Αυτή είναι ο πραγματικός “διάβολος” που φοράει και Prada

Αυτή είναι ο πραγματικός “διάβολος” που φοράει και Prada
Η σιδηρά κυρία της μόδας Άννα Γουίντουρ ήρθε στην Ελλάδα στο πλαίσιο του συνεδρίου της ελληνικής έκδοσης του Vogue.

Η σιδηρά κυρία της Vogue Άννα Γουίντουρ, επισκέφθηκε την Αθήνα για το συνέδριο της ελληνικής έκδοσης του Vogue. Η Γουίντουρ ήταν η επίσημη προσκεκλημένη της εκδήλωσης με τίτλο «Change Makers». Η γυναίκα με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο της μόδας, στην πρώτη της ευρωπαϊκή εμφάνιση μετά την ανάληψη των καθηκόντων της ως Global Content Advisor του παγκόσμιου εκδοτικού οίκου Conde Nast, όπως ήταν φυσικό καθήλωσε το κοινό.

Ωστόσο, έδωσε και συνέντευξη στη Σία Κοσιωνη, με την παρουσιάστρια να μην μπορεί να κρύψει τη χαρά της! Λίγο πριν προβληθεί η συνέντευξη στον ΣΚΑΪ, η Σία Κοσιώνη πόζαρε με την Άννα Γουίντουρ κι έγραψε χιουμοριστικά «Φορούσε Prada, αλλά μόνο διάβολος δεν ήταν!», συμπληρώνοντας:« Αντιθέτως, μοίρασε απλόχερα έμπνευση και αισιοδοξία για το μέλλον της μόδας, του πλανήτη, της πολιτικής».

Το στυλ της ιέρειας της μόδας

Πριν από περίπου δύο δεκαετίες, ο σχεδιαστής Μanolo Blahnik σχεδίασε ένα ζευγάρι πέδιλα με βάση το πόδι της ίδιας της Anna Wintour. Εικοσιτέσσερα χρόνια μετά, συνεχίζει να είναι το παπούτσι που τη συνοδεύει σχεδόν σε κάθε της εμφάνιση. «Anna Wintour». Διευθύντρια της Vogue τα τελευταία 30 χρόνια, fashion icon και περσόνα. Έχει το ίδιο bob καρέ κούρεμα από τότε που ήταν 14 χρονών.

Χαμογελάει σπάνια. Γνωστή για την ψυχρή ιδιοσυγκρασία, «χάρη» στην οποία φέρει και το ψευδώνυμο «Nuclear Wintour» (Πυρηνική Wintour). Δεν πηγαίνει πουθενά χωρίς τα, εικονικά πια, μαύρα της γυαλιά, ακόμα κι αν βρίσκεται σε εσωτερικούς χώρους.

Κομμάτι αυτής της αυστηρότητας και πειθαρχίας με την οποία αντιμετωπίζει τη ζωή της είναι και ο στιλιστικός της κώδικας χάρη στον οποίο θεωρείται fashion icon και βρίσκεται συνεχώς μέσα σε λίστες με τις πιο καλοντυμένες κυρίες της Νέας Υόρκης. Ποια ρούχα φτιάχνουν την πανοπλία της; Αδιαμφισβήτητα, τα τουίντ Chanel σακάκια, οπωσδήποτε οι φούστες και τα φορέματα σε midi ύψος.

Κι ενώ αυτά εναλλάσονται συνεχώς, υπάρχει ένα κομμάτι που το βλέπουμε πάνω σε κάθε της εμφάνιση. Η εμμονική λατρεία που τρέφει για ένα συγκεκριμένο ζευγάρι παπούτσια.

Γιατί φοράει μονίμως γυαλιά ;

Τα γυαλιά ηλίου όμως που φοράει διαρκώς είναι ίσως ο πιο προφανής τρόπος για να υπερασπιστεί τον εαυτό της κατά των προσπαθειών αποδόμησής της. Όπως αποκάλυψε η ίδια στην συνέντευξή της στο CNN, είναι «εξαιρετικά χρήσιμα γιατί αποφεύγεις να γνωρίζουν οι άνθρωποι τι σκέφτεσαι». «Με βοηθούν επίσης όταν νιώθω λίγο κουρασμένη ή νυστάζω» πρόσθεσε. «Και ίσως έχουν γίνει ένα μέρος του ποιος είμαι».

Η ζωή της Άννας Γουίντουρ

Η Άννα Γουίντουρ  γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1949. Πατέρας της ο Τσαρλς Γούιντουρ αρχισυντάκτης της εφημερίδας «Evening Standard” και μαμά της η Ελεανόρ Μπέικερ, ριζοσπάστρια του αμερικανικού τύπου και κόρη καθηγητή νομικής του Χάρβαρντ. Η Anna είχε τέσσερα αδέρφια, ο μεγαλύτερος Τζέραλντ σκοτώθηκε σε τροχαίο όταν ήταν ακόμα παιδί.

Ένας από τους μικρότερα αδέρφια της, ο Πάτρικ ,είναι πολιτικός συντάκτης στον Guardian ενώ οι Τζέημς και Νόρα έχουν δουλέψει τοπική διοίκηση του Λονδίνου αλλά και για διάφορους μη κυβερνητικούς οργανισμούς. Παρά τη στενή σχέση της οικογένειας με καλά πανεπιστήμια, η Anna δεν πήρε ούτε απολυτήριο λυκείου.

Ο μπαμπάς της την εποχή της δόξας του είχε το παρατσούκλι «παγερός Τσάρλι».Η Άννα, που πέρασε την παιδική της ηλικία λαχταρώντας τη συντροφιά του πολυάσχολου πατέρα της, έχει πει ότι πληγωνόταν από τις αλλεπάλληλες αναφορές του τύπου στην κατεψυγμένη του συμπεριφορά και την τόσο «χαλύβδινη ιδιοσυγκρασία του». Δεν καταλάβαινε πώς είναι δυνατόν να λέγονται τέτοια πράγματα για έναν τόσο «ζεστό και υπέροχο» μπαμπά. Η Άννα έχει ένα γιο και μια κόρη με τον τέως σύζυγό της David Shaffer.

Η μικρή τότε Γούιντορ βρέθηκε να φοιτά στο North London Collegiate School όπου συχνά πυκνά έκανε τις επαναστάσεις της κόντρα στον αυστηρό κώδικα ένδυσης του σχολείου. Από τότε φάνηκε η κλίση της προς τη μόδα αλλά προς αυτή την κατεύθυνση βοήθησε και η γιαγιά της η οποία της έστελνε από την Αμερική περιοδικά μόδας.

Η εφηβική ηλικία είναι μάλλον άχαρη για την Άννα.  Ασχολείται με τον αθλητισμό αλλά σύντομα εγκαταλείπει από φόβο ότι οι γάμπες της θα διαγράφονταν έντονα από τους πολύ γυμνασμένους μύες της. Μένει μόνη της από τα 15 και λίγο αργότερα με την βοήθεια του μπαμπά της αρχίζει και ασχολείται με την δημοσιογραφία. Ανακαλύπτει τον κόσμο της μόδας και τους ωριμότερους άνδρες με επιρροή. Ανάμεσα στους εραστές της ο Michael White αλλά και ο Bob Marley

Το 1970 είναι η χρονιά που αρχίζει να ασχολείται με τα περιοδικά μόδας κάνοντας αίσθηση από την πρώτη της κι όλας δουλειά προτείνοντας μια φωτογράφιση μόδας στην οποία τα μοντέλα ακολουθώντας την τότε μόδα θα αναπαριστούσαν γνωστούς πίνακες του Μανέ και του Ρενουάρ. Το 1976 φεύγει στην Αμερική για να δουλέψει σε μεγάλα γυναικεία περιοδικά.

Γύρισε στην Αγγλία δέκα χρόνια αργότερα ως αρχισυντάκτρια της βρετανικής Vogue κι ένα χρόνο μετά έγινε διευθύντρια του περιοδικού διακόσμησης House & Garden στιγμή της καριέρας της που θεωρείται αμφιλεγόμενη.

Επέμενε τόσο πολύ στο να μπαίνουν σε όλες τις φωτογραφίσεις μοντέλα με ωραία μοδάτα ρούχα, που στο χώρο των μίντια το περιοδικό απόκτησε διάφορα παρατσούκλια όπως «House & Garment, «Vanity Chair» και άλλα. Ενώ σε όλες τις προηγούμενες δουλειές της κατάφερνε να αυξάνει τις πωλήσεις των περιοδικών, σε αυτή τη δουλειά δεν τα καταφέρνει και λίγο αργότερα και μετά από πολλά παράπονα λήγει η θητεία της.

Το 1987 οι εκδότες εντυπωσιασμένοι από την απίθανη ικανότητά της να ανακαλύπτει και να δημιουργεί νέα στερεότυπα, της πρόσφεραν μια σημαντική θέση στην αμερικανική Vogue. Τότε διευθύντρια του περιοδικού ήταν η Grace Mirabella, που είχε ήδη συμπληρώσει θητεία 17 χρόνων. Η ίδια η Anna Wintour έχει πει ότι κατά την πρώτη συνάντησή τους, η Mirabella την είχε ρωτήσει ποια ακριβώς δουλειά θα ήθελε να κάνει στο περιοδικό και η Anna απάντησε χαμογελώντας: «τη δική σας».

Η Mirabella δεν είχε καταλάβει ότι εκείνη τη στιγμή η Wintour δεν αστειευόταν. Αρκετά χρόνια αργότερα, στο βιβλίο της «In and Out of Vogue»,η Mirabella σημείωνε ότι πίσω από την πλάτη της και όποτε διαφωνούσαν η Anna προσπαθούσε να αλλάζει το σχεδιασμό του περιοδικού, να επεμβαίνει στις φωτογραφίσεις και να κάνει όποια αλλαγή θεωρούσε εκείνη σωστή, παρακάμπτοντας την ίδια και τους συνεργάτες της.

Όποτε δεν κατάφερνε να πετύχει το στόχο της, ασκούσε εντονότατη κριτική και πρόσβαλλε συντάκτες, art directors και fashion editors , βασικά δηλαδή όποιον έβρισκε μπροστά της.Τελικά η Wintour έφαγε τη θέση της Mirabella και από το 1988 έγινε η απόλυτη κυρίαρχος στη Vogue.

Οι συνεργασίες και οι … παραξενιές

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά που της προσάπτουν οι άνθρωποι που έχουν συνεργαστεί μαζί της είναι παγερή, δεσποτική, μοχθηρή, εργασιομανής αλλά και πολλά άλλα όχι τόσο κολακευτικά. Ο συνεργάτης της André Leon Talley (επιμελητής ύλης στη Vogue – με τον οποίο η Γουίντουρ κατά περιόδους συνδέεται με σχέσεις αγαστής φιλίας και κατά άλλες με σχέσεις μίσους) έχει πει για την προϊσταμένη του ότι αποτελεί κράμα της Τζάκι Κέννεντυ-Ωνάση και της Μεγάλης Αικατερίνης της Ρωσίας (που, ως γνωστόν, πέθανε πεοθηλάζοντας γάιδαρο!).

Ο Michael Kors –πιο μετριοπαθής και ψύχραιμος–λέει ότι στο πρόσωπό της ενσαρκώνεται το πρότυπο της σύγχρονης δυναμικής και κομψής γυναίκας: «Να μπορεί να αποκτά όποιο υλικό αγαθό τύχει να επιθυμήσει, να έχει κύρος και δύναμη και να είναι πάντα σέξι. Έτσι θέλει η γυναίκα να είναι σήμερα»

Το μεγαλύτερο ζόρι στη δουλειά το τραβάνε οι νεαρότερες εργαζόμενες του περιοδικού που σε λιγότερο σημαντικά πόστα. Δεν τους επιτρέπεται να της απευθύνουν το λόγο, αν δεν τους μιλήσει εκείνη πρώτη. Η εμφάνισή τους πρέπει να είναι πάντα αψεγάδιαστή και να συνάδει με το κύρος του περιοδικού. Ακόμα, απαγορεύεται να τρώνε στη δουλειά και απ οτι φαίνεται να τρώνε γενικώς μιας που εκείνη απεχθάνεται τους παχείς ανθρώπους. Η ίδια ωστόσο, λέγεται ότι τρώει ότι πιο παχυντικό κυκλοφορεί καθώς ο μεταβολισμός που έχει μπορεί να κάψει τα πάντα.

Η Άννα όμως δεν είναι έτσι μόνο με τις υφιστάμενές της. Είναι αδυσώπητη ακόμα και με τις διασημότητες που φωτογραφίζονται για το περιοδικό. Για παράδειγμα η Hillary Clinton, που έγινε «cover girl» την εποχή που ο σύζυγός της θα λογοδοτούσε για το σκάνδαλο με τη Μόνικά του, ειδοποιήθηκε να μη διανοηθεί να εμφανιστεί στο στούντιο με κανένα από τα μπλε-μαρέν ταγιέρ που συνήθιζε να φοράει.

Όσο για την Oprah Winfrey, που είναι διαβόητη για το ότι συνεχώς παχαίνει και αδυνατίζει  χρειάστηκε να περιμένει μέχρι να φτάσει σε ένα ναδίρ κιλών πριν φωτογραφηθεί για τη Vogue. Οι αλλαγές που επέβαλε ουσιαστικά την Αμερικανική Vogue με την αποχώρηση της προκατόχου της ήταν μνημειώδεις .

Έφερε λοιπόν τη μόδα στις μπροστινές σελίδες ,επιτέθηκε στα τότε ισχύοντα φωτογραφικά στερεότυπα, κατάργησε τα γκρο πλαν των ξανθών που προτιμούσε η Mirabella, δίνοντας βάθος στις φωτογραφίες και δείχνοντας όλο το σώμα των μοντέλων. Ο μέχρι τότε απαράβατος κανόνας των στουντιακών φωτογραφίσεων άλλαξε με εκείνες σε εξωτερικούς χώρους με φυσικό φως και οι διάσημοι άρχισαν σιγά σιγά να αντικαθιστούν τα μοντέλα. Νέοι ντιζάινερς άρχισαν να προωθούνται με ενθουσιασμό.

Χωρίς την Άννα Γουίντουρ άνθρωποι σαν τον John Galiano, τον Michael Kors ή τον Marc Jacobs, ίσως να μην έπαιζαν σήμερα το ρόλο που παίζουν στο χώρο της μόδας. Επέβαλε όσο κανείς άλλον την έννοια supermodel κάνοντας τα υπόλοιπα περιοδικά να μοχθούν να κλείσουν συμβόλαια για φωτογραφίσεις με τα μοντέλα που εκείνη είχε κατατάξει σε αυτή την κατηγορία.

Καθιέρωσε την κατ’ αποκλειστικότητα παρουσίαση σχεδίων μεγάλων οίκων μόδας μόνο από τις σελίδες της Vogue. Έπειτα άρχισε να αναμιγνύει ακριβά κομμάτια  με απλά και φτηνά. Ήταν η πρώτη που έκανε εξώφυλλο ρούχα της haute συνδυασμένα με τζιν, κάτι που μέχρι τότε θεωρείτο αδιανόητο.

Η Donna Karan έχει πει ότι «η Άννα βλέπει το περιοδικό σαν μια γέφυρα μεταξύ του σχεδιαστή και του καταναλωτή», ενώ ο Calvin Klein :«Όποτε υπάρχει άρθρο της για μας, υπάρχει αυτομάτως και μια θεαματική αύξηση των πωλήσεών μας». Οι εντολές της καθιερώνουν ή καταργούν τη μόδα.

Η παρουσία της σε ένα ντεφιλέ είναι απόδειξη της εκτίμησης που τρέφει για κάποιο σχεδιαστή ενώ καμία επίδειξη δεν ξεκινά αν εκείνη δεν βρίσκεται στη θέση της. Θεωρείται η πιο ακριβοπληρωμένη διευθύντρια σύνταξης στην Αμερική. Οι ετήσιες αποδοχές της ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο δολάρια, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι λοιπές παροχές.

O διάβολος φορούσε Prada

Tον Ιούνιο του 2006 στη VIP πρεμιέρα της ταινίας «Ο διάβολος φορούσε Prada» και λίγο πριν πέσουν οι τίτλοι του τέλους, η Άννα σηκώθηκε από τη θέση της και βγήκε από την αίθουσα προβολής. Η επίσημη δήλωσή της από εκπρόσωπό της ήταν πως : «Βρήκε την ταινία πολύ διασκεδαστική. Πρόκειται για ένα σατιρικό έργο. Τι θα μπορούσε να μην της αρέσει;». Κόντρα στις περισσότερες προβλέψεις, η Άννα Γουίντουρ  όχι μόνο εμφανίστηκε στην περίφημη πρεμιέρα αλλά μάλιστα φόρεσε και Prada.

Η εμφάνισή της στην πρεμιέρα ήταν ο τρόπος να βουλώσει στόματα που την ήθελαν να κάνει ότι περνάει από το χέρι της προκειμένου να σταματήσει την παραγωγή όταν έμαθε πως το επίμαχο βιβλίο θα γίνει ταινία. Τα δημοσιεύματα τόνιζαν ότι εξαπέλυσε θύελλα τηλεφωνημάτων προς όλους τους μεγάλους σχεδιαστές μόδας, τους οποίους οι παραγωγοί προσέγγιζαν ζητώντας τους να κάνουν quest εμφανίσεις στην ταινία.

Τους ξεκαθάριζε ότι, αν αποδέχονταν, θα έμπαιναν κατευθείαν στη μαύρη λίστα του περιοδικού. Οι ψίθυροι επέμεναν ότι «έπεισε» τους περισσότερους πλην του Valentino. Η Vogue προσπάθησε να διαψεύσει αυτές τις φήμες αλλά ελάχιστοι πείστηκαν, μια και δεν ήταν η πρώτη φορά που η Άννα Γουίντουρ πέταγε το γάντι στο Χόλιγουντ.

Λίγο καιρό αργότερα ωστόσο διέρρευσε στον τύπο ότι η Άννα ανακαίνιζε το γραφείο της. Η ίδια είχε δηλώσει πως πρόκειται απλά για ένα φρεσκαρισματάκι αλλά η πραγματικότητα ήταν πως είχε ενοχληθεί από την πιστή αναπαράσταση του γραφείου της στην ταινία!

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play