Αλλάζουν όλα για τους ελέγχους ΚΤΕΟ – Τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί
ΚΤΕΟ: Το υπουργείο Μεταφορών αλλάζει τα όσα ίσχυαν, όσον αφορά την υπουργική απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη για τα ΚΤΕΟ, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το δημοσίευμα του newsauto.gr. Η νέα ηγεσία θεσπίζει τον περιορισμό των ελέγχων, ενώ δεν θα υπάρχει και on-line ενημέρωση από τις διευθύνσεις μεταφορών. Πρόθεση του υπουργείου είναι να περιοριστεί το φαινόμενο των “γυρισμένων χιλιομέτρων” αλλά και να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στο δικαστικό σύστημα. Μάλιστα, όπως αναφέρει το newsauto.gr, η απόφαση Σπίρτζη θα ισχύσει από την Πέμπτη, οπότε οι αλλαγές θα ανακοινωθούν άμεσα.
Ο έλεγχος των γυρισμένων χιλιομέτρων θα περιοριστεί, με εκκίνηση το 2012 ή το 2014. Αν διαπιστωθεί ανακολουθία χιλιομέτρων, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να αναλάβουν τη διόρθωσή τους και στη συνέχεια θα μπορούν να κινούνται νομικά εναντίον όποιου έχει γυρίσει τα χιλιόμετρα. Παράλληλα, όσον αφορά τα μεταχειρισμένα οχήματα, δεν έχει διασαφηνιστεί το τι θα συμβεί καθώς δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη η online διασύνδεση όλων των ΚΤΕΟ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να υπάρχει η δυνατότητα διαπίστωσης της ανακολουθίας των χιλιομέτρων. Κάτι που αναμένεται να συμβεί στο άμεσο μέλλον.
Εάν λοιπόν το ΚΤΕΟ διαπιστώσει ανακολουθία χιλιομέτρων σε κάποιο όχημα, τότε στέλνει ενημερωτικό σημείωμα σε υπηρεσία Μεταφορών, μαζί με φωτοαντίγραφο του δελτίου ελέγχου. αποστέλλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του δελτίου ελέγχου προκειμένου να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.
Η αποκατάσταση περιλαμβάνει διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων µε την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε: 500 χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες, 1.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Ι.Χ. οχήματα, 3.000 χιλιόμετρα για φορτηγά και λεωφορεία οχήματα και 5.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Δ.Χ. οχήματα.
Η διορθωμένη ένδειξη που πρέπει να φαίνεται στον μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων προκύπτει όταν, στην ένδειξη του μετρητή που αναγράφεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που εκδόθηκε από το ΚΤΕΟ κατά τον αμέσως προηγούμενο έλεγχο (πριν την παραποίηση) προστεθούν:
- τα τεκμαρτά χιλιόμετρα του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ελέγχων (πριν και μετά την παραποίηση) και
- το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει ο μετρητής από τον έλεγχο μετά την παραποίηση μέχρι τον τελευταίο χρονικά έλεγχο που αυτή διαπιστώθηκε.
Επίσης οι ιδιοκτήτες των κομμένων από τα ΚΤΕΟ οχημάτων θα πρέπει να κινηθούν νομικά εναντίον των εμπόρων ή ιδιωτών καταναλωτών που έχουν αγοράσει τα οχήματα.
Παράλληλα, το newsauto σημειώνει πως εάν η ανακολουθία χιλιομέτρων διαπιστωθεί ότι έχει γίνει από πολύ παλαιότερους ιδιοκτήτες, δηλαδή το όχημα πριν τον τελευταίο κάτοχο έχει μεταβιβαστεί πάνω από 3-4 φορές τότε τα πράγματα περιπλέκονται και θα είναι δύσκολο να βρεθεί λύση.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας