Πέθανε ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς
«Έφυγε» ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς που ήταν ο μηχανικός που δημιούργησε το πρώτο αμιγώς ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στις αρχές του 1970. Το αυτοκίνητο Enfield 8000 (E8000) θεωρείται παγκοσμίως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπήκε σε παραγωγή. Το συγκεκριμένο όχημα κατασκευάστηκε σαράντα χρόνια πριν στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στη Σύρο.
Τη θλιβερή είδηση του θανάτου του Έλληνα μηχανικού έκανε γνωστή ο Βασίλης Αποστολόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου «Ιατρικό Αθηνών», με μια ανάρτηση στη σελίδα του στο Facebook
O κ. Αποστολόπουλος έγραψε: «Ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς είναι ο εφευρέτης μεταξύ άλλων του πρώτου σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου Enfield (κάποτε ίσως εξιστορήσω το πως τα οικονομικά συμφέροντα το έθαψαν). Ο εκλιπών υπήρξε φίλος του πατέρα μου, στη συνέχεια δικός μου και γείτονας μου στο Λονδίνο τα φοιτητικά μου χρόνια. Είχαμε μια εξαιρετική σχέση συμπάθειας και εκτίμησης. Απόφοιτος του MIT στην αστρονομία και αστροναυτική δούλεψε για τη NASA και προσωπικά τον αξιολογώ ως τον άνθρωπο με το υψηλότερο IQ που έχω γνωρίσει. Καλή ανάπαυση».
Να θυμίσουμε ότι το όχημα βρισκόταν δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη στην πρόσφατη παρουσίαση της καμπάνιας της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση.
Πιο συγκεκριμένα, το Enfield 8000, είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα στην αρχή της δεκαετίας του ’70. Παρά την καταγωγή του από τη Βρτετανία, έφερε ελληνική υπογραφή, καθώς ιδιοκτήτης της εταιρείας ήταν ο οραματιστής Ανδριώτης εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής, ενώ την ευθύνη για το project είχε αναλάβει ένας Έλληνας μηχανικός, απόφοιτος του ΜΙΤ, ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς.
Η εξέλιξη του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία, όπου και κατάφερε να διακριθεί σε ένα διαγωνισμό του Συμβουλίου Ηλεκτρικής Ενέργειας απέναντι στις προτάσεις της Ford και της Leyland για την προμήθεια περίπου εξήντα αυτοκινήτων, αριθμός που, αν και μικρός, ήταν ικανός για να δημιουργηθεί για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία της αυτοκίνησης μια μικρή γραμμή παραγωγής ενός ηλεκτρικού τετράτροχου.
Πριν πρακτικά ξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινήτου, ο Γιάννης Γουλανδρής αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο στην Αγγλία και να μεταφέρει τη γραμμή παραγωγής στη Σύρο, στο κτίριο ενός παλιού κλωστηρίου, πολύ κοντά στα ναυπηγεία του Νεωρίου που είχε αποκτήσει λίγα χρόνια νωρίτερα. Το πρώτο Enfield της Σύρου οδηγήθηκε τον Οκτώβριο του 1973.
Είναι διθέσιο – Που βρίσκεται ο χώρος αποσκευών
Το Εnfield 8000 είναι 2θέσιο, με χώρο αποσκευών πίσω από την πλάτη των επιβατών. Το σχήμα του έχει έντονη αεροδυναμική. Η αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας στο Enfield γίνεται σε οκτώ μπαταρίες μολύβδου, έξι στοιχείων και χωρητικότητας 120 Ah, μοιρασμένες στο εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Δίνουν κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος των μόλις 8,2 ίππων που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ για τα βοηθητικά κυκλώματα φροντίζει μία επιπλέον μπαταρία 55 Αh. To Enfield ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο για να είναι ελαφρύ και να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά. Συνολικά, η παραγωγή της Σύρου έφτασε τις 120 μονάδες.
Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά του Enfield Ε8000
- Κατασκευάστηκε στη Σύρο (1973 – 1976)
- Τελική ταχύτητα: 65 χλμ./ώρα
- Ιπποδύναμη: 8,2 hp
- Αυτονομία: 64 χλμ
- Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες
- 8 μπαταρίες μολύβδου των 12v
- Επιτάχυνση: 0-64 χλμ/ώρα σε 25 δευτερόλεπτα
- Μήκος: 2,84 μέτρα
- Πλάτος: 1,42 μέτρα
- Ύψος: 1,40 μέτρα
- Τιμή (όταν κατασκευάστηκε): 2.800 λίρες
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του στις 5 Ιουνίου έκανε ένα σχόλιο για το αυτοκίνητο που βρισκόταν μερικά μέτρα πιο δίπλα από τον ίδιο. To Enfield 8000 «θα μπορούσε ίσως να έχει αλλάξει τον ρου της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα, αλλά ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο εμφανίστηκε μάλλον πριν από την εποχή του», είπε ο πρωθυπουργός.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας