«Καλάθι του νοικοκυριού»: Πέφτει το κόστος και οι καταναλωτές παίρνουν ανάσα
Πηγή: Αρχείου
Σταδιακή αποκλιμάκωση των τιμών των «καλαθιών του νοικοκυριού» σε όλες τις αλυσίδες σουπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο μέτρο διαπιστώνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, με αποτέλεσμα το όφελος για τους καταναλωτές να ξεπερνά τον ένα βασικό μισθό σε επίπεδο έτους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σήμερα το υπουργείο Ανάπτυξης, το μέσο καλάθι ξεκίνησε στα 124,62 και έχει φτάσει μετά την έκτη εβδομάδα στα 109,08 ευρώ. Χωρίς τα ηλεκτρονικά καταστήματα που δεν έχουν πολλά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το καλάθι από τα 115,6 ευρώ έπεσε στα 98,51 ευρώ.
Κάνοντας έναν απολογισμό των έξι εβδομάδων που λειτουργεί του «καλάθι του νοικοκυριού» ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, σημείωσε πως το κέρδος των καταναλωτών με βάση τα καλάθια όλων των αλυσίδων υπολογίζεται στα 15,32 ευρών την εβδομάδα, ή 66,4 ευρώ τον μήνα ή 796,4 ευρώ το έτος. Δηλαδή, ο καταναλωτής, εξοικονομεί 1,12 βασικό μισθό σε επίπεδο έτους.
Αν εξαιρεθούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, και υπολογιστούν τα παραδοσιακά σουπερ μάρκετ που έχουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το κέρδος στην εβδομάδα υπολογίζεται στα 15,58 ευρώ, στον μήνα στα 67,52 ευρώ και στο έτος στα 810,28 ευρώ, δηλαδή επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 1,14 βασικού μισθού.
Ο κ. Γεωργιάδης χαρακτήρισε το καλάθι ένα «απίστευτο όπλο» στα χέρια του καταναλωτή, η χρησιμότητα του οποίου θα αυξάνεται όσο αυξάνεται και η συμμετοχή. Σημείωσε, ωστόσο, πως το μέτρο δεν «σβήνει» τον πληθωρισμό αλλά μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο για τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα. Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το μέτρο να επεκταθεί και μετά από τα τέλη Μαρτίου. «Περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη του πληθωρισμού», σημείωσε.
Για το εορταστικό καλάθι που έκανε πρεμιέρα σήμερα, σημειώθηκε πως ήδη έχουν ανέβει οι τιμές σε 700 κωδικούς από 15 επιχειρήσεις, οι οποίες υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος της ημέρας θα φτάσουν τις 20.
Το σχόλιο σας