Η «Ανοιξη» του Ντέιβιντ Χόκνεϊ ρίχνει ματιές στον κόσμο του Σικάγο
Πηγή: London Begins at 40
Η μεγαλειώδης και «αιώνια» άνοιξη του Ντέιβιντ Χόκνεϊ έφτασε στο Σικάγο, στο Art Institute, όπου παρουσιάζονται, μετά το Λονδίνο, τα έργα που φιλοτέχνησε ψηφιακά στη διάρκεια του ταξιδιού του στη Νορμανδία το 2020. Είναι έργα που γέννησε η πανδημία του κορωνοϊού, αλλά έργα που ζουν αυτόνομα, ως φάροι χαράς και ομορφιάς. Αυτή η μεγάλη ενότητα, με τα λαμπρά χρώματα, είναι οργανωμένη ως έκθεση από τη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου σε συνεργασία με το Ινστιτούτο του Σικάγου σε επιμέλεια της Ιντιθ Ντεβάνι. Η έκδοση που συνοδεύει την έκθεση περιλαμβάνει και τα 116 έργα της σειράς καθώς και μια συνομιλία του Ντέιβιντ Χόκνεϊ με τον συγγραφέα Ουίλιαμ Μπόιντ. Ο Χόκνεϊ δίνει στην ενότητα αυτή τη γνωστή χρωματική παλέτα της ψυχικής ευφορίας, με έμφαση στη φύση της Γαλλίας και στη χαρά της ζωής. Είναι σαν να μας λέει «αγαπήστε τη ζωή», χωρίς ενδοιασμούς και ενοχές. Γευτείτε στο έπακρο την απλότητα και την τελειότητα που μόνο η φύση προσφέρει.
Η «Ανοιξη» του Ντέιβιντ Χόκνεϊ ήταν και ένα ακόμη πείραμα για τον ζωγράφο να αξιοποιήσει τα μέσα και τις δυνατότητας της τεχνολογίας, προς την οποία υπήρξε ανέκαθεν ανοικτός και δεκτικός, ακόμη και φιλοπερίεργος. Οπως λέει, όλα τα έργα της άνοιξης στη Νορμανδία έγιναν στο τάμπλετ του, σε iPad και ήταν σαν κανονική ζωγραφική διαδικασία. Στο ξέσπασμα της πανδημίας στην Ευρώπη, στις αρχές του 2020, ο Χόκνεϊ αποφάσισε να ταξιδέψει στη Γαλλία, που ούτως ή άλλως αποτελεί σταθερά αναφορά του (όπως και η Καλιφόρνια), προκειμένου να παρακολουθήσει και να καταγράψει το ξύπνημα της άνοιξης στην αγροτική Νορμανδία. Είναι η τρίτη φορά στη διάρκεια της πολυετούς καριέρας του που καταγράφει την αφύπνιση της φύσης. Ο Χόκνεϊ δούλεψε στην ύπαιθρο, κάθε μέρα, παρακολουθώντας τις ανεπαίσθητες αλλαγές. Η Νορμανδία άλλωστε ενέπνεε πάντα τους ζωγράφους και συνδέεται με το έργο των Γάλλων ιμπρεσιονιστών. Οπως λέει ο ίδιος ο Χόκνεΐ, πριν από αυτόν είχε υπάρξει ο Μονέ στο γειτονικό Ζιβερνί, όπου είχε καταγράψει την άνοιξη επί 40 χρόνια. Μόνο που ο Χόκνεϊ τώρα έχει ένα τάμπλετ στο χέρι. Δημιούργησε ένα πρόγραμμα που του επιτρέπει να ζωγραφίζει ελεύθερα σαν με πινέλο σε καμβά. Μελέτησε το πρόγραμμα και εξάντλησε τις δυνατότητές του. Εφτιαξε και δύο βίντεο καθώς και μερικά έργα ρεαλιστικής απτικότητας. Το αποτέλεσμα είναι χάρμα οφθαλμών.
Ματιές στον κόσμο
ΛΟΝΔΙΝΟ Μπέατριξ Πότερ
Η μεγάλη μορφή της Μπέατριξ Πότερ, γνωστής σε παιδιά και ενηλίκους για τους υπέροχους κόσμους που επινόησε, είναι το θέμα της έκθεσης στο Μουσείο Βικτόρια και Αλμπερτ. Παρουσιάζει την Πότερ όχι μόνο ως δημιουργό, αλλά και ως επιστήμονα, υπέρμαχο της φύσης και των ζώων. Η έκθεση, σε συνεργασία με τη National Trust, θα διαρκέσει έως τις 8 Ιανουαρίου και περιλαμβάνει φωτογραφίες, αντικείμενα και φυσικά τις μοναδικές υδατογραφίες της.
ΡΩΜΗ
Τα γλυπτά της Σετσούκο Στην γκαλερί Gagosian της Ρώμης παρουσιάζονται τα ιδιόμορφα γλυπτά της Σετσούκο σε πηλό, ορείχαλκο και ξύλο, εμπνευσμένα όλα από τον φυσικό κόσμο, καθώς και ζωγραφικά έργα της. Είναι κατά μία έννοια η επιστροφή της Σετσούκο στη Ρώμη, όπου είχε ζήσει επί δεκαπέντε χρόνια στην Ακαδημία των Μεδίκων. Τα κεραμικά γλυπτά της, όλα με φυτικές μορφές δέντρων, τα βουτάει σε γαλακτερό σμάλτο, σε συνομιλία με την ιαπωνική παράδοση.
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ Ασλεϊ Μπράιαν Στο Μουσείο και Βιβλιοθήκη Μόργκαν εγκαινιάζεται στις 30 Σεπτεμβρίου η έκθεση – αφιέρωμα στον Αφροαμερικανό εικονογράφο Ασλεϊ Μπράιαν, γνωστό και από τη σύζευξη των εικόνων του με τα ποιήματα του Λάνγκστον Χιουζ στο βιβλίο «Sail Away» (2015). Οι εικόνες του Μπράιαν ανήκουν στις μόνιμες συλλογές της Μόργκαν και έχουν όλες θέμα τη θάλασσα και την πλοήγηση. Παράλληλα, παρουσιάζεται το σύνολο της εικαστικής δημιουργίας του.
ΜΑΣΑΧΟΥΣΕΤΗ
Διαφωτισμός Τα Μουσεία Τέχνης του Χάρβαρντ, στο Κέμπριτζ, ανακοίνωσαν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκθεση για το φθινόπωρο. Θέμα της, η τέχνη των γραφικών τεχνών την εποχή του Διαφωτισμού, δηλαδή στο δεύτερο ήμισυ του 18ου αιώνα. Η έκθεση συγκεντρώνει εκδόσεις και σπάνια βιβλία, χαρακτικά και σχέδια από αμερικανικές και ευρωπαϊκές συλλογές με σκοπό να προβάλει νέα ερωτήματα για την κίνηση των ιδεών την εποχή του ορθού λόγου.
ΝΤΟΥΜΠΑΪ
Ο Μεγάλος Γύρος Στον εκθεσιακό χώρο Firetti Contemporary παρουσιάζεται μια συγκατοίκηση φωτογραφιών του 19ου αιώνα με θέμα τον Μεγάλο Γύρο στην Ιταλία. Φωτογραφίες δημιουργών από Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία και αλλού, παρουσιάζονται ως μια βεντάλια θέασης σε έναν ξεχασμένο κόσμο. Οψεις της Νάπολης, της Πομπηίας, της Ρώμης, της Σικελίας, της Βενετίας και της Φλωρεντίας μάς υπενθυμίζουν τη γοητεία που ασκούσε ανέκαθεν η ιδέα της Ιταλίας.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας