5G: Γιατί οι ΗΠΑ ορίζουν “ζώνες αποκλεισμού” στα αεροδρόμια;
Σε ζώνες αποκλεισμού του 5G γύρω από τα αμερικανικά αεροδρόμια, προχωρά η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), καθώς υπάρχουν πλέον ενδείξεις ότι το δίκτυο μπορεί να επηρέασει τις πτήσεις, με παρεμβολές στα ηλεκτρονικά συστήματα.
Η ανησυχία εστιάζεται στην «ζώνη C» του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος που χρησιμοποιείται στο 5G.
Σύμφωνα με την FAA, το σήμα της ζώνης C ίσως προκαλεί παρεμβολές σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα όπως τα ραδιοϋψόμετρα, όργανα που δείχνουν το ύψος πτήσης και παίζουν κρίσιμο ρόλο για τις προσγειώσεις σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.
Σύμφωνα με το Reuters, στη λίστα των αεροδρομίων που έχουν δημιουργήσει “ζώνες αποκλεισμού”, περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Σικάγο, το Λας Βέγκας, τη Μινεάπολις, το Ντιτρόιτ, το Ντάλας, τη Φιλαδέλφεια, το Σιάτλ και το Μαϊάμι.
Ωστόσο, από τη συγκεκριμένη λίστα εξαιρούνται τα αεροδρόμια περιοχών που δεν έχουν ακόμα κάλυψη 5G, αεροδρόμια που απέχουν σημαντικά από σταθμούς βάσης 5G, καθώς και αεροδρόμια που δεν προσφέρουν δυνατότητα προσγείωσης σε χαμηλή ορατότητα.
Καθυστέρηση στο λανσάρισμα του 5G
Η FAA προειδοποίησε ότι «ακόμα και με τις προσωρινές ζώνες αποκλεισμού γύρω από 50 αεροδρόμια, η ανάπτυξη του 5G θα αυξήσει τον κίνδυνο διαταραχών σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας», όπως «ακυρώσεις πτήσεων, εκτροπή δρομολογίων και καθυστερήσεις σε περιόδους χαμηλής ορατότητας».
Οι μεγάλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας Verizon και AT&T, οι οποίες είχαν καταβάλει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για τα δικαιώματα χρήσης της Ζώνης C, είχαν απορρίψει τις επιφυλάξεις της FAA, όμως τελικά δέχτηκαν να αναβάλλουν για δύο εβδομάδες το λανσάρισμα του 5G.
Σημειώνεται πως ζώνες αποκλεισμού ισχύουν και γύρω από αεροδρόμια της Γαλλίας για διάστημα έξι μηνών, μέχρι να αποδειχτεί ότι τα δίκτυα πέμπτης γενιάς δεν επηρεάζουν τα αεροπλάνα.
«Οι νόμοι της φυσικής είναι ίδιοι στις ΗΠΑ και τη Γαλλία» έγραψαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι της AT&T και της Verizon σε κοινή επιστολή τους προς τον υπουργό Μεταφορών.
«Εφόσον οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν άδεια να πραγματοποιούν καθημερινά πτήσεις στη Γαλλία, τότε οι ίδιες συνθήκες λειτουργίας θα πρέπει να τους επιτρέπουν να κάνουν το ίδιο και στις ΗΠΑ».
Η FAA υποστήριξε από την πλευρά της ότι οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας στη Γαλλία εκπέμπουν σε χαμηλότερα επίπεδα ενέργειας συγκριτικά με τις ΗΠΑ. Επιπλέον, τα γαλλικά δίκτυα χρησιμοποιούν στο 5G τμήμα του φάσματος που βρίσκεται πιο μακριά από το φάσμα των ραδιοϋψομέτρων.
Η Verizon διαβεβαιώνει ότι αρχικά θα χρησιμοποιεί το ίδιο εύρος φάσματος με τη Γαλλία και θα ορίσει μεγαλύτερες ζώνες αποκλεισμού στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει τις διαφορές των δύο χωρών στα επίπεδα ισχύος.
Η ένωση CTIA της βιομηχανίας κινητής τηλεφωνίας ανέφερε από την πλευρά της ότι το 5G χρησιμοποιείται ήδη σε 40 χώρες χωρίς ενδείξεις κινδύνου για τα αεροσκάφη.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας