Έφτασε το τεχνητό κρέας – Που ξεκινάει να σερβίρεται

Έφτασε το τεχνητό κρέας – Που ξεκινάει να σερβίρεται
Τεχνητό κρέας: Κρέας με γεύση κοτόπουλου κατασκευασμένο από ζωικά κύτταρα που έχει δημιουργηθεί σε εργαστηριακό περιβάλλον κάνει το ντεμπούτο του στην αγορά.

Ένα νέο είδος διατροφής κάνει την εμφάνισή του στην αγορά και το στοίχημα είναι αν θα επιβιώσει. Το τεχνητό κρέας που δεν απαιτεί την ύπαρξη κτηνοτροφικών δομών, θα κυκλοφορήσει στην Σιγκαπούρη από την εταιρία Eat Just. Ο λόγος ανάπτυξης τροφίμων υποκατάστασης κρέατος, αυγών κλπ έχει να κάνει με το ζήτημα του οικολογικού αποτυπώματος, που αφήνουν οι μεγάλες κτηνοτροφικές μονάδες, αλλά και με το ζήτημα της διατροφικής επάρκειας.

Έτσι, η ασιατική χώρα γίνεται η πρώτη στον κόσμο που επιτρέπει την πώληση τεχνητού κρέατος το οποίο έχει δημιουργηθεί σε περιβάλλον εργαστηρίου. Το προϊόν, που παρασκευάστηκε από ζωικά κύτταρα χωρίς τη σφαγή κοτόπουλων, θα κάνει το ντεμπούτο του με την επωνυμία GOOD Meat και θα σερβίρεται σ’ ένα μόνο εστιατόριο της Σιγκαπούρης.

Η Eat Just, σύμφωνα με το newmoney.gr, συνεργάζεται σε πρώτη φάση με την τοπική εταιρεία τροφίμων Food Innovation and Resource Center πρoκειμένου να παρασκευάσει το τεχνητό κοτόπουλο. Επιπλέον, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αγοράς του απαραίτητου εξοπλισμού προκειμένου να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και να διοχετεύσει το εν λόγω προϊόν σε περισσότερα εστιατόρια αλλά και σε παντοπωλεία.

«Θέλουμε η Σιγκαπούρη να είναι το επίκεντρο της βιομηχανίας μας παγκοσμίως», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Τζος Τέτρικ και αναφέρει χαρακτηριστικά για την ασιατική χώρα: «Είναι πρωτοπόροι στην οικοδόμηση ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για αυτό το είδος εργασίας».

Ανέφερε μάλιστα ότι η γεύση του τεχνητού κοτόπουλου είναι ίδια με το πραγματικό. Η τιμή του νέου προϊόντος θα είναι κοντά στην τιμή του premium κοτόπουλου για τους πρώτους έξι μήνες, ανέφερε ο Τέτρικ, προσθέτοντας ότι το κόστος θα μειωθεί συν τω χρόνω καθώς, η εταιρεία σχεδιάζει την παραγωγή και πώλησή του σε παγκόσμια κλίμακα.

Στόχος και η διατροφική επάρκεια της χώρας

Η Σιγκαπούρη κινείται γρήγορα για να επιτρέψει την πώληση εναλλακτικών πρωτεϊνικών προϊόντων όπως το συνθετικό κρέας, μια κίνηση που εντάσσεται στην ευρύτερη ατζέντα της για την επισιτιστική ασφάλεια. Το πυκνοκατοικημένο κράτος, το οποίο βασίζεται κυρίως στις εισαγωγές τροφίμων, έχει εντείνει τις προσπάθειές του για να ενισχύσει τη διατροφική επάρκεια, καθώς η πανδημική κρίση θέτει εν αμφιβόλω της αλυσίδες εφοδιασμού παγκοσμίως.

Οι αρχές εγκρίνουν την πώληση εναλλακτικών τροφίμων εφόσον διαπιστωθεί ότι είναι ασφαλή για τους καταναλωτές.

Φέτος, η εταιρεία παραγωγής κρέατος από προϊόντα φυτικής προέλευσης, Impossible Foods εισήλθε στη λιανική αγορά της Σιγκαπούρης και του Χονγκ Κονγκ με τα προϊόντα να είναι διαθέσιμα και στα παντοπωλεία.

Στρατηγικός στόχος της ασιατικής χώρας είναι να παραγάγει η ίδια το 30% των απαραίτητων τροφίμων έως το 2030. Σημειώνεται πως σήμερα μόλις το 10% των τροφίμων που χρειάζεται για να καλύψει ίδιες ανάγκες παράγεται στη Σιγκαπούρη. Γι’ αυτόν άλλωστε τον λόγο επιτάχυνε πρόσφατα τη διαδικασία χρηματοδότησης για τοπικές αγροτικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις.

Την ίδια ώρα, αρκετές αλυσίδες γρήγορου φαγητού και παντοπωλεία έχουν προσθέσει εναλλακτικές επιλογές κρέατος στα μενού τους. Επιπροσθέτως, καθώς το συνθετικό κρέας είναι πραγματικό κρέας και όχι υποκατάστατο με βάση τα φυτά, μπορεί να διατεθεί στην αγορά ως πιο ανθρώπινο και περιβαλλοντικά βιώσιμο.

Στη Σιγκαπούρη, τα συνθετικά μπιφτέκια μπορεί να είναι το επόμενο προϊόν της Eat Just. Η εταιρεία σχεδιάζει να υποβάλει σύντομα αίτηση για τη χορήγηση έγκρισης πώλησης βόειου κρέατος το οποίο δημιουργήθηκε στο τοπικό εργαστήριο. Η διαδικασία έγκρισης τα σχετικά προϊόντα είναι περισσότερο χρονοβόρα σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play