Τζοκόντα: Μετακομίζει προσωρινά σε άλλη αίθουσα του Λούβρου

Τζοκόντα: Μετακομίζει προσωρινά σε άλλη αίθουσα του Λούβρου
Τζοκόντα: Αλλαγή θέσης, κατ' εξαίρεση, για τον δημοφιλέστερο πίνακα του μουσείου του Λούβρου. Οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτήν τη... μετακόμιση.

Τζοκόντα: Ο εμβληματικός πίνακας του Λούβρου, θα μετακομίσει κατ΄εξαίρεση στα μέσα Ιουλίου για μερικούς μήνες, εντός του μουσείου. Ο λόγος της μετακόμισης έχει να κάνει με την ανακαίνιση της αίθουσας “Salle des Etats” όπου εκτίθεται το έργο, όπως χαρακτηριστικά ανακοίνωσε το πρώτο μουσείο της Γαλλίας. Το αριστούργημα του Λεονάρντο ντα Βίντσι θα μεταφερθεί “100 βήματα παραπέρα” το βράδυ της 16ης Ιουλίου στην “Galerie Medicis”, μια από τις μεγαλύτερες αίθουσες του μουσείου.

Εκεί θα εκτίθεται από την επομένη το πρωί σε κλιματιζόμενη προθήκη, όπως αυτή όπου εκτίθετο έως τώρα. Προκειμένου το μουσείο να διαχειριστεί καλύτερα τη ροή των επισκεπτών (περισσότεροι από 10 εκατομμύρια το 2018) και να αποκτήσει νέους κανονισμούς ασφαλείας, χωρίς να κλείσει ποτέ, η διοίκησή του άρχισε το μεγαλύτερο εργοτάξιο από τη δεκαετία του 1980 όταν είχαν γίνει τα έργα για το μουσείο. Από το 2014, ανακαινίστηκαν περισσότερα από 34.000 τ.μ

Πως πήρε το όνομά της η Τζοκόντα

Ο πίνακας πήρε το όνομά του από τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο, που ήταν μέλος της οικογένειας Γκεραρντίνι από τη Φλωρεντία και την Τοσκάνη και σύζυγος του εύπορου έμπορου μεταξιού Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο.

Ο πίνακας ήταν παραγγελία για το καινούριο τους σπίτι και για να γιορτάσουν τη γέννηση του δεύτερου γιου τους, Αντρέα. Η ταυτότητα της εικονιζόμενης γυναίκας αναγνωρίστηκε στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης το 2005 από έναν ειδικό που ανακάλυψε ένα σημείωμα του 1503 το οποίο είχε γράψει ο Αγκοστίνο Βεσπούτσι.

Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ξεκίνησε να ζωγραφίζει τη Μόνα Λίζα το έτος 1503 ή το 1504 στη Φλωρεντία της Ιταλίας Σύμφωνα με τον σύγχρονο του Λεονάρντο, Τζόρτζιο Βαζάρι, “…αφότου ασχολήθηκε επί τέσσερα χρόνια με το έργο, το άφησε ημιτελές…”. Αυτή ήταν μια συνήθης συμπεριφορά του Λεονάρντο Ντα Βίντσι ο οποίος, αργότερα, μετάνιωσε που “δεν ολοκλήρωσε ποτέ ούτε ένα έργο”.

Θεωρείται πως συνέχισε να ασχολείται με τη Μόνα Λίζα για τρία χρόνια αφότου εγκαταστάθηκε στη Γαλλία και πως την τελείωσε λίγο πριν πεθάνει το 1519.

Ο καλλιτέχνης μετέφερε τον πίνακα από την Ιταλία στη Γαλλία το 1516 όταν ο βασιλιάς Φραγκίσκος Α΄τον προσκάλεσε να εργαστεί στο Clos Lucé κοντά στο βασιλικό κάστρο στην Αμπουάζ. Πιθανότατα μέσω των κληρονόμων του βοηθού του Λεονάρντο, Σαλάι, ο βασιλιάς αγόρασε τον πίνακα για 4.000 écu και τον τοποθέτησε στο παλάτι της Fontainebleau, όπου παρέμεινε έως ότου δόθηκε στον Λουδοβίκο ΙΔ΄.

Ο Λουδοβίκος ΙΔ΄ μετέφερε το έργο στο Παλάτι των Βερσαλλιών. Μετά τη Γαλλική Επανάσταση, μεταφέρθηκε στο Μουσείο του Λούβρου. Ο Ναπολέοντας τοποθέτησε το έργο στο δωμάτιό του, στο Παλάτι του Κεραμεικού. Αργότερα ο πίνακας επεστράφη στο Μουσείο του Λούβρου. Κατά τη διάρκεια του Γαλλοπρωσικού Πολέμου (1870-1871) μεταφέρθηκε από το Λούβρο στο Brest Arsenal. Ανά τα χρόνια, αρκετοί προσπάθησαν να… κάνουν δική τους τη Τζοκόντα, ενώ άλλοι κατηγορήθηκαν δίχως στοιχεία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play