Απάτες με SMS: Πάνω από 2.000 καταγγελίες – Μεγάλη προσοχή προτείνει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Απάτες με SMS: Πάνω από 2.000 καταγγελίες – Μεγάλη προσοχή προτείνει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Απάτες με SMS: Τι συμβουλεύει η Ελληνική αστυνομία για να αποφύγουν οι καταναλωτές τις τεράστιες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους.

Απάτες με SMS: Δεν έχουν σταματημό το τελευταίο διάστημα οι κομπίνες με μηνύματα σε βάρος καταναλωτών μέσω πενταψήφιων αριθμών, από εταιρείες οι οποίες τους χρεώνουν τεράστια ποσά χωρίς οι ίδιοι να κάνουν τίποτα. Όλοι οι καταναλωτές έχουν εμφανιστεί 100% σίγουροι ότι ποτέ δεν έκαναν “εγγραφή”  για να λαμβάνουν αυτά τα χρεώσιμα sms. Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων δικαιώνει τους περισσότερους από αυτούς καθώς μετά από έρευνα “προκύπτουν περιπτώσεις εξαπάτησης” από τις εταιρείες που στέλνουν αυτά τα μηνύματα στα κινητά μας.

Μάλιστα τους καταναλωτές δικαιώνει και η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με την εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας να δηλώνει στο Newsit.gr ότι οι καταγγελίες είναι χιλιάδες και άλλες τόσες οι σχετικές δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί. Σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή, σε αυτές τις μεθόδους των συγκεκριμένων εταιρειών “υπάρχουν στοιχεία απάτης” και “κάποια βήματα που λένε αυτοί (οι εταιρείες πολυμεσικών υπηρεσιών) ότι τηρήθηκαν, δεν τηρήθηκαν, απλώς, μέσα από τα social media και από κάποιες δωρεάν εφαρμογές έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πρόσβαση στο κινητό μας”.

Εταιρείες Πολυμεσικής Πληροφόρησης

Οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας και περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Διεξάγουν διαγωνισμούς, ψηφοφορίες, πωλούν για downloading ringtones, logos, videos, παιχνίδια, παρέχουν υπηρεσίες πληροφόρησης, παροχή τεχνικής υποστήριξης και άλλα. Η πρόσβαση στις υπηρεσίες τους είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS προς συγκεκριμένους αριθμούς και η χρέωσή τους είναι υψηλότερη από τις συνηθισμένες.

Η μέθοδος της απάτης είναι πολύ απλή. Αρχικά στέλνουν από πενταψήφιο αριθμό ένα μήνυμα στο κινητό σας, με το οποίο σας παροτρύνουν να επισκεφτείτε συγκεκριμένη ιστοσελίδα για να διεκδικήσετε πλούσια δώρα. Εάν επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, σας ζητούν να καταχωρίσετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου. Μετά, σας στέλνουν έναν κωδικό στο κινητό σας, τον οποίο πρέπει να καταχωρίσετε στην ιστοσελίδα για να ολοκληρωθεί η εγγραφή σας.

Και το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ακόμα και αν ο καταναλωτής δεν καταχωρίσει τον τηλεφωνικό του αριθμό, τα μηνύματα συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό και μάλιστα τον χρεώνουν.

Απρόσμενα SMS

“Είναι τα λεγόμενα απρόσμενα SMS που λαμβάνουμε στο κινητό μας. Μπορεί, δηλαδή, να λάβουμε ξαφνικά ένα μήνυμα στο κινητό μας, στο οποίο αναφέρεται ότι είμαστε εγγεγραμμένοι σε μία τέτοια υπηρεσία, ακόμα κι αν δεν έχουμε γραφτεί.

Υπάρχει περίπτωση να λάβουμε και ένα δεύτερο μήνυμα που να μας λέει ότι θα πρέπει να καταχωρήσουμε τον αριθμό του κινητού μας τηλεφώνου, για επιβεβαίωση σε κάποια ιστοσελίδα και υπάρχει περίπτωση να λάβουμε και ένα τρίτο μήνυμα το οποίο να μας λέει ότι αν θέλουμε να σταματήσουμε την εγγραφή μας στην συγκεκριμένη υπηρεσία θα πρέπει θα πρέπει να αποστείλουμε την λέξη stop σε SMS” εξηγεί η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Ιωάννα Ροτζιώκου και προσθέτει: “Θα ήθελα να συμβουλέψω τους πολίτες να μην απαντούν σε τέτοια μηνύματα, γιατί έχει αποδειχτεί ότι όταν απαντούν, οι χρεώσεις στο λογαριασμό τους είναι πάρα πολύ μεγάλες”.

Χιλιάδες οι δικογραφίες από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

“Υπάρχει και η περίπτωση που έχουμε καταχωρίσει το κινητό μας και δεν έχουμε διαβάσει τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό, το έχουμε καταχωρίσει με ένα είδος επιπολαιότητας θα μου επιτρέψετε να πω, υπάρχει όμως και η περίπτωση, πράγματι, κάποιοι από εμάς να λάβουμε τέτοια μηνύματα χωρίς να έχουμε καταχωρίσει τον αριθμό του κινητού μας και φαίνεται ότι στις συγκεκριμένες περιπτώσεις η επιλογή του αριθμού κινητής τηλεφωνίας γίνεται τυχαία”, λέει η Ιωάννα Ροτζιώκου, δικαιώνοντας εκατοντάδες καταναλωτές που “ορκίζονται” ότι δεν καταχώρισαν πουθενά τον τηλεφωνικό τους αριθμό και παρόλα αυτά είδαν στους λογαριασμούς τους ότι χρεώθηκαν από αυτού του είδους τα μηνύματα.

“Η Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λαμβάνει τέτοιες καταγγελίες και σχηματίζει δικογραφίες για το αδίκημα της οικονομικής εξαπάτησης. Να επισημάνω ότι τα τελευταία χρόνια συνολικά έχουν σχηματιστεί δικογραφίες για περισσότερες από 2.000 καταγγελίες τέτοιου περιεχομένου” επισημαίνει η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. και προσθέτει: “Εμείς οποιαδήποτε τέτοια περίπτωση είμαστε υποχρεωμένοι να τη δεχτούμε ως καταγγελία από τους πολίτες, καταγράφουμε το τι ακριβώς έχει συμβεί να σχηματίζουμε δικογραφίες. Από εκεί και πέρα, είναι αρμοδιότητα των δικαστικών αρχών να αποφασίσουν για το αν όντως πρόκειται για το αδίκημα της οικονομικής εξαπάτησης και για το τι θα γίνει από εκεί και πέρα”.

Πώς μπορείτε να σταματήσετε την απάτη

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, για να διαγραφούν οι καταναλωτές από αυτές τις χρεώσιμες υπηρεσίες υπάρχουν δύο τρόποι: “Ο πρώτος τρόπος είναι να επικοινωνήσουν με την υπηρεσία πολυμεσικής πληροφόρησης, η οποία τους έστειλε το μήνυμα. Και ο δεύτερος τρόπος είναι να απευθυνθούν στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, να αναφέρουν το πρόβλημα και, μέσω της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας, να επιτευχθεί η φραγή σε τέτοιου είδους μηνύματα”.

Οι συμβουλές της ελληνικής αστυνομίας

“Οι πολίτες πρέπει να μην ελκύονται από διαγωνισμούς και προσφορές που είναι πολύ καλές για να είναι αληθινές. Πρέπει να μην απαντούν στα μηνύματα αυτά, που δε γνωρίζουν από πού προέρχονται. Να μην καταχωρούν τον αριθμό του κινητού τους σε διαδικτυακούς τόπους, αν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει τους όρους και τις προϋποθέσεις που αφορούν στην υπηρεσία που τους παρέχεται. Θα ήθελα, επίσης, να πω στους πολίτες ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση μπορούν να απευθύνονται στην διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στο 11188, για να καταγγείλουν αυτές τις περιπτώσεις σε αστυνομικό επίπεδο, αλλά μπορούν να απευθύνονται και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, όπως και στο Συνήγορο του Καταναλωτή”.

Πρόστιμα από 10.000 μέχρι και ένα εκατομμύριο

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων έχει, κατά καιρούς, επιβάλει πολλά πρόστιμα για αυτές τις τακτικές, “από 10.000 μέχρι και ένα εκατομμύριο, πρόστιμα που ποικίλουν, ανάλογα με το μέγεθος της εξαπάτησης” όπως χαρακτηριστικά μας ενημερώνουν και αφορούν σε “περιπτώσεις που οι εταιρείες δεν τηρούν τον κώδικα δεοντολογίας”.

Οι εταιρείες είναι νόμιμες, αλλά προκύπτουν περιπτώσεις εξαπάτησης

“Οι εταιρείες που κάνουν χρήση πενταψήφιων κωδικών λειτουργούν νόμιμα και έχουν αδειοδοτηθεί νόμιμα από εμάς. Όλες αυτές οι εταιρείες χρησιμοποιούν τα πενταψήφια για νόμιμες ενέργειες, είτε για να ψηφίσουμε στην Eurovision, είτε για να ψηφίσουμε σε διάφορα τηλεπαιχνίδια, είτε για να παρέχουν αστρολογικές υπηρεσίες, ή οποιεσδήποτε άλλες υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες που προσφέρουν είναι νόμιμες, απλώς, προκύπτουν κάποιες περιπτώσεις εξαπάτησης. Δηλαδή, οι ίδιες οι εταιρίες δεν είναι παράνομες, απλώς κάποιες δραστηριότητές δεν είναι σύμφωνες με τον κώδικα δεοντολογίας. Εκεί είναι το παράτυπο και εκεί είναι αυτό που κυνηγάμε εμείς και επιβάλουμε πρόστιμα” μας ενημερώνουν από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play