Κίνηση στους δρόμους: Μποτιλιάρισμα τώρα στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας
Στο «κόκκινο» ήταν η κίνηση στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, έπειτα από ανατροπή φορτηγού που σημειώθηκε στο ρεύμα προς Πειραιά, στο ύψος της Λυκόβρυσης, το πρωί της Τετάρτης 12 Αυγούστου.
Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από την Τροχαία, ήταν (περίπου στις 09.30) κλειστές οι δύο αριστερές λωρίδες, ενώ η κίνηση στο ρεύμα προς Πειραιά είναι αυξημένη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διεξάγεται με μεγάλη δυσκολία η κίνηση των οχημάτων στην εθνική οδό, στο ρεύμα προς Αθήνα, λόγω της ανατροπής του οχήματος. Οι πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα, πως το βαρύ όχημα, όπως έγινε γνωστό από την Τροχαία, έκλεινε τις δύο λωρίδες και τα αυτοκίνητα διέρχονται μόνο από μία λωρίδα. Για αυτό υπήρξε ανάσχεση της κυκλοφορίας.
Παράλληλα, στο σημείο βρίσκονται συνεργεία για την απομάκρυνση της νταλίκας και αξίζει να αναφέρουμε πως το ατύχημα προκάλεσε μόνο υλικές ζημιές. Για να δείτε την κίνηση live, πατήστε εδώ.
Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη μείωση θανάτων από τροχαία από το 2010 μέχρι το 2019
Τη μεγαλύτερη μείωση θανάτων σε οδικά ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, της τάξεως του 44% κατέγραψε η Ελλάδα κατά τη δεκαετία 2010 – 2019, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο στην οδική ασφάλεια. Τα θύματα των οδικών ατυχημάτων μειώθηκαν σημαντικά και κατά το πρώτο τετράμηνο φέτος, λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε μείωση θανάτων στους δρόμους κατά 18% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ για τον μήνα Απρίλιο η μείωση ήταν 58% σε σχέση με πέρυσι, λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων για το Πάσχα.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από διαδικτυακή συζήτηση για την οδική ασφάλεια που οργάνωσαν η INTERAMERICAN και η Anytime με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας (ΕΜΠ) για τη βιώσιμη Μετακίνηση. Ωστόσο, παρά την εντυπωσιακή μείωση, κατά το 2019 ο αριθμός των νεκρών στη χώρα μας παρέμεινε σχεδόν σταθερός σε σχέση με το 2018, ενώ στην Ε.Ε. σημειώθηκε μείωση περίπου 3%, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην 21η θέση μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (65 νεκροί ανά εκατομμύριο πληθυσμού), σε σημαντική απόσταση από τον μέσο όρο στην Ε.Ε. (51 νεκροί ανά εκατομμύριο πληθυσμού). Στην εκδήλωση τονίστηκε ότι ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας εξελίσσεται ως ο πλέον καθοριστικός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Όπως ανέφερε ο Γιώργος Γιαννής, συγκοινωνιολόγος και καθηγητής του ΕΜΠ, ως επικεφαλής της ομάδας του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, τα έξυπνα συστήματα μεταφορών διακρίνονται σε τρεις κύριες κατηγορίες:
- Σε τεχνολογίες ασφάλειας εντός του οχήματος, όπως π.χ. είναι τα συστήματα ανίχνευσης αλκοόλ, συστήματα ανίχνευσης υπνηλίας, συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντων, συστήματα παρακολούθησης της χρήσης ζώνης ασφαλείας κ.ά.
- Σε συστήματα ασφάλειας βάσει της υποδομής: διαχείρισης ταχυτήτων, δυναμικής διαχείρισης κυκλοφορίας και προειδοποιήσεων τοπικού κινδύνου, αυτοματοποιημένης επιβολής κανόνων κυκλοφορίας κ.ά.
- Σε συνεργατικά συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούν τόσο την υποδομή όσο και το όχημα με κατάλληλους συνδέσμους επικοινωνίας μεταξύ τους: π.χ. έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας (ISA), e-call, συστήματα πλευρικού ελέγχου κ.ά.
Επιπλέον, η συνεχώς αυξανόμενη χρήση έξυπνων κινητών τηλεφώνων, αισθητήρων και συνδεδεμένων αντικειμένων προσφέρουν όλο και περισσότερα δεδομένα μεταφορών που είναι χρήσιμα για τη διεξαγωγή προηγμένων αναλύσεων οδικής ασφάλειας. Με ανάλογες αναλύσεις, υποστηρίζονται ο προσδιορισμός βασικών παραγόντων κινδύνου, η αντιμετώπιση της επικίνδυνης συμπεριφοράς και των σφαλμάτων των χρηστών της οδού, καθώς και κρίσιμες παράμετροι σχετικές με την κυκλοφορία, τις υποδομές και τα οχήματα.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας