Σάλος στα Χανιά με γυμνή φωτογράφιση σε μνημείο μέρα μεσημέρι
Σάλο προκάλεσε μια γυμνή φωτογράφιση που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Tάλω, πάνω στο μνημείο που έχει στηθεί για τα εκατοντάδες θύματα του ναυαγίου του πλοίου Ηράκλειον, που τον Δεκέμβριο του 1966 στοίχισε τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους.
Όπως φαίνονται και στις φωτογραφίες το μοντέλο είναι εντελώς γυμνό πάνω στο συγκεκριμένο μνημείο και ποζάρει στον φωτογράφο σα να μην συμβαίνει τίποτα. Όπως ήταν επόμενο αυτό προκάλεσε αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία, όταν άρχισαν να κυκλοφορούν τα νέα.
Για το περιστατικό δηλώνουν άγνοια τόσο η αστυνομία όσο και η αρχαιολογία. από την πλευρά του ο Δήμαρχος της πόλης δήλωσε τα εξής:
«Είναι προφανές ότι από τον Δήμο Χανίων ουδέποτε δόθηκε, ούτε θα μπορούσε να δοθεί άδεια για μια φωτογράφιση που να προκαλεί τη μνήμη ή το έργο τέχνης. Παράλληλα, είμαστε βέβαιοι ότι οποιοσδήποτε γίνεται μάρτυρας προσβολής των μνημείων της πόλης μας, θα πρέπει να αναφέρει άμεσα το γεγονός στις αστυνομικές ή λιμενικές αρχές, ώστε να πράξουν τα δέοντα Το γλυπτό στην Πλατεία Τάλω φιλοτεχνήθηκε από τη διακεκριμένη Χανιώτισσα γλύπτρια Αντωνία Παπατζανάκη και τοποθετήθηκε στο σημείο το 1990, στη μνήμη των θυμάτων του ναυαγίου του πλοίου “Ηράκλειον”, που τον Δεκέμβριο του 1966 στοίχισε τη ζωή σε εκατοντάδες συνανθρώπους μας.
Δεν είναι “το Χέρι”, δεν είναι ένα ακόμα συντριβάνι, δεν είναι ένα ακαταλαβίστικο για πολλούς κατασκεύασμα. Είναι ένα έργο τέχνης, φόρος τιμής σε ένα θλιβερό γεγονός που σημάδεψε τη νεώτερη ιστορία του τόπου. Όποιος αδυνατεί να κατανοήσει την αξία του, μπορεί να διαβάσει τη δίγλωσση επιγραφή στη βάση του, που αναφέρεται στα γεγονότα του ναυαγίου. Από κει και πέρα, η συμπεριφορά και η στάση καθενός απέναντι στο έργο και τη μνήμη είναι συνάρτηση της παιδείας, της αντίληψης, του αισθητικού επιπέδου και της ενσυναίσθησής του.
Είναι προφανές ότι από τον Δήμο Χανίων ουδέποτε δόθηκε, ούτε θα μπορούσε να δοθεί άδεια για μια φωτογράφηση που να προκαλεί τη μνήμη ή το έργο τέχνης. Παράλληλα, είμαστε βέβαιοι ότι οποιοσδήποτε γίνεται μάρτυρας προσβολής των μνημείων της πόλης μας, θα πρέπει να αναφέρει άμεσα το γεγονός στις αστυνομικές ή λιμενικές αρχές, ώστε να πράξουν τα δέοντα. Η έκθεση ενός έργου τέχνης στον δημόσιο χώρο, χωρίς μουσειακή φύλαξη και απαγορεύσεις στην πρόσβαση, το καθιστά ιδιοκτησία όλων μας, αλλά ταυτόχρονα, απαιτεί σχέσεις εμπιστοσύνης με υπεύθυνους πολίτες».
Δείτε το στιγμιότυπο της ιδιαίτερης φωτογράφισης:
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας