Μητσοτάκης: Δεσμεύομαι ότι ο Βόρειος Οδικός Aξονας της Κρήτης θα γίνει

Μητσοτάκης: Δεσμεύομαι ότι ο Βόρειος Οδικός Aξονας της Κρήτης θα γίνει
Ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, βρέθηκε σήμερα στο Ηράκλειο της Κρήτης και παρουσίασε το σχέδιο του κόμματός του για την οδική ασφάλεια.

«Μεγάλη πληγή για τον τόπο» χαρακτήρισε τα θανατηφόρα τροχαία ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας σε σύσκεψη για την οδική ασφάλεια που διοργανώνει στο Ηράκλειο της Κρήτης η ΝΔ με τη συμμετοχή δεκάδων φορέων της περιοχής καθώς το νησί μετρά 37 νεκρούς από την αρχή της χρονιάς τα 2/3 των οποίων είναι νέοι άνθρωποι κάτω των 35 ετών.

Στη διάσταση αυτή στάθηκε ιδιαίτερα ο πρόεδρος της ΝΔ υπογραμμίζοντας ότι «τα τροχαία ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18 – 35. Άρα το θέμα αυτό αφορά πρωτίστως τους νέους μας. Αλλά και τις οικογένειές τους γιατί δεν υπάρχει τίποτε πιο φρικτό από το να χάνει ένας γονιός το παιδί του από τη μια στιγμή στην άλλη», ενώ έθεσε ως στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% την επόμενη δεκαετία.

Στην κατεύθυνση αυτή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αν και αναφέρθηκε στα προβλήματα του οδικού δικτύου, των υποδομών, της αστυνόμευσης και των ελέγχων από πλευράς κράτους, εντούτοις στάθηκε ιδιαίτερα στην προσωπική ευθύνη των οδηγών, κάλεσε τους φορείς της περιοχής να αναπτύξουν πρωτοβουλίες ευαισθητοποίησης και σε ότι αφορά το οδικό δίκτυο δεσμεύτηκε ότι η αυριανή κυβέρνηση της ΝΔ θα προχωρήσει στην κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία, κάνοντας εκτενή αναφορά στην εξεύρεση κονδυλίων χωρίς να αποκλείει προκαταβολικά τα διόδια για τη χρηματοδότηση ενός μόνο μέρους του έργου.

Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Κομβικής σημασίας είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Και όταν λέω ΒΟΑΚ δεν εννοώ μόνο το κομμάτι Ηράκλειο – Χανιά, αλλά τον άξονα Κίσσαμος – Σητεία. Δεσμεύομαι σήμερα, με τον πιο απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο, ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει. Σας δίνω το λόγο μου γι’ αυτό κι εγώ, όπως ξέρετε, το λόγο μου τον κρατώ. Είναι θέμα ασφάλειας, είναι και θέμα ανάπτυξης. Χωρίς σύγχρονο οδικό άξονα, η Κρήτη θα οδηγηθεί σε συμφόρηση. Και αυτό θα επηρεάσει ως ντόμινο την ανάπτυξη του νησιού συνολικά. Το έργο, λοιπόν, θα γίνει. Είναι το τελευταίο μεγάλο οδικό έργο στη χώρα που πρέπει να πραγματοποιηθεί. Μόλις έχουμε το σύνολο των δεδομένων θα αποφασίσουμε το πώς. Το να γίνουν τώρα λεπτομερείς και οριστικές ανακοινώσεις δεν είναι υπεύθυνο. Διότι δυστυχώς με ευθύνη της Κυβέρνησης, αλλά και όλων των προηγούμενων, δεν έχουμε ακόμα Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας που να αναλύει όλα τα δεδομένα, κυρίως ως προς τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης.

Πρόθεσή μας είναι να αποτελέσει ένα έργο ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας. Δηλαδή, με χρηματοδότηση από τον ιδιώτη ανάδοχο και αποπληρωμή του από το Κράτος, όταν ολοκληρωθεί το έργο με βάση τις προδιαγραφές που έχουν συμφωνηθεί για την παράδοση και τη συνεχή συντήρησή του. Η βασική χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς. Έχω, ήδη, κάνει σχετικές επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον. 

Αν χρειαστεί να βρεθεί ένα μικρό ποσοστό χρηματοδότησης από άλλους πόρους – σε καμία περίπτωση το σύνολο της χρηματοδότησης, σε αυτό θέλω να είμαι κατηγορηματικός – θα το εξετάσουμε όταν έχουμε όλα τα δεδομένα. Δεν θέλω να το αποκλείσω προκαταβολικά, γιατί δεν έχω όλα τα δεδομένα και εγώ δεν λέω λόγια του αέρα. Ας τα κάνουν άλλοι αυτά.

Από μένα θα ακούτε αυτά που μπορούν να γίνουν και όχι υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Αυτή εξάλλου είναι και η ουσία της Συμφωνίας Αλήθειας για την οποία έχω δεσμευθεί.

Αν χρειαστεί ένα τμήμα να χρηματοδοτηθεί για παράδειγμα από τους τουρίστες που χρησιμοποιούν το δρόμο, λαμβάνοντας φυσικά ειδική πρόνοια για τους μόνιμους κατοίκους, θα το εξετάσουμε όταν έχουμε πλήρη εικόνα. Σε κάθε περίπτωση όμως, η δέσμευσή μας είναι απόλυτη. Το έργο θα προχωρήσει άμεσα και με τον πλέον επωφελή για τους πολίτες τρόπο.

Θέλω, όμως, να κλείσω με το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Ναι, πρέπει να γίνει ο ΒΟΑΚ. Ναι, πρέπει να προχωρήσει η αναβάθμιση των υπολοίπων δρόμων, κυρίως οι κάθετοι άξονες, και όλων όσοι ανήκουν στην αρμοδιότητα της περιφέρειας. Εξάλλου τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται στους επαρχιακούς δρόμους.

Πάνω απ’ όλα όμως πρέπει να αλλάξουμε μυαλά. Να αφυπνιστεί η ίδια η τοπική κοινωνία και να αναλάβει δράσεις ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης και πρόληψης. Αρκετό αίμα χάθηκε, αρκετό δάκρυ χύθηκε».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play