Black Friday 2020 ρούχα: Pull & Bear, Bershka, Zara και H&M ξεκινούν από σήμερα τις εκπτώσεις
Μια «ανάσα» είμαστε από την επίσημη ημέρα διεξαγωγής των εκπτώσεων στο πλαίσιο της Black Friday και ήδη μεγάλες αλυσίδες και καταστήματα ρίχνονται στη… μάχη εν μέσω πανδημίας. Και οι εκπτώσεις δεν αφορούν μόνο στην τεχνολογία αλλά και στα ρούχα με πασίγνωστες αλυσίδες όπως Pull & Bear, Bershka, Zara και H&M να ξεκινούν από σήμερα.
Εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού λοιπόν, και με την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου να ισχύει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου η φετινή «Μαύρη Παρασκευή» αναμένεται να είναι σίγουρα μια πολύ διαφορετική ημέρα και για τους καταναλωτές και για τους επιχειρηματίες.
Πόσο αναμένεται να ξοδέψουν οι καταναλωτές;
Όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) περίπου δύο εκατομμύρια καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες. Όσο αφορά στη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο αυτά τα δύο εκατομμύρια καταναλωτών, θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο.
Η πλειοψηφία, ποσοστό 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι 50 ευρώ, το 27% αγορές από 51 έως 100 ευρώ ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ. Ο εκτιμώμενος τζίρος για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 280 εκατομμύρια ευρώ. Όπως εκτιμά το ΙΕΛΚΑ, η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.
Όλα με 20% έκπτωση στα Pull & Bear
«Black Friday» τιμές και στα Bershka
Ως 40% στα Zara
20% σε όλα στην H&M
Σε ρυθμό… Black Friday η αγορά
«Τη φετινή Black Friday, είναι σημαντικό να στηρίξουμε τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, για να στηρίξουμε με αυτό τον τρόπο την ελληνική οικονομία», επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ η Κατερίνα Φραϊδάκη, πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A). Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «η περίοδος που διανύουμε αποτελεί για όλους μια σημαντική πρόκληση. Προσπαθούμε να προσαρμοστούμε σε νέες συνθήκες, με νέα δεδομένα, σε πολύ μικρό χρόνο».
Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, σύμφωνα με την κα Φραϊδάκη, παρατηρώντας τις ανάγκες και τις προκλήσεις που προέκυψαν κατά την περίοδο του lockdown, διεξάγει συνεχόμενες έρευνες με βασικό στόχο τη χαρτογράφηση της αγοράς και των προβλημάτων που μπορεί να αναδυθούν. «Ανοίγει μπροστά μας μια ακόμα πιο απαιτητική εβδομάδα, δεδομένης της ύπαρξης του Black Friday».
Τι να κάνουν και τι να μην κάνουν οι καταναλωτές
-
Αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα με σήματα πιστότητας
Κάποιες προτάσεις προς το καταναλωτικό κοινό ώστε να λάβουν το μέγιστο της ηλεκτρονικής αγοραστικής εμπειρίας, σύμφωνα με την κ. Φραϊδάκη, είναι να πραγματοποιούν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία φέρουν σήματα πιστότητας, όπως το GRECA Trustmark. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να γνωρίζουν ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα έχει αξιολογηθεί από ένα τρίτο ανεξάρτητο φορέα.
-
Πληρωμές με κάρτα
Επίσης, θα πρέπει να πραγματοποιούν πληρωμές με κάρτα, καθώς συγκαταλέγεται στις πιο ασφαλείς μεθόδους και μπορεί να βοηθήσει την διαδικασία να ολοκληρωθεί γρηγορότερα. Οι καταναλωτές θα πρέπει να θυμούνται ότι πίσω από κάθε επιχείρηση στην αλυσίδα του ηλεκτρονικού επιχειρείν καταβάλλεται η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για άμεση εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού.
-
Επικοινωνία μέσω email και chat για πιο άμεση εξυπηρέτηση
Παράλληλα, θα πρέπει να επικοινωνούν με τις εταιρείες και με ασύγχρονα μέσα, π.χ. email και chat, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν πιο άμεσα και να μην περιμένουν στο τηλεφωνικό κέντρο.
Πώς γίνεται η διανομή των παραγγελιών;
Από την αγορά χαρακτηρίζεται ενθαρρυντικό το γεγονός ότι δεν έχουν, μέχρι στιγμής, προκύψει σημαντικά προβλήματα σχετικά με τη διανομή των παραγγελιών. Ωστόσο παραμένει άγνωστο αν η «ομαλή» λειτουργία των ηλεκτρονικών αγορών θα συνεχιστεί με δεδομένο ότι ο όγκος των παραγγελιών αναμένεται να απογειωθεί την ημέρα της «Μαύρης Παρασκευής».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αλυσίδα Jumbo ήδη έχει καταγράψει την πρώτη… παρενέργεια από το κλείσιμο των καταστημάτων της δηλώνοντας αδυναμία υποδοχής νέων παραγγελιών. Συγκεκριμένα στον ιστότοπο της αλυσίδας αναφέρεται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα παραμένει κλειστό έως τις 26 Νοεμβρίου καθώς δεν δύναται να υποδεχτεί νέες παραγγελίες εξαιτίας του τεράστιου όγκου που ήδη καλείται να διεκπεραιώσει.
Για να δείτε όλα εκείνα που πρέπει να προσέξετε ως καταναλωτές στις αγορές σας, πατήστε εδώ. Πρόκειται για οδηγίες τόσο από τη γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή όσο και από τον πρόεδρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας Μανώλη Σφακιανάκη καθώς συστήνουν στους καταναλωτές τι να προσέξουν και τι να μην κάνουν στις «Black Friday» αγορές τους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας