Παραμονή Πρωτοχρονιάς: Το Γαλλικό “έθιμο” της πυρπόλησης των αυτοκινήτων
Κάθε παραμονή Πρωτοχρονιάς όσοι διαθέτουν αυτοκίνητο και δεν έχουν στεγαζόμενη ή φυλασσόμενη θέση πάρκινγκ, ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να βγάλουν τη βραδιά χωρίς απώλειες. Αυτό οφείλεται σε μια μακρόχρονη γαλλική παράδοση, όπου οι νέοι στα λιγότερο θορυβώδη μέρη των γαλλικών πόλεων πυρπολούν δεκάδες αυτοκίνητα.
Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία που κυκλοφόρησαν πέρυσι από την επίσημη υπηρεσία καταγραφής εγκλημάτων της Γαλλίας (ONDRP) δείχνουν ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που καίγονται κάθε χρόνο έχει μειωθεί κατά περίπου 20% από το 2010. Αυτά είναι τα καλά νέα για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και τις ασφαλιστικές εταιρείες. Τα κακά νέα είναι ότι δεκάδες χιλιάδες οχήματα εξακολουθούν να καίγονται σε ολόκληρη τη χώρα κάθε χρόνο.
Ο κύριος λόγος
Τα περισσότερα καίγονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ιδιαίτερα την επέτειο της Άλωσης της Βαστίλης (14 Ιουλίου), όταν μερίδα της νεολαίας συμμετέχει στον εορτασμό με τα δικά της πυροτεχνήματα, που προέρχονται από την έκρηξη των μηχανών των οχημάτων.
Ο κύριος λόγος για τη συνολική πτώση των αριθμών είναι ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ενδιαφέρονται πολύ λιγότερο για τη μαζική καύση αυτοκινήτων, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει λιγότερο ενδιαφέρον για τους εμπρηστές. Οι αρχές απέφευγαν κατά το παρελθόν να αναφέρουν τον αριθμό των αυτοκινήτων που καίγονται την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, αφού ανακαλύφθηκε ότι η δημοσίευσή τους τροφοδοτούσε τον ανταγωνισμό μεταξύ αντίπαλων συμμοριών, που διαγωνίζονταν στο ποια θα κάψει τα περισσότερα.
Τα στατιστικά στοιχεία έδειξαν επίσης ότι τα τμήματα που επλήγησαν περισσότερο ήταν το Haute-Corse στην Κορσική, το Isere στα νοτιοανατολικά (συμπεριλαμβανομένης της Γκρενόμπλ) και το Oise, στα βόρεια του Παρισιού. Οι αγροτικές περιοχές της Γαλλίας επηρεάζονται πολύ λιγότερο από τις αστικές, πιθανώς επειδή σε μικρά χωριά οι περισσότεροι γνωρίζονται μεταξύ τους και τα αυτοκίνητα είναι λιγότερο πιθανό να σταθμεύουν στον δρόμο. Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που πλήττονται περισσότερο είναι γενικά εκείνοι στις πιο «δύσκολες» γειτονιές, που μπορεί να έχουν μόνο κάλυψη από τρίτους.
Πώς ξεκίνησαν όλα
Η επικρατούσα θεωρία είναι ότι η πυρπόληση οχημάτων καθερώθηκε την εποχή των εξεγέρσεων στα προάστια του Παρισιού το 2005. Την Πρωτοχρονιά του 2020, 1.547 αυτοκίνητα κάηκαν σε όλη τη Γαλλία, καταρρίπτοντας το σχετικό θλιβερό ρεκόρ. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2019 ήταν 1.290.
Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, το έθιμο της πυρπόλησης οχημάτων που καίγονται την παραμονή της Πρωτοχρονιάς ξεκίνησε στα ανατολικά της χώρας, κοντά στο Στρασβούργο, τη δεκαετία του 1990, στις φτωχότερες γειτονιές της πόλης. Στη συνέχεια υιοθετήθηκε γρήγορα από τους νέους σε περισσότερες πόλεις.
Σύμφωνα με ένα άρθρο στο Le Parisien, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι νέοι καίνε αυτοκίνητα. Το συμβάν συνδέεται συχνά με ένα πλαίσιο ταραχών και αστικής βίας. Μπορεί επίσης να είναι ένα «παιχνίδι» για να σπάσει η μονοτονία ή εκδίκηση μετά από μια βίαιη σύλληψη.
Η αλήθεια είναι ότι σε μια ταραχή, τα αυτοκίνητα είναι το πιο εύκολο πράγμα που μπορούν να καούν. Όμως, οι καύσεις αυτοκινήτων δεν πραγματοποιούνται σε τυχαίους δρόμους. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, βρίσκονται σε φτωχές γειτονιές, σε μέρη που η γαλλική κυβέρνηση επέλεξε πριν από δεκαετίες για να εγκαταστήσει μετανάστες και από τότε έχει εγκαταλείψει εντελώς, με αποτέλεσμα οι κάτοικοί τους να αισθάνονται αποκλεισμένοι. Στις πιο πλούσιες γειτονιές, τα αυτοκίνητα είναι συνήθως σταθμευμένα σε ασφαλή γκαράζ, με βιντεοεπιτήρηση και η πρόσβαση είναι πολύ λιγότερο εύκολη.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας