Γιατί ένας 95χρονος καλλιτέχνης υπολογιστών έχει στραφεί στη δημιουργία NFT;

Γιατί ένας 95χρονος καλλιτέχνης υπολογιστών έχει στραφεί στη δημιουργία NFT;

Πηγή: Goodreads- Right Click Save

Η μουσική θα εξελιχθεί βαθιά προς την αυτοματοποιημένη σύνθεση τα επόμενα χρόνια. Άλλες μορφές τέχνης όπως οι εικαστικές τέχνες θα ακολουθήσουν αργότερα - η λογοτεχνία στο τέλος. Είναι η πιο σύνθετη μορφή τέχνης που μπορείς να περιορίσεις σε αλγόριθμους.

Ο 95χρονος Αυστριακός καλλιτέχνης Herbert W. Franke, ο οποίος χρησιμοποιεί αλγόριθμους και προγράμματα υπολογιστών για να απεικονίσει τα μαθηματικά ως τέχνη, έχει κάνει στροφή στον κόσμο της τέχνης – και στον χώρο των κρυπτονομισμάτων.

Τον περασμένο μήνα, ο φυσικός και συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας ήταν πίσω από ένα από τα πιο πολυσυζητημένα ψηφιακά έργα τέχνης σε ένα περίπτερο της εταιρείας blockchain Tezos στο Art Basel. Με τίτλο MONDRIAN (1979), το έργο απέτισε φόρο τιμής στα εμβληματικά γεωμετρικά γραφικά του καλλιτέχνη Piet Mondrian χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα γραμμένο σε έναν από τους πρώτους υπολογιστές. Μέρες πριν από αυτό, ο Franke, ο οποίος σπούδασε φυσική στη Βιέννη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και άρχισε να εργάζεται στη Siemens το 1953, όπου διεξήγαγε φωτογραφικά πειράματα. Τα NFT του εξαντλήθηκαν σε 30 δευτερόλεπτα, με τους πρωτοπόρους καλλιτέχνη του blockchain Kevin Abosch να αγοράζουν μερικά.

 

Το MONDRIAN είναι το όνομα ενός δυναμικού προγράμματος για εικόνες και ήχο που ανέπτυξα για την Texas Instruments 99/4 το 1979. Πήρε το όνομά του από τον Ολλανδό καλλιτέχνη και ακολουθεί τις χαρακτηριστικές αρχές του οριζόντια έναντι κάθετης. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με δύο τρόπους. Πρώτον, επιτρέπει την επιλεκτική κατασκευή μεμονωμένων εικόνων, σε ένα είδος λειτουργίας βήμα προς βήμα, κατά την οποία ο χρήστης μπορεί να αλλάξει διαδραστικά παραμέτρους όπως τα χρώματα ή το πάχος της λωρίδας ανά πάσα στιγμή.

Το βίντεο που προβλήθηκε στο περίπτερο του Tezos ήταν μια ταινία που δημιουργήθηκε το 2010 για την ατομική μου έκθεση στο ZKM Center for Art and Media Karlsruhe στη Γερμανία. Μια βιντεοκάμερα τράβηξε την οθόνη που ήταν συνδεδεμένη με το ιστορικό μου TI 99/4A που είχα δωρίσει στο ZKM όπως και άλλοι πρώτοι υπολογιστές μου. Καθώς το περίπτερο της Tezos είχε αυτή τη μεγάλη οθόνη, σκεφτήκαμε ότι μια συγκινητική ταινία όπως το MONDRIAN θα μπορούσε να είναι ένα ωραίο ιστορικό έργο για αυτόν τον σκοπό. Ο μόνος περιορισμός ήταν ότι δεν θέλαμε να το πουλήσουμε.

View this post on Instagram

A post shared by @arthostess (@arthostess)

Όσο για την έκθεση Francisco Carolinum, προσωπικά δεν ασχολήθηκα και πολύ. Όπως ανέφερα, η σύζυγός μου Susanne είχε αναλάβει όλα τα έργα που σχετίζονται με την τέχνη μου εδώ και πολλά χρόνια. Επίσης, λειτουργεί μια ιστοσελίδα, www.art-meets-science.io, από το 2007 που τιμά τη δουλειά μου. Είναι ειδικός στην κατανόηση των σκέψεών μου και το Francisco Carolinum της ζήτησε να είναι ένας από τους επιμελητές μαζί με την επιμελήτρια Genoveva Rueckert από το μουσείο. Αλλά μπορείτε να φανταστείτε ότι η Susanne με ενημέρωσε για τις έννοιες και τις σκέψεις της και μιλήσαμε εσωτερικά για το πώς να παρουσιάσω τη δουλειά μου.

Το νέο είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού. Και αυτό είναι το νόημα, γιατί στις μέρες μας εμπλέκονται μεγάλα χρήματα στη σκηνή των κρυπτογράφησης.

Θα ήθελα να αναφέρω από την εισαγωγή στην Τέχνη και τις Κατασκευές: «Η τεχνολογία συνήθως απορρίπτεται ως στοιχείο εχθρικό προς την τέχνη. Θέλω να προσπαθήσω να αποδείξω ότι δεν είναι, ότι μας ανοίγει ακόμη και ένα ασύλληπτο νέο καλλιτεχνικό έδαφος». Ήμουν πεπεισμένος ότι βρισκόμασταν στην αρχή νέων μεθόδων στην τέχνη που θα κυριαρχούσαν τα αυτόματα και οι μηχανές. Ήμουν σίγουρος ότι το έργο του καλλιτέχνη θα περνούσε στην αναλυτική κατασκευή — στον ψηφιακό κόσμο που το λέμε τώρα κωδικοποίηση. Ο πυρήνας των πρώιμων πειραμάτων μου χτίστηκε με μορφές τέχνης του φωτός, που σήμερα ονομάζονται γενετική τέχνη, δουλεύοντας με φωτογραφικές συσκευές, μηχανές ακτίνων Χ, μικροσκόπια και έναν αναλογικό υπολογιστή για τον υπολογισμό αυτών των κυμάτων φωτός.

Πάντα έλεγα ότι είναι πολύ πιο εύκολο να κάνεις προβλέψεις για το μέλλον σε εκατοντάδες χρόνια και πολύ πιο δύσκολο να προβλέψεις 10 χρόνια μπροστά. Αλλά είμαι πεπεισμένος: Είμαστε καθ’ οδόν προς την κατανόηση του κώδικα της τέχνης. Τολμώ λοιπόν να κάνω μια πρόγνωση: Η μουσική θα εξελιχθεί βαθιά προς την αυτοματοποιημένη σύνθεση τα επόμενα χρόνια. Άλλες μορφές τέχνης όπως οι εικαστικές τέχνες θα ακολουθήσουν αργότερα – η λογοτεχνία στο τέλος. Είναι η πιο σύνθετη μορφή τέχνης που μπορείς να περιορίσεις σε αλγόριθμους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play