Live: Σύγκρουση στη Βουλή για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια – Σήμερα οι παρεμβάσεις των πολιτικών αρχηγών
Υψηλοί αναμένεται να είναι και σήμερα οι τόνοι στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου η συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο- μετά και την κατάθεση δεκάδων άσχετων τροπολογιών – για την ανώτατη Εκπαίδευση θα διεξαχθεί σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες, ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να μιλήσει νωρίς το μεσημέρι με την ομιλία του να επικεντρώνεται στην σφοδρή κριτική των προωθούμενων διατάξεων που όπως ήδη έχει επισημάνει η αξιωματική αντιπολίτευση οδηγούν τα πανεπιστήμια σε παρωχημένες και οπισθοδρομικές λογικές αλλά και στην κάκιστη νομοθετική πρακτική της κυβέρνησης που εξακολουθεί να ρυθμίζει κρίσιμα ζητήματα ή ρουσφέτια με μεταμεσονύκτιες τροπολογίες.
Σε αυτήν την τοποθέτηση αναμένεται να απαντήσει πιθανότατα ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας.Στη συζήτηση κορυφής θα μετέχουν και η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Φώφη Γεννηματά και ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης.
Οι βασικότερες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αφορούν την επαναφορά του ασύλου, την αλλαγή στον τρόπο διοίκησης των ΑΕΙ, την αμοιβή των καθηγητών στα μεταπτυχιακά, αλλά και σημαντικές τροπολογίες για τα ΕΠΑΛ και για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Γαβρόγλου: Θα αποτελέσει παρελθόν ο σημερινός τρόπος εισαγωγής
Ο υπουργός Παιδείας αν και αυτή την φορά απέφυγε να αναφέρει ότι σχεδιάζει εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις είπε πως «ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν» για να εξηγήσει ότι «η αιχμή των παρεμβάσεών μας αφορούν το Λύκειο. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα είμαστε κοινωνία με ακυρωμένο το Λύκειο.
Με Λύκειο που η λειτουργία του θα επιτελείται από θεσμούς ξένους με την δημόσια εκπαίδευση. Αυτό θα καθοριστεί και από τις διαδικασίες εισαγωγής στα πανεπιστήμια που σήμερα βασίζονται σε παπαγαλία και που αιχμαλωτίζουν τους νέους. Ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν».
Αναφορικά με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ανέφερε ότι εντάσσεται στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που «επιχειρούν να επαναφέρουν την Δημοκρατία σε διαλυμένα τοπία. Ένα από αυτά τα τοπία είναι της Εκπαίδευσης και εμείς με το σχέδιο νόμο προσπαθούμε να επαναφέρουμε τον σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές και την εμπέδωση της κριτικής γνώσης».
Επίσης, υποστήριξε πως «η πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων οδήγησε στην απορρύθμιση της εκπαίδευσης. Ήταν προϋπόθεση η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου για την βαθμιαία νομιμοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Λογάριασαν όμως χωρίς το εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρά τους λίγους που συνέπραξαν στο σχέδιο υπονόμευσης των προσπαθειών της κυβέρνησης οι περισσότεροι στήριξαν τις προσπάθειές μας».
Ο υπουργός ισχυρίστηκε πως οι αντιδράσεις για τις προωθούμενες διατάξεις του νομοσχεδίου του εκπορεύονται από «συντεχνιακές ομάδες» πρόσθεσε πως «Η καθιέρωση ακαδημαϊκών κανόνων για να επανανοηματοδοτήσουμε το δημόσιο σχολείο απειλεί όσους πανεπιστημιακούς που θεωρούν ότι τα ιδρύματά μας πρέπει να είναι πηγή δικού τους πλουτισμού. Η καθιέρωση κανόνων απειλεί όσους θέλουν να αυθαιρετούν» και ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα «αυθαιρεσιών» το γεγονός ότι «με το ισχύον σύστημα, καθηγητές μπορούν να διπλασιάζουν τους μηνιαίους μισθούς τους με επιμίσθια για διδασκαλία μεταπτυχιακών.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας