Καιρός σήμερα: Κακοκαιρία Μήδεια – Πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες

Καιρός σήμερα: Κακοκαιρία Μήδεια – Πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες
Καιρός σήμερα: Η «Μήδεια» είναι εδώ και ήδη το έχει στρώσει σε πολλές περιοχές.

Η πρώτη φάση της κακοκαιρίας Μήδεια είναι σε εξέλιξη με αποτέλεσμα αρκετές περιοχές να έχουν ήδη ντυθεί στα «λευκά», αν και μέχρι τώρα δεν παρατηρείται πρόβλημα στην κυκλοφορία των οχημάτων στις εθνικές Οδούς.

Υπάρχουν, όμως, άλλες περιοχές όπου δεν μπορεί κανείς να κινηθεί χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες. Το χιόνι στρώθηκε ακόμη και στο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης . Ήδη από το βράδυ του Σαββάτου στις ορεινές περιοχές της περιφερειακής ενότητας τα πάντα είχαν καλυφθεί από ένα λευκό πέπλο. Όσο περνούσε η ώρα το φαινόμενο γινόταν εντονότερο με αποτέλεσμα να έχουν καλυφθεί από χιόνι οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια στους περισσότερους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος. Το θερμόμετρο στις 2 το ξημέρωμα έδειχνε 2 βαθμούς υπό του μηδενός.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας τα συνεργεία της Περιφέρειας και των Δήμων βρίσκονταν στις επάλξεις για να αποτρέψουν τον αποκλεισμό δρόμων από τη χιονόπτωση. Υπάλληλοι των υπηρεσιών καθαριότητας έριξαν μεγάλες ποσότητες αλατιού σε πεζοδρόμια και πλατείας. Μικροί και μεγάλοι δρόμοι «ποτίστηκαν» με αλατόνερο.

Το χιόνι πέφτει με ιδιαίτερη ένταση στην περιοχή του Δομοκού, στην περιοχή του Μπράλου αλλά και στη Δυτική Φθιώτιδα, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν δημιουργηθεί αξεπέραστα προβλήματα.

Στο εθνικό δίκτυο Αθηνών-Λαμίας η κίνηση είναι λιγοστή, αλλά εξελίσσεται κανονικά καθώς στην περιοχή του Μαρτίνου που είναι το πλέον κρίσιμο σημείο κατά μήκος του Εθνικού δικτύου η θερμοκρασία βρίσκεται 4 βαθμούς πάνω από το μηδέν και αυτή τη στιγμή σημειώνονται αραιές βροχοπτώσεις.

Στον δρόμο από Λαμία προς Δομοκό χιονίζει με ιδιαίτερη ένταση. Ο δρόμος παραμένει ανοιχτός καθώς δεκάδες μηχανήματα ρίχνουν αλάτι και απομακρύνουν το χιόνι. Ωστόσο η ορατότητα είναι ελάχιστη μιας και πυκνή ομίχλη καλύπτει την περιοχή σε μήκος περισσότερο των 30 χιλιομέτρων.

Στον δρόμο Λαμίας-Μπράλου προς Άμφισσα χιονίζει με ιδιαίτερη ένταση αυτή την ώρα. Τα μηχανήματα κρατούν ανοιχτό το δρόμο ρίχνοντας αλάτι ενώ υπάρχει πυκνή ομίχλη που επιτρέπει ιδιαίτερα μικρή ορατότητα στους οδηγούς. Η διέλευση αυτού του δρόμου χρειάζεται προσοχή.

Και προς τον Μπράλο, την Αμφισσα αλλά και προς Δομοκό οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν μαζί τους αντιολισθητικές αλυσίδες.

Στον δρόμο από Λαμία μέχρι το Καρπενήσι τα μηχανήματα έχουν πιάσει δουλειά από πολύ νωρίς για να κρατήσουν ανοιχτό το δρόμο στη Ράχη Τυμφρηστού.

Στο πεδινό τμήμα οι χιονοπτώσεις ξεκινούν 12 χιλιόμετρα μετά τη Λαμία και μάλιστα με ιδιαίτερα μεγάλη ένταση. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν προβλήματα.

Το σύνολο των μηχανημάτων της Περιφέρειας και των Δήμων έχουν αναπτυχθεί σε καθοριστικά σημεία του δικτύου ωστόσο όμως οι επιτελείς της Περιφέρειας περιμένουν ένταση των χιονοπτώσεων μετά από τρεις ώρες περίπου.

Συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ. προς τους οδηγούς

Η Αστυνομία συμβουλεύει τους οδηγούς:

  • «Να ενημερώνονται για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου αν πρόκειται να μετακινηθούν.
  • Να φροντίζουν το όχημά τους να έχει αντιολισθητικές αλυσίδες.
  • Να χρησιμοποιούν πάντα τις αντιολισθητικές αλυσίδες όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός, κ.λπ.).
  • Να φορούν πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
  • Να ελέγχουν την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου τους.
  • Να φροντίζουν ώστε να είναι εφοδιασμένοι με αρκετά καύσιμα.
  • Να μειώνουν ταχύτητα και να αφήνουν αρκετή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να μπορούν να σταματήσουν με ασφάλεια.
  • Να μη φρενάρουν απότομα γιατί υπάρχει κίνδυνος να εκτραπούν της πορείας τους. Με τον ίδιο τρόπο να λειτουργούν και όταν πρόκειται να επιταχύνουν ή να στρίψουν.
  • Να έχουν αναμμένα τα φώτα πορείας για να γίνονται πιο εύκολα αντιληπτοί, ιδαιίτερα όπου δεν υπάρχει μεγάλη ορατότητα.
  • Να διατηρούν τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες του οχήματός τους πάντα καθαρούς.
  • Να οδηγούν με χαμηλή ταχύτητα για να έχουν τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματός τους.
  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν διασχίζουν γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις και δρόμους που δεν είναι πολυσύχναστοι.
  • Αν οδηγούν σε επαρχιακό δρόμο, να αποφεύγουν τους χιονισμένους χωματόδρομους.
  • Να έχουν στο νου τους ότι ενδεχομένως να χρειαστεί πολύ μεγαλύτερος χρόνος για να ακινητοποιήσουν το όχημά τους όταν οδηγούν σε παγωμένο δρόμο.

Εάν ακινητοποιηθεί το όχημά τους:

  • Να μην προσπαθήσουν να «γκαζώσουν» για να απεγκλωβιστούν, γιατί οι τροχοί κινδυνεύουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία.
  • Να μετακινήσουν δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξουν το χιόνι από τους τροχούς.
  • Να ειδοποιήσουν αμέσως τις αστυνομικές αρχές.
  • Να παραμείνουν στο αυτοκίνητό τους και να ανάβουν τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα, ελέγχοντας ώστε η εξάτμιση να είναι καθαρή από χιόνι.

Παράλληλα, οι πεζοί:

  • Να περπατούν με μεγάλη προσοχή ιδιαίτερα τις πρώτες πρωινές και νυκτερινές ώρες, καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι δρόμοι να είναι παγωμένοι.
  • Να φροντίσουν να φορούν τα κατάλληλα υποδήματα όταν πρόκειται να μετακινηθούν.
  • Να προτιμούν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
  • Να αποφεύγουν να περπατούν στα τμήματα των δρόμων και των πεζοδρομίων όπου υπάρχει παγετός.

Σε κάθε περίπτωση οι πεζοί και οι οδηγοί να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις και τις οδηγίες των τροχονόμων και να διατηρούν τη ψυχραιμία τους. Η ψυχραιμία είναι ο καλύτερος σύμμαχος σε τέτοιες περιπτώσεις.

Χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων

Η Ελληνική Αστυνομία συμβουλεύει τους οδηγούς, σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους και να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου απαιτείται η χρήση τους.

Ως γνωστό, τα οχήματα δεν μπορούν να κινηθούν σε ολισθηρό οδόστρωμα, καθώς οι τροχοί γλιστρούν πάνω στη λεία επιφάνεια.

Σχετικά με τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι:

  • Όσο περισσότερη επιφάνεια του πέλματος του τροχού καλύπτεται με αλυσίδα, τόσο καλύτερη είναι η πρόσφυση, καθώς η επιφάνεια του τροχού που πλέον έχει αποκτήσει τα εξογκώματα της αντιολισθητικής αλυσίδας μπορεί να «πιάσει» στο χιόνι ή τον πάγο και να κινήσει το όχημα.
  • Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χρησιμοποιούνται μόνο όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό. Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται όταν το όχημα κινείται σε καθαρό οδόστρωμα, καθώς προκαλούν φθορές τόσο στα ελαστικά, όσο και στο οδόστρωμα.
  • Οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς.
  • Κατά τη χρήση των, οι κινήσεις του οδηγού πρέπει να είναι απαλές διότι μπορεί οι κινητήριοι τροχοί να έχουν μεγαλύτερη πρόσφυση, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει με τους υπόλοιπους τροχούς.
  • Η ταχύτητα που ενδείκνυται να κινείται ένα όχημα όταν φέρει αντιολισθητικές αλυσίδες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 20 με 30 χλμ/ ανά ώρα.
  • Για την τοποθέτηση και συντήρηση των αντιολισθητικών αλυσίδων οι οδηγοί θα πρέπει να συμβουλεύονται αντίστοιχα τις οδηγίες τοποθέτησης και συντήρησης που διαθέτουν.
  • Οι σωστά τοποθετημένες αλυσίδες πρέπει να δείχνουν και να είναι «τεντωμένες».

Σε κάθε περίπτωση οι οδηγοί οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις και τις οδηγίες των τροχονόμων και να διατηρούν τη ψυχραιμία τους. Η ψυχραιμία είναι ο καλύτερος σύμμαχος σε τέτοιες περιπτώσεις.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play