Πάσχα: Να “ρεφάρει” το εφιαλτικό α’ τρίμηνο του 2022 του λιανεμπορίου
Το πρώτο τρίμηνο του 2022 ήταν “καταστροφικό” για το εμπόριο και γι’ αυτό το λόγο οι άνθρωποι του κλάδου ευελπιστούν πως ο Απρίλιος θα είναι καλύτερος, προκειμένου να… ρεφάρουν τη χασούρα.
Σε λίγες εβδομάδες έρχεται το Πάσχα και σε αυτό το χρονικό πλαίσιο έμποροι και καταστηματάρχες έχουν θέσει τους στόχους τους, όπου ετοιμάζουν προσφορές στα προϊόντα τους.
Τα περιοριστικά μέτρα του κορονοϊού, οι κακές καιρικές συνθήκες και το κύμα ακρίβειας που πλήττει τα ελληνικά νοικοκυριά. έφερε τον περιορισμό των αγορών, μιας και οι περισσότεροι ψωνίζουν μόνο τα απαραίτητα.
Η ελπίδα αποδίδεται στο γεγονός ότι η έλευση του Πάσχα και η βελτίωση των καιρικών συνθηκών παραδοσιακά επηρεάζουν θετικά την ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού στο σκέλος των αγορών, ενώ έγινε γνωστό και το εορταστικό ωράριο για φέτος.
Όπως εξηγεί στο insider.gr o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θεόδωρος Καπράλος, όταν μια κατάσταση επιδεινώνεται, υπάρχουν αρκετοί ευάλωτοι κλάδοι του λιανεμπορίου που δέχονται και το μεγαλύτερο πλήγμα.
Είναι ενδεικτικό ότι μπροστά στο βαθύ πληθωριστικό τούνελ στο οποίο έχει εισέλθει η οικονομία, οι καταναλωτές στρέφουν αποκλειστικά το ενδιαφέρον τους στα είδη διατροφής, περιορίζοντας κατακόρυφα τις αγορές που αφορούν στην ένδυση και την υπόδηση. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι μικρές, κυρίως, επιχειρήσεις του εν λόγω κλάδου είδαν πτώση του τζίρου τους έως και 50% από τις αρχές του τρέχοντος έτους.
Ανατιμήσεις 3% ενώ τα κόστη… καλπάζουν
Σύμφωνα με τον κ. Καπράλο, οι ανατιμήσεις που έχουν καταγραφεί στο λιανεμπόριο τα δύο τελευταία τρίμηνα (τέταρτο τρίμηνο του 2021 και πρώτο τρίμηνο του 2022), δεν ξεπερνούν το 3%. «Έγιναν οι μικρότερες δυνατές αυξήσεις τιμών. Τι σημαίνει το 3%; Πώς χονδρικό και λιανικό εμπόριο απορρόφησαν τις ανατιμήσεις για να μην περάσουν στο καταναλωτικό κοινό που ήδη περνάει δύσκολα», σχολιάζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς.
Και όλα αυτά, ενώ οι αυξήσεις – φωτιά σε ενεργειακό και μεταφορικό κόστος, καθώς και στο κόστος απόκτησης προϊόντων έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό κοκτέιλ για τους επιχειρηματίες των εμπορικών καταστημάτων της χώρας. «Το ενεργειακό κόστος έχει βγει εκτός ελέγχου, δεν μπορούμε να πιστέψουμε το ύψος των λογαριασμών που έρχονται, είναι πραγματικά σαν δεύτερο ενοίκιο. Ταυτόχρονα όμως και το μεταφορικό κόστος έχει φτάσει στα ύψη. Ανάλογα με την περιοχή από την οποία έρχεται το εμπόρευμα, το μεταφορικό κόστος έχει τουλάχιστον διπλασιαστεί, ενώ σε πολλές φορές μπορεί να φτάσει και έξι φορές πάνω.
Και φυσικά είναι και το κόστος της απόκτησης των καινούργιων προϊόντων το οποίο έχει αυξηθεί 20%. Όλες οι νέες παραλαβές έρχονται με αυξημένες τιμές», περιγράφει ο κ. Καπράλος, περιγράφοντας ένα προς ένα τα αγκάθια που καλείται να διαχειριστεί ο έμπορος από την ώρα που θα ανοίξει το κατάστημά του.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας