλλά η συμφωνία αφορούσε ολόκληρη τη βιβλιοθήκη μου. Και έτσι μόλις πούλησα τη βιβλιοθήκη.
AVC: Ποια μαθήματα πήρατε στην πορεία σχετικά με τη σημασία της απόκτησης της κατάλληλης πίστωσης;
RC: Λοιπόν, το πρώτο πράγμα που έμαθα ήταν η σημασία του σκηνοθέτη. Το πτυχίο μου από το κολέγιο ήταν στη μηχανική, οπότε είχα ελάχιστες γνώσεις για ταινίες. Αλλά από την αρχή συνειδητοποίησα ότι η εξουσία έπεφτε εν μέρει στον παραγωγό και σε μεγάλο βαθμό στον σκηνοθέτη, και ξεκίνησα ως συγγραφέας, και αυτό που έβαλε μπρος την καριέρα μου ήταν ότι πούλησα ένα σενάριο και εκείνη την εποχή συνειδητοποίησα ότι οι τίτλοι είναι πολύ σημαντικοί στο Χόλιγουντ. Έτσι, απλώς ρώτησα τον παραγωγό αν θα μπορούσα να τον βοηθήσω στο πλατό και να πάρω μια πίστωση συνεργάτη παραγωγού, κάτι που έκανα. Και με βάση αυτό, έγραψα και παρήγαγα τις πρώτες δύο ταινίες, και μετά είδα τι έκαναν οι σκηνοθέτες και άρχισα να σκηνοθετώ σε εκείνο το σημείο.
AVC: Υπάρχει κάποια ταινία στον κατάλογό σας που σας ξεχωρίζει, ποιοτικά;
RC: Λοιπόν, από προσωπική σκοπιά, πιθανότατα θα διάλεγα τον εισβολέα, που είναι μια φωτογραφία που έκανα το 1960 με έναν νέο νεαρό ηθοποιό στην πρώτη του ταινία, τον Bill Shatner, να παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Είχε να κάνει με τις φυλετικές διακρίσεις στα σχολεία του Νότου. Πήρε υπέροχες κριτικές και κέρδισε μερικά μικρά φεστιβάλ κινηματογράφου—και ήταν η πρώτη ταινία που έκανα ποτέ τόσο χαμένα χρήματα.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας