Η ημίγυμνη «Μόνα Λίζα» ανήκει τελικά στον Leonardo da Vinci

Η ημίγυμνη «Μόνα Λίζα» ανήκει τελικά στον Leonardo da Vinci

Πηγή: Smithsonian Magazine

Νέα έρευνα δείχνει πως ο μυστηριώδης αριστερόχειρας καλλιτέχνης του «αποκαλυπτικού» προσχέδιου ήταν ο ίδιος ο Leonardo da Vinci.

Για έναν καλλιτέχνη με τόσο ξεχωριστό στυλ, είναι εκπληκτικά δύσκολο να επικυρώσει τα έργα του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Ακόμη και το “Salvator Mundi”, που πωλήθηκε το 2017 για ένα παγκόσμιο ρεκόρ 450 εκατομμυρίων δολαρίων ως γνήσιος ντα Βίντσι, έχει πολλούς κριτικούς που λένε ότι δεν έχει το ταλέντο του Λεονάρντο και αρνούνται να αποδεχθούν την απόδοση του. «Μόνα Λίζα»

Τι έδειξαν οι έρευνες

Έτσι, όταν ερευνητές με μεγάλη εκτίμηση αποφασίζουν ότι ένα κομμάτι πιθανότατα δημιουργήθηκε από το χέρι του ίδιου, είναι μεγάλη υπόθεση. Αυτό συμβαίνει με το “Monna Vanna”, ένα σχέδιο μιας γυμνής γυναίκας που ειδικοί από το Λούβρο λένε τώρα προσεκτικά ότι μπορεί να έχει γίνει από τον Leonardo.

Το Agence France-Presse αναφέρει ότι το σχέδιο με κάρβουνο βρίσκεται στη συλλογή του Μουσείου Condé, βόρεια του Παρισιού, από το 1862. Ο Duc d’Aumale, ο γιος του Louis-Philippe, του τελευταίου μονάρχη της Γαλλίας, αγόρασε το κομμάτι για τη συλλογή, γράφει ο Elian Peltier στους New York Times. Εκείνη την εποχή, το έργο αποδόθηκε στον Λεονάρντο.

Ο Peltier αναφέρει ότι μόλις τον 20ο αιώνα οι ειδικοί της Αναγέννησης που μελετούσαν το έργο αποφάσισαν ότι δημιουργήθηκε από κάποιον στο στούντιο του Leonardo. Για να γιορτάσουν την 500ή επέτειο από τον θάνατο του καλλιτέχνη, οι ερευνητές αποφάσισαν να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στο “Monna Vanna” για να δουν αν μπορούσαν σίγουρα να αποδώσουν το έργο.

Το Γαλλικό Πρακτορείο αναφέρει ότι μια προηγούμενη μελέτη απέδειξε ότι το έργο δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της ζωής του Ντα Βίντσι και το χαρτί στο οποίο σχεδιάστηκε, σημειώνει ο Peltier, παρήχθη στην περιοχή μεταξύ Φλωρεντίας και Βενετίας. Η εικόνα μοιάζει με τη διάσημη «Μόνα Λίζα» του Ντα Βίντσι και τα χέρια βρίσκονται σχεδόν στην ίδια ακριβώς θέση. Οι επιμελητές πιστεύουν ότι το σκίτσο με κάρβουνο πιθανότατα έγινε στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την παραγωγή μιας ελαιογραφίας του γυμνού θέματος.

Στη νέα μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στο παγκοσμίου φήμης Κέντρο Έρευνας και Αποκατάστασης των Μουσείων της Γαλλίας (C2RMF) κάτω από το Λούβρο, οι επιστήμονες εξέτασαν πιο προσεκτικά την εικόνα μιας ημίγυμνης γυναίκας. Η μικροσκοπική εξέταση αποκαλύπτει ότι το πορτρέτο σχεδιάστηκε από το πάνω αριστερό τμήμα της σελίδας προς τα κάτω δεξιά, κάτι που δείχνει ότι ο κύριος καλλιτέχνης ήταν πιθανότατα αριστερόχειρας, όπως ο Λεονάρντο. Αν και κάποια εκκόλαψη σταυρού στην κορυφή του σχεδίου φαίνεται ότι έγινε από δεξιόχειρα, σε όλο το υπόλοιπο έργο τέχνης «σημάδια από αριστερόχειρα κάρβουνο σχεδόν παντού», είπε ο Mathieu Deldicque, επιμελητής του Μουσείου Condé. μία δήλωση.

Ο Leonardo ήταν αριστερόχειρας

Η εύρεση αυτών των σημάτων είναι μια σημαντική ανακάλυψη. Ο Peltier αναφέρει ότι οι ειδικοί αρχικά αμφέβαλλαν ότι το έργο ήταν από το χέρι του Λεονάρντο εξαιτίας αυτών των σημαδιών του δεξιού χεριού. Πριν από την πρόσφατη ανάλυση, δεν μπορούσαν να διακρίνουν αν ο δημιουργός του υπόλοιπου έργου ήταν δεξιός ή αριστερόχειρας.

Οι αριστερές αποδείξεις και το ύφος του έργου, συμπεριλαμβανομένων τεχνικών που χρησιμοποιούνται όπως το “sfumato” του Leonardo, στο οποίο οι μεταβάσεις μεταξύ των χρωμάτων μαλακώνουν, δεν σφραγίζουν τη συμφωνία, αλλά ωθούν τους επιμελητές πιο κοντά στο να αποδώσουν τουλάχιστον ένα μέρος του έργου σε Λεονάρντο. «Υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα ο Λεονάρντο να έκανε το μεγαλύτερο μέρος του σχεδίου», είπε ο Ντελντίκ στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Είναι ένα έργο εξαιρετικής ποιότητας που έγινε από έναν σπουδαίο καλλιτέχνη».

Υπάρχουν περιστασιακές ενδείξεις ότι ο Λεονάρντο είχε μέρος και στο σχέδιο. Το AFP αναφέρει ότι είναι πιθανό το σκίτσο να έγινε στο πλαίσιο της προετοιμασίας για μια πλήρη ελαιογραφία της γυμνής φιγούρας. «Τόσοι πολλοί μαθητές του Λεονάρντο έχουν ζωγραφίσει γυμνή τη Μόνα Λίζα ή έχουν γράψει για αυτήν, που είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι ο Λεονάρντο ζωγράφισε μία», είπε ο Ντελντίκ στους New York Times.

Στην πραγματικότητα, αναφέρει ο Μάθιου Ρόμπινσον στο CNN, τον Ιούνιο η “Monna Vanna” θα επιστρέψει στο Μουσείο Condé για να γίνει το αστέρι ατραξιόν σε μια παράσταση για τον θάνατο του Leonardo που θα συγκεντρώσει μερικές από αυτές τις άλλες “γυμνές Mona Lisa”.

Τι θα έπειθε λοιπόν τους επιμελητές πέρα ​​από κάθε αμφιβολία ότι το σχέδιο είναι ένα αυθεντικό Leonardo; Ο Deldicque είπε στον Peltier ότι οι επιμελητές μπορεί να μην είναι ποτέ απολύτως σίγουροι για το κομμάτι, κάτι που το κάνει εξίσου μυστηριώδες με την ίδια τη «Μόνα Λίζα».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play