«I Amsterdam»: Γιατί αφαιρέθηκε το δημοφιλές αξιοθέατο του Άμστερνταμ (pics&vid)
Το “I Amsterdam“, το πιο διάσημο αξιοθέατο του Άμστερνταμ αφαιρέθηκε την Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου.
Το αξιοθέατο βρισκόταν στο χώρο του Museumplein.
Χρειάστηκαν μόλις 30 λεπτά για να αφαιρεθούν τα κόκκινα και λευκά γράμματα από το σημείο που τα φιλοξένησε από το 2004.
Όλα ξεκίνησαν από ένα ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου της πόλης (μετά από εισήγηση του συνδυασμό Groenlinks που έχει την πλειοψηφία). Το Άμστερνταμ πάσχει από “υπερ-τουρισμό” καθώς η πόλη των 850.000 κατοίκων, δέχεται κάθε χρόνο πάνω από 12 εκατομμύρια τουρίστες (από άλλες Ολλανδικές πόλεις αλλά κυρίως το εξωτερικό). Έτσι το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει σε μια σειρά μέτρων, ώστε να αντισταθμιστούν οι προσπάθειες προσέλκυσης τουριστών που “τρέχουν” τα τελευταία χρόνια.
The #IAmsterdam letters in front of the Rijksmuseum have now been removed. The letters (and the beautiful backdrop) are featured in countless photos, videos and selfies. Enjoy this small tribute and feel free to post yours too! #byeIAmsterdam pic.twitter.com/rxxzwdsOb6
— Rijksmuseum (@rijksmuseum) 3 Δεκεμβρίου 2018
Ένα από αυτά τα μέτρα που αποφασίστηκαν ήταν και η αποκαθήλωση του σήματος “I Amsterdam” με τα λευκά και κοκκινα γράμματα, καθώς θεωρήθηκε ως το κατεξοχήν σύμβολο του μαζικού τουρισμού της πόλης. Άλλωστε μπροστά (και πάνω) στο σήμα αυτό οι τουρίστες της πόλης τραβουσαν κάθε μέρα χιλιάδες φωτογραφίες και selfies (κάποιοι τις μέτρησαν σε 8.000 φωτογραφίες ανά ημέρα).
#Iamsterdam gone from Museumplein amsterdam pic.twitter.com/IrbodlvStM
— aw (@amanda70w) 3 Δεκεμβρίου 2018
Όπως έγινε γνωστό τα γράμματα θα επιδιορθωθούν και στο μέλλον θα τοποθετούνται για μικρά χρονικά διαστήματα σε διάφορα σημεία της πόλης, όχι όμως στο κέντρο της. Προς το παρόν παραμένουν στη θέση τους κάποιες μικρότερα αντίγραφα του σήματος, όπως για παράδειγμα στο αεροδρόμιο Schiphol.
Το σύνθημα “I Amsterdam” σχεδιάστηκε το 2004 από την διαφημιστική εταιρία KesselsKramer στο πλαίσιο μιας ολιστικής καμπάνιας αναβάθμισης της εικόνας της πόλης (από το στερεότυπο των coffee shops και των “βιτρινών”).
Η καμπάνια εκτός από την μεγάλη επιγραφή έξω από το Museumplein περιελάμβανε και μικρότερες επιγραφές καθώς και έντονη διαδικτυακή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η προσπάθεια ήταν το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Το σήμα “I Amsterdam” έξω από το Museumplein είχε ύψος 2 μέτρα και πλάτος 24 μέτρα. Κάθε γράμμα ζύγιζε περίπου 250 κιλά. Παρότι αναγράφονταν ρητά ότι απαγορεύεται, οι επισκέπτες συχνά σκαρφαλώνουν στα γράμματα δείχνοντας αδυναμία στο D.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας