Ρωσία έκρηξη τάνκερ: Τρία άτομα αγνοούνται – Σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης

Ρωσία έκρηξη τάνκερ: Τρία άτομα αγνοούνται – Σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης
Ρωσία έκρηξη τάνκερ: Στην θαλάσσια περιοχή στο Στενό του Κέρτς σημειώθηκε η έκρηξη. Έξι άτομα έχουν διασωθεί, τρεις αγνοούνται και τέσσερις βρίσκονται ακόμα στο πλοίο.

Συναγερμός στις ρωσικές αρχές καθώς σημειώθηκε έκρηξη σε τάνκερ ρωσικών συμφερόντων που ταξίδευε στο Στερνό του Κερτς προς το λιμάνι του Ροστόφ ον Ντον. Όπως έγινε γνωστό από τη ρωσική υπηρεσία θαλάσσιων μεταφορών, τρεις άνθρωποι αγνοούνται.

 Το General Hazi Aslanov δεν μετέφερε πετρέλαιο και η έκρηξη πιθανόν προκλήθηκε από υπολείμματα τοξικών αερίων, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Θαλάσσιων Μεταφορών.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση διάσωσης, έγινε γνωστό από το υπουργείο διαχείρισης Εκτάκτων Καταστάσεων, που πρόσθεσε πως έχουν σταλεί τρία πλοία στην περιοχή για να βοηθήσουν. Στο πλοίο επέβαιναν 13 άνθρωποι, έξι εκ των οποίων διασώθηκαν και άλλοι τρεις αγνοούνται. Τέσσερις παραμένουν στο πλοίο, σύμφωνα με το υπουργείο.

Τα συνήθη φορτία των τάνκερ

Με τον όρο δεξαμενόπλοιο χαρακτηρίζονται δύο διαφορετικοί τύποι πλοίων, ο ένας είναι ο γνωστότερος τύπος “Τάνκερ” ή “Γκαζάδικο” και ο άλλος είναι ιδιαίτερη κατασκευή πλοίου, συνήθως πολεμικού, που μοιάζει με αυτοκινούμενη πλωτή δεξαμενή, τα λεγόμενα “Δεξαμενόπλοια λιφτς” που χρησιμοποιούνται για δεξαμενισμούς ή μεταφορές άλλων πλοίων, στη κατηγορία αυτών υπάγονται και τα εξειδικευμένα πλοία διάσωσης – ανέλκυσης υποβρυχίων.

Το Δεξαμενόπλοιο (Tanker) είναι ένα πλοίο σχεδιασμένο να μεταφέρει υγρά φορτία χύδην (χύμα).

Το τεράστιο δεξαμενόπλοιο AbQaiq. Τα δεξαμενόπλοια αυτά ποικίλλουν σε μέγεθος. Ξεκινούν από μερικές εκατοντάδες τόνους, τα οποία εξυπηρετούν μικρά λιμάνια, ως βοηθητικά λιμένος ή ναυστάθμου και φτάνουν μέχρι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες τόνους, τα οποία χρησιμοποιούνται για μεταφορές μεγάλων ποσοτήτων σε μεγάλες αποστάσεις.

Με δεξαμενόπλοια μεταφέρεται μεγάλη ποικιλία υγρών φορτίων, όπως:

  • προϊόντα υδρογονανθράκων, π.χ. ακατέργαστο πετρέλαιο, βενζίνες, πετρέλαια καύσης, λιπαντικά έλαια, κριεζώτον, φυτικά έλαια, ψαρέλαια και μελάσσες, όπου στη προκειμένη περίπτωση τα δεξαμενόπλοια χαρακτηρίζονται γενικά
  • πετρελαιοφόρα, ή υγροποιημένο φυσικό αέριο όπου τότε χαρακτηρίζονται υγραεριοφόρα.
  • χημικά, όπως αμμωνία, χλώριο και
  • νερό, όπου στη περίπτωση αυτή τα δεξαμενόπλοια ονομάζονται υδροφόρα.
  • Ποτά, όπως το κρασί και ο χυμός.

Τα δεξαμενόπλοια που άρχισαν να ναυπηγούνται στην αρχή διακρίνονταν σε παράκτια και σε ωκεάνεια, τα πρώτα ήταν μέχρι 2000 τόνων, ενώ τα δεύτερα έφθαναν τους 15.000 τόνους. Μετά όμως τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο εμφανίσθηκαν μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια τα λεγόμενα σούπερ τάνκερς που ήταν από 20.000 μέχρι 30.000 gross tonage. Στη συνέχεια, και ειδικά στη δεκαπενταετία 1955-1970, ακολούθησε ένας ξέφρενος γιγαντισμός πλοίων με συνέπεια να ναυπηγούνται πλοία άνω των 150.000 τόνων, τα λεγόμενα μαμούθ τάνκερς

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play