Ουκρανία: Πού είναι η ρωσική φάλαγγα των 64 χλμ – Πώς την εξουδετέρωσαν 30 Ουκρανοί

Ουκρανία: Πού είναι η ρωσική φάλαγγα των 64 χλμ  – Πώς την εξουδετέρωσαν 30 Ουκρανοί

Πηγή: maxar/twitter

Μόλις 30 Ουκρανοί "οπλισμένοι" με σύγχρονη τεχνολογία έβαλαν "φρένο" στην ήδη δυσκίνητη ρωσικά φάλαγγα μήκους 64 χιλιμέτρων

Ένα “βασανιστικό” ερώτημα που απασχολεί από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, είναι τι γίνεται με εκείνη την τεραστίων διαστάσεων φάλαγγα, μήκους 64 χιλιομέτρων, που ξεκίνησε να καταλάβει το Κίεβο, αλλά έναν και πλέον μήνα μετά η τύχη της σχεδόν αγνοείται ,καθώς μάλλον την έβγαλε εκτός “μάχης” μία ειδική ομάδα, μόλις 30 Ουκρανών.

Όπως μεταδίδει ο Guardian, πρόκειται για μια ειδική ομάδα χειριστών στρατιωτικών drone, οι οποίοι κινούνται με μηχανές και χάρη σε στοχευμένες νυχτερινές εφόδους από αέρος κατάφεραν να αναγκάσουν τη ρωσική φάλαγγα να αποχωρήσει.

Η συγκεκριμένη ομάδα, που ισχυρίζεται ότι κατόρθωσε αυτόν τον στρατιωτικό άθλο, αποτελείται από χειριστές drone που ήταν μέλη μιας μονάδας για την αναγνώριση στόχων μέσω αέρος (Aerorozvidka), η οποία ιδρύθηκε πριν από 8 χρόνια από ειδικούς στους υπολογιστές και… χομπίστες χειριστές drone. Αυτή η ομάδα εξελίχθηκε πια στο βασικό στοιχείο της επιτυχίας της ουκρανικής αντίστασης.

Το αξιοπερίεργο δε είναι ότι η συγκεκριμένη ομάδα χρηματοδοτείται από… δωρεές και από τις προσωπικές επαφές των μελών της, όσον αφορά στην εξεύρεση του αναγκαίου εξοπλισμού, όπως είναι οι θερμικές κάμερες.

Ο διοικητής της μονάδας, υπολοχαγός Yaroslav Honchar, περιγράφει την τακτική που ακολούθησαν για την απώθηση της φάλαγγας, από την οποία πιθανότατα ο Πούτιν ανέμενε την κατάληψη του Κιέβου.

Πώς 30 άτομα έτρεψαν σε φυγή τη θηριώδη στρατιωτική φάλαγγα

Πάντα κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα μέλη της μονάδας οδηγούσαν μέσα στο δάσος υπό την κάλυψη των δέντρων και πλησίαζαν τη φάλαγγα χωρίς να γίνονται αντιληπτοί. Ο εξοπλισμός τους περιλαμβάνει γυαλιά νυχτερινής όρασης, σκοπευτικά τουφέκια, νάρκες που ενεργοποιούνται από απόσταση και φυσικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη εφοδιασμένα με θερμικές κάμερες, με τη δυνατότητα ρίψης βομβών, βάρους 1,5 κιλού.

Στην αρχή, η μονάδα εξουδετέρωσε τα τρία πρώτα οχήματα της φάλαγγας, με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα οχήματα να «κολλήσουν» στο σημείο, χωρίς να μπορούν να μετακινηθούν, για τις επόμενες δύο μέρες. Την επόμενη νύχτα συνέχισαν τις επιθέσεις τους, πάντα περνώντας απαρατήρητοι, καταστρέφοντας μεγάλο αριθμό οχημάτων.

Οι Ρώσοι τότε «έσπασαν» τη φάλαγγα σε μικρότερες μονάδες με σκοπό να προσεγγίσουν το Κίεβο, ωστόσο η ίδια επίλεκτη μονάδα κατάφερε να καταστρέψει τις γραμμές εφοδιασμού τους, με αποτέλεσμα να υπονομεύσει τη δυνατότητά τους να προωθηθούν προς την ουκρανική πρωτεύουσα.

Σημειώνεται ότι προτεραιότητα των στόχων για αυτούς είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα κατάρριψης drone του ρωσικού στρατού, ώστε στη συνέχεια να μπορούν να πραγματοποιούν ελεύθερα τις πτήσεις, χωρίς τον κίνδυνο του «αποσυντονισμού» των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (jamming).

«Η νούμερο ένα δύναμη του ρωσικού στρατού κόλλησε χωρίς θέρμανση, χωρίς πετρέλαιο, χωρίς βόμβες και χωρίς καύσιμα. Και όλo αυτό συνέβη χάρη σε 30 ανθρώπους», δηλώνει ο υπολοχαγός.

Η ίδια μονάδα ισχυρίζεται ότι κατόρθωσε να αποκρούσει και τη ρωσική επίθεση από αέρος στο αεροδρόμιο του Hostomel, στα βορειοδυτικά του Κιέβου, την πρώτη ημέρα του πολέμου, καθώς τα drones τους εντόπισαν και βομβάρδισαν τις θέσεις των 200 Ρώσων αλεξιπτωτιστών που αποπειράθηκαν να καταλάβουν το αεροδρόμιο. Έτσι, ο ρωσικός στρατός έχασε τη δυνατότητα να μπορεί να αξιοποιήσει το αεροδρόμιο για τη μεταφορά των δυνάμεών του κοντά στην πρωτεύουσα.

Οι λεπτομέρειες των παραπάνω αναφορών δεν έχουν επαληθευτεί από ανεξάρτητες πηγές, ωστόσο τα βίντεο που κατά καιρούς δημοσιεύουν οι Ουκρανοί δείχνουν τη μεγάλη αποτελεσματικότητα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στην αντίσταση κατά των Ρώσων. Επίσης, αξιωματούχοι από το Πεντάγωνο των ΗΠΑ έχουν αναφέρει ότι η συγκεκριμένη φάλαγγα σταμάτησε «λόγω των ουκρανικών επιθέσεων».

Βρετανικές υπηρεσίες πληροφοριών ανακοίνωσαν, δε, στις 12 Μαρτίου ότι η ρωσική φάλαγγα διαλύθηκε μερικώς, στα βόρεια του Κιέβου.

Από το χόμπι και τα εμπορικά drone, σε έναν σύγχρονο στρατιωτικό άθλο

Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα, η συγκεκριμένη ειδική μονάδα, που, εφόσον ισχύουν όλα τα παραπάνω, ενδέχεται να αποτελέσει έναν πραγματικό «θρύλο» στα σύγχρονα στρατιωτικά χρονικά, ιδρύθηκε το 2014 από νεαρούς Ουκρανούς επιστήμονες, αλλά και εθελοντές που αξιοποίησαν τις τεχνικές τους δυνατότητες για την αντίσταση κατά των Ρώσων τόσο στα γεγονότα της Κριμαίας όσο και του Ντονμπάς. Μάλιστα, ο ιδρυτής της, ένας επενδυτής, σκοτώθηκε το 2015 στο Ντονμπάς.

Αρχικά, η ομάδα χρησιμοποιούσε drone του εμπορίου για παρακολούθηση και αναγνώριση, ωστόσο στη συνέχεια σχεδίασαν και τα δικά τους. Έτσι δημιουργήθηκε το σύστημα «Δέλτα», ένα δίκτυο που λειτουργεί στην πρώτη γραμμή του μετώπου και τροφοδοτεί με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο τους στρατιωτικούς διοικητές, ώστε να γνωρίζουν τις κινήσεις του εχθρού. Παράλληλα, χρησιμοποιεί και το δορυφορικό σύστημα Starlink τού Έλον Μασκ, προκειμένου τα στοιχεία του ουκρανικού πυροβολικού να λαμβάνουν τις συντεταγμένες στον χάρτη των ρωσικών στρατευμάτων, για να πετυχαίνουν με ακρίβεια τον στόχο τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μονάδα διαλύθηκε το 2019 από τον τότε υπουργό Άμυνας, για να «αναστηθεί» τον περασμένο Οκτώβριο, λόγω ακριβώς της απειλής για ρωσική εισβολή.

Ο υπολοχαγός Honchar περιγράφει όλα τα παραπάνω ως «το μέλλον του πολέμου», κατά το οποίο πολλές τέτοιες μικρές ομάδες, συνδεδεμένες μεταξύ τους και με προηγμένα συστήματα επικοινωνιών, θα μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά έναν μεγαλύτερο και πιο βαριά εξοπλισμένο στρατό.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play