Μπαίνουν διόδια στην Κηφισιά
Σε αναβρασμό βρίσκονται οι δήμοι Αγίου Στεφάνου και Κηφισιάς εν όψει του συνεδρίου του Περιφερειακού συμβουλίου Αττικής το οποίο καλείται να ψηφίσει ώστε να εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τα έργα που αναμένεται να γίνουν όπου θα τοποθετηθούν διόδια στο ύψος της Κηφισιάς και του Αγίου Στεφάνου. Ήδη από το 2018 έχει ανοίξει ο δρόμος για την κατασκευή πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου που είχε μπει στο συρτάρι από το 2015 υπό τον φόβο των αντιδράσεων εγκρίθηκε τον Ιανουάριο του 2018 με το έργο να περιλαμβάνει και τη μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δακτυλίδι» και παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισιάς και Καλυφτάκη.
Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό. Ωστόσο προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας, ενώ με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 απαλείφθηκαν τα πλευρικά διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη. Η διαδικασία αδειοδότησης των διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου ξεκίνησε το 2014 και ξεσήκωσε αντιδράσεις, με το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να γνωμοδοτεί αρνητικά, βασιζόμενο στην απουσία ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων. Η υπόθεση “πάγωσε” αφού οι υπουργοί Περιβάλλοντος που ανέλαβαν το χαρτοφυλάκιο αρνήθηκαν να την υπογράψουν.
Σύμφωνα με τα σχέδια η ιστορική γέφυρα της Βαρυμπόμπης θα γκρεμιστεί ενώ μέσα σε δυο με τρία χρόνια έργων ο κόμβος Βαρυμπόμπης θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο πάνω από την εθνική οδό. Εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι, για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο. Επίσης, στον κόμβο Κηφισίας ενώ αρχικά το σχέδιο προέβλεπε την κατασκευή υπόγειας διάβασης εν τούτοις αποφασίστηκε η κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα.
Βέβαια οι κάτοικοι είναι ανάστατοι και αναμένονται έντονες διαμαρτυρίες αφου όταν αρχίσουν αυτά τα έργα η περιοχή των Αδάμων θα γίνει πολύβουη. Αξιοσήμειωτο είναι επίσης το γεγονός ότι ο παραχωρησιούχος έχει αιτηθεί αποζημίωση πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο από την 1η Ιουλίου 2017 μέχρι πρόσφατα, χρήματα που θα πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας