Ηλεκτροκίνηση: Αυτοί είναι οι τέσσερις άξονες του σχεδίου δράσης του υπουργείου Μεταφορών
Στους άξονες του σχεδίου δράσης του υπουργείου για την ηλεκτροκίνηση αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής. Στο πλαίσιο του συνεδρίου Electric Vehicle Conference 2020 ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι υα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην ελληνική αγορά κατέλαβαν το 2019 μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων. Αντιθέτως σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10% και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%
Σε διεθνές επίπεδο το1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αποδίδεται στον τομέα των μεταφορών, όπως σημείωσε ο υπουργός. Ο ίδιος τόνισε ότι ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα. Επομένως, είπε, είναι σαφές ότι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Αναλυτικά οι τέσσερις άξονες του σχεδίου δράσης του υπουργείου για την ηλεκτροκίνηση:
«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι “νεκροταφείο αυτοκινήτων”. Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια», τόνισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε στα συγκεκριμένα κίνητρα που δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
- Για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων
- Για τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών
- Για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.
Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του υπουργείου είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους. Συγκεκριμένα, οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές. Το υπουργείο Υποδομών έχει ορίσει συγκεκριμένα τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ώστε η αδειοδοτική διαδικασία να είναι γρήγορη κι εύκολη για τις επιχειρήσεις και παράλληλα ασφαλής για τους χρήστες.
Τρίτος άξονας του σχεδίου είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.
Τέταρτος άξονας του σχεδίου είναι η προετοιμασία για τη νέα εποχή. Στο πλαίσιο αυτό, ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.
Τέλος, ο κ. Καραμανλής άσκησε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στο θέμα της ηλεκτροκίνησης λέγοντας: «Η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίον, δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη. Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Αυτή είναι η πραγματικότητα».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας