Αεροπορικές κορωνοϊός: Παρακαλάνε τους επιβάτες να δεχτούν τα voucher
Οι αεροπορικές εταιρίες παρακαλάνε κυριολεκτικά τους επιβάτες να μην ζητάνε τα λεφτά τους πίσω για πτήσεις που ακυρώθηκαν λόγω κορωνοϊού. Αντιθέτως τους προτρέπουν να επιλέξουν πιστωτικά κουπόνια που θα μπορούν να τα εξαργυρώσουν άλλη φορά. Η εντυπωσιακή παράκληση διατυπώθηκε με έναν ενυπωσιακότερο τρόπο: «Ζητούμε γονυπετείς τη βοήθεια των επιβατών» ήταν τα ακριβή λόγια του γενικού διευθυντή της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ.
Μιλώντας στο BFM Business, κάλεσε τους επιβάτες να δεχθούν πιστωτικά κουπόνια (voucher) αντί να ζητούν επιστροφές χρημάτων για τις πτήσεις που ακυρώθηκαν στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Αεροπορικές εταιρείες, υποστηριζόμενες από τη Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αποζημιώνουν τους πελάτες τους για τις ακυρωθείσες πτήσεις μόνο «με τη μορφή των voucher», υποσχόμενες παράλληλα αποζημίωση σε μετρητά, εφόσον οι καταναλωτές το απαιτούν, αλλά έπειτα από τουλάχιστον εννέα μήνες ώστε να προφυλάξουν τα οικονομικά τους που έχουν πληγεί από την κρίση.
Οι κανόνες της ΕΕ δίνουν το δικαίωμα στους επιβάτες να εξαργυρώσουν το εισητήριό τους
Οι ευρωπαϊκοί κανόνες δίνουν ωστόσο στους επιβάτες το δικαίωμα να απαιτούν να γίνεται η επιστροφή των χρημάτων τους μέσα σε δύο εβδομάδες. Αυτή η θέση των επιχειρήσεων του τομέα των αερομεταφορών δέχθηκε επίθεση από ενώσεις υπεράσπισης των καταναλωτών. Επίσης, οι Βρυξέλλες άρχισαν στις αρχές Ιουλίου μια διαδικασία έναντι δέκα χωρών της ΕΕ, μεταξύ των οποίων η Γαλλία, για να υπερασπισθούν το δικαίωμα των ταξιδιωτών να παίρνουν πίσω τα χρήματά τους σε περίπτωση ματαίωσης των ταξιδιών τους εξαιτίας του κορονοϊού.
Ζητάνε από την ΕΕ να τους δώσει τη δυνατότητα να μην επιστρέφουν τα χρήματα
«Προσπαθούμε να μας δώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη δυνατότητα να δίνουμε voucher για να αναβάλλουμε την επιστροφή των χρημάτων», δήλωσε σήμερα ο Ζινιάκ, αναγνωρίζοντας πως πρόκειται για μια «δύσκολη» θέση, την οποία «δεν εκτιμούν όλοι». «Γιατί το ζητήσαμε αυτό; Όχι από ευχαρίστηση. Η δραστηριότητά μας είναι μάλλον να καλοπιάνουμε τους επιβάτες και να μην τους δημιουργούμε δυσκολίες και προβλήματα, ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα. Όμως τα οικονομικά των εταιρειών βρίσκονται σε κατάσταση απόλυτης καταστροφής», εξήγησε ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας