3 έργα που ξεχώρισαν στην Μπιενάλε του Τορόντο του 2022

3 έργα που ξεχώρισαν στην Μπιενάλε του Τορόντο του 2022

Πηγή: kunstaspekte

Από τις συναρπαστικές εγκαταστάσεις που βασίζονται σε υφάσματα έως τις οδυνηρές αντανακλάσεις στον τόπο του Τορόντο

Καθυστέρησε έξι μήνες λόγω της πανδημίας, η πολυαναμενόμενη δεύτερη έκδοση της Μπιενάλε Τέχνης του Τορόντο που άνοιξε για το κοινό το Σάββατο 26 Μαρτίου. Όπως είπε η ιδρύτρια και εκτελεστική διευθύντρια της έκθεσης Patrizia Libralato κατά τη διάρκεια μιας προεπισκόπησης Τύπου στις 23 Μαρτίου, “I’ Λέγαμε ότι δεν είμαστε μπιενάλε έως ότου το κάναμε δύο φορές, οπότε είναι επίσημο—είμαστε τώρα μια μπιενάλε. Διαφορετικά, θα ήμασταν απλώς μια χρονιά, υποθέτω».

Με περισσότερα από 100 έργα 37 καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένων 23 νέων παραγγελιών, αυτή η επανάληψη της μπιενάλε έχει ως τίτλο «Ό,τι ξέρει το νερό, η γη θυμάται». Η επιμελητική ομάδα αποτελείται από τους Candice Hopkins, Tairone Bastien και Katie Lawson, οι οποίοι εργάστηκαν επίσης στην έκδοση του 2019. Ο τίτλος της μπιενάλε αντικατοπτρίζει την κατευθυντήρια ιδέα τους για το νερό και τη γη που χρησιμεύουν ως αρχείο για τις ιστορίες που έχουν σκόπιμα χαθεί, κρυφτεί, θαφτεί και διαγραφεί στο Τορόντο του Καναδά και όχι μόνο. Μερικές από τις ιστορίες των ιθαγενών και των μαύρων ανθρώπων, και των έγχρωμων ανθρώπων, μπορεί να μην έχουν επιβιώσει μέχρι σήμερα, αλλά το νερό και η γη μπορούν να χρησιμεύσουν ως μάρτυρας και πηγή γνώσης για να γεμίσουν τα κενά.

Από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, ο Brian Jungen (Dane-Zaa) δημιούργησε τα Nike Air Jordan σε μορφές που θυμίζουν τελετουργικές μάσκες που χρησιμοποιούσαν διάφορες φυλές των Πρώτων Εθνών στον Βορειοδυτικό Ειρηνικό. Όταν ξεκίνησε η πανδημία, μετέφρασε αυτά τα γλυπτά για μια νέα εποχή, φτιάχνοντάς τα έτσι ώστε να θυμίζουν μάσκες πανώλης που φορούσαν οι γιατροί ξεκινώντας από την Ευρώπη του 17ου αιώνα εν μέσω εκρήξεων ασθενειών. Προορισμένες να προστατεύουν τους γιατρούς από τον «κακό αέρα» που θα μπορούσε να τους θέσει σε κίνδυνο, οι ιστορικές μάσκες πανώλης συχνά προσέφεραν ελάχιστη προστασία. Ο κύριος στόχος αυτής της έκδοσης της μπιενάλε είναι «τι σημαίνει στην πραγματικότητα να αναπνέουμε μαζί όταν το κάνουμε αυτό είναι απίστευτα επικίνδυνο», όπως είπε πρόσφατα ο Χόπκινς στο ARTnews.

Κρεμασμένο από πάνω στο κέντρο του χώρου 72 Perth είναι αυτό το εντυπωσιακό γλυπτό της Tanya Lukin Linklater (Alutiiq) φτιαγμένο από διάφορα κασκόλ Kohkom, τα οποία φοριούνται από ιθαγενείς γυναίκες ως ένδειξη αλληλεγγύης και γνώσης μεταξύ των γενεών. (“Kohkom” είναι η λέξη Cree για τη γιαγιά.) «Το κοινό μπορεί να μην έχει ένα πλαίσιο για τη γνώση». Επίσης, από τον Lukin Linklater είναι μια σειρά τεσσάρων βίντεο με τέσσερις χορευτές που εκτελούν διάφορες χορογραφίες κατά τη διάρκεια 10 εβδομάδων.

Αυτή η υφασμάτινη εγκατάσταση του Eric-Paul Riege (Diné), ο οποίος είναι περισσότερο γνωστός για τα γλυπτικά έργα που κατασκευάζονται από τα υφαντά του που λειτουργούν επίσης ως τόποι διαρκών παραστάσεων, έχει μια ενσαρκωμένη παρουσία.Αναρτώνται από πάνω και σχηματίζουν μια δομή που μοιάζει με λαβύρινθο στην οποία μπορεί να εισέλθει. Η δομή έχει σκοπό να αντιπροσωπεύει το σπίτι της παιδικής ηλικίας του καλλιτέχνη. Η οικογένεια μετακόμισε από αυτό το σπίτι πριν από μια δεκαετία και σε ένα άλλο διπλανό σπίτι. Παρά την εγγύτητα του κτιρίου, το Riege μπήκε μόνο μία φορά από τότε που μετακόμισε. «Νιώθω ότι είναι σημαντικό όταν μιλάω για την πρακτική μου να παρουσιάζω πρώτα τα χέρια μου», είπε πρόσφατα ο καλλιτέχνης στο Art in America. «Τα χέρια μου ήξεραν τι έπρεπε να κάνουν πριν το κάνει το σώμα μου».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play