Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Γιατί ακυρώνεται ο διαγωνισμός
Πηγή: reporter.gr
Ακυρώνεται ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι σχετικές ανακοινώσεις από το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να γίνουν προς τα τέλη της εβδομάδας, καθώς ο διαγωνισμός για το λιμάνι ακυρώνεται για γεωστρατηγικούς λόγους.
Για το λιμάνι είχαν καταθέσει προσφορές δύο σχήματα: πρόκειται αφενός για την Quintana Infrastructure & Development και αφετέρου για την κοινοπραξία των Black Summit Financial, Euroports, EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Στρατηγικής σημασίας για τα δυτικά συμφέροντα
Αφιέρωμα στο λιμένα της Αλεξανδρούπολης έκανε το περιοδικό Economist, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως βρίσκεται σε σημείο στρατηγικής σημασίας για τα δυτικά συμφέροντα.
Η μικρή ελληνική πόλη της Αλεξανδρούπολης στο Αιγαίο Πέλαγος, 15 χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Τουρκία, είναι μια ακμάζουσα πόλη τα τελευταία χρόνια, που δεν εξαρτάται πλέον από την πώληση αναμνηστικών σουβενίρ στους τουρίστες. Γι΄ αυτό η πόλη μπορεί να ευχαριστήσει τον Βλαντίμιρ Πούτιν για την εισβολή του στην Ουκρανία, η οποία έχει προκαλέσει την έκρηξη της δραστηριότητας στο λιμάνι της.
Η γεωγραφία του λιμανιού το καθιστά ελκυστικό για τους σχεδιαστές logistics του ΝΑΤΟ. Αμερικανικά πλοία ελλιμενίζονται εκεί. Έχει επίσης καλές οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις βόρεια μέσω της ανατολικής πλευράς της συμμαχίας.
Συγκεκριμένα, παρέχει πρόσβαση στην Ουκρανία μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας. Με τη χρησιμοποίησή του ως ενδιάμεσο σταθμό, παρακάμπτεται η Μαύρη Θάλασσα, στην οποία έχει δυνάμεις η Ρωσία, και ο Βόσπορος, ένα σημείο που ελέγχεται ασφυκτικά από την Τουρκία, που είναι μέλος του ΝΑΤΟ, αλλά «ιδιότροπο».
Η Αμερική χρησιμοποιεί το λιμάνι για ανάπτυξη δυνάμεων και συν τω χρόνω θα μπορούσε να γίνει ενεργειακός κόμβος, με σχέδια για δύο πλωτούς τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου μερικά χιλιόμετρα μακριά από τα παράλια. Αυτό θα βοηθήσει τις χώρες της περιοχής να μειώσουν την εξάρτησή τους από το ρωσικό αέριο.
Ακόμα καλύτερα, το λιμάνι έχει άφθονη πλεονάζουσα χωρητικότητα, σε αντίθεση με τα δύο μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά (τα οποία τυγχάνει επίσης να ελέγχονται από εταιρείες με συνδέσμους με τη ρωσική και την κινεζική κυβέρνηση αντίστοιχα).
Ωστόσο, μια ελληνική εταιρεία με ρωσικούς δεσμούς θέλει να το αγοράσει. Οι συγκυρίες καθιστούν ευαίσθητη την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Το timing δεν θα μπορούσε να είναι χειρότερο σημειώνει ο Economist.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας