Πρόστιμο μαμούθ 250.000 ευρώ σε e-shop που πωλούσε κινητά τηλέφωνα
Πρόστιμο 250.000 ευρώ επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε ηλεκτρονικό κατάστημα για υιοθέτηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών κατά την εξ αποστάσεως πώληση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας.
Πιο συγκεκριμένα, «βροχή» φαίνεται πως έπεσαν οι καταγγελίες από καταναλωτές για e-shop που πωλούσε κυρίως κινητά τηλέφωνα αλλά δεν τα παρέδιδε ποτέ και ούτε επέστρεφε τα χρήματα στους αγοραστές. Το πρόστιμο που επιβλήθηκε είναι 250.000 ευρώ. Με την ανακοίνωση επίσης, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου και σε περίπτωση που εντοπίσουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές κατά τη συναλλαγή τους με τα ηλεκτρονικά καταστήματα, να ενημερώνουν σχετικώς την Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή στη γραμμή καταναλωτή 1520, για εξέταση ενδεχόμενης επιβολής κυρώσεων.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης: «Μετά την υποβολή πλήθους καταγγελιών καταναλωτών σε βάρος του ηλεκτρονικού καταστήματος GF ELECTRONICS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ για παραβάσεις της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, αφού εξέτασε τις σχετικές υποθέσεις, επέβαλε στην εν λόγω επιχείρηση χρηματικό πρόστιμο συνολικού ύψους 250.000 ευρώ για υιοθέτηση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών κατά την εξ αποστάσεως πώληση προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, ιδίως συσκευών κινητής τηλεφωνίας, καθώς η επιχείρηση δεν παρέδωσε τα προϊόντα ούτε επέστρεψε τα καταβληθέντα ποσά στους καταναλωτές, όπως προβλέπει η οικεία νομοθεσία».
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιβάλλεται πρόστιμο 250.000 ευρώ σε εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου
Πιο πρόσφατο παράδειγμα, αφορά σε διοικητικό πρόστιμο συνολικού ύψους 250.000 ευρώ που ορίσθηκε στην εταιρεία mobilepoint.gr, από την Προστασία Καταναλωτή, πριν από δύο μήνες περίπου. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, με επιστολή τους, η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση», ενημέρωσαν τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή για το μεγάλο αριθμό παραπόνων – καταγγελιών που έλαβαν από καταναλωτές για την εν λόγω εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όπως ανέφεραν στην έρευνα των καταγγελιών από την ΕΚΠΟΙΖΩ και την ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση», επισημάνθηκαν πλήθος παραβάσεων της εταιρείας και ελήφθησαν υπόψη, ο μεγάλος αριθμός των καταγγελιών, ο αυξημένος κίνδυνος παραπλάνησης και πρόσκλησης ζημίας στους καταναλωτές, καθώς και το οικονομικό όφελος που επεδίωξε η ως άνω εταιρεία σε βάρος τους. Οι καταναλωτές αισθάνονταν αβοήθητοι και παραπλανημένοι λόγω των παρελκυστικών και παράνομων πρακτικών της εταιρείας.
Συγκεκριμένα οι καταγγελίες αφορούσαν παραγγελίες στις οποίες είχαν προβεί οι καταναλωτές μέσω διαδικτύου για την αγορά προϊόντων τεχνολογίας (όπως κινητά τηλέφωνα, tablet, laptop, τηλεόραση, ψυγείο), σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες των καταναλωτών και της ΕΚΠΟΙΖΩ η επικοινωνία με την εταιρεία ήταν ανέφικτη, με αποτέλεσμα να μην παραλάβουν ποτέ τα προϊόντα που είχαν παραγγείλει και προπληρώσει, όπως επίσης και την επιστροφή των χρημάτων τους, ασκώντας το δικαίωμα υπαναχώρησης.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας