Τo «Onassis Festival 2019: Democracy is coming» ξεκινάει σήμερα στη Νέα Υόρκη

Τo «Onassis Festival 2019: Democracy is coming» ξεκινάει σήμερα στη Νέα Υόρκη
Με τον τίτλο «Democracy is coming», τo Onassis Festival 2019 που ξεκινάει σήμερα (10/4) στη Νέα Υόρκη, επικεντρώνεται για 19 ημέρες (10- 28/4) στη δημοκρατία.

Με τον τίτλο «Democracy is coming», τo Onassis Festival 2019 που ξεκινάει σήμερα (10/4) στη Νέα Υόρκη, επικεντρώνεται για 19 ημέρες (10- 28/4) στη δημοκρατία και, σε συνεργασία με το Public Theater, εξετάζει την εξέλιξή της από την Αρχαία Ελλάδα έως τη σύγχρονη Αμερική, μέσα από παραστάσεις, συναυλίες, συζητήσεις και παράλληλες εκδηλώσεις.

Πρόκειται για ένα φεστιβάλ τεχνών και ιδεών που τιμά, αξιολογεί και στοχάζεται πάνω στην έννοια της δημοκρατίας, μέσω ενός ποικίλου προγράμματος, το οποίο συνενώνει καλλιτέχνες και στοχαστές από την Ελλάδα και την Αμερική και θα πραγματοποιηθεί στο Public Theater και στο La MaMa.

«Όλες μας οι ενέργειες στο Ίδρυμα Ωνάση έχουν στόχο να προωθήσουν τα δημοκρατικά ιδεώδη και να κινητοποιήσουν τους ανθρώπους να απελευθερώσουν τις δυνάμεις τους, ιδίως σε εποχές που πολλά από αυτά αμφισβητούνται» αναφέρει ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου, και συνεχίζει:

«Όταν αποφασίσαμε να αφιερώσουμε το ετήσιο φεστιβάλ μας στο θέμα της δημοκρατίας, διαπιστώσαμε ότι το Public Theater ήταν ιδανικός συνεργάτης.

Στην Αρχαία Ελλάδα το θέατρο ήταν ιερός χώρος, όπου καλλιτέχνες και πολίτες ασκούσαν άφοβα την ελευθερία του λόγου, ασχέτως της κοινωνικής τους θέσης, των θρησκευτικών τους πρακτικών ή της πολιτικής τους ιδεολογίας, και μοιράζονταν μια συναισθηματική εμπειρία που διεγείρει τη σκέψη – και αυτό προσφέρουμε στο Democracy Is Coming».

«Η δημοκρατία και το θέατρο γεννήθηκαν αμφότερα στην Αθήνα, την ίδια δεκαετία, στα τέλη του 6ου αιώνα π.Χ.» επισημαίνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Public Theater, Oskar Eustis και προσθέτει: «Έχουμε τη χαρά να συνεργαστούμε με το Ίδρυμα Ωνάση για να τιμήσουμε τις αρχές της δημοκρατίας που μοιραζόμαστε, καθώς και την ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση».

Το φεστιβάλ συνεχίζει τη θεματική εξερεύνηση της δημοκρατίας, που έγινε μέσω του προγραμματισμού του Onassis USA, το οποίο περιλάμβανε το «Onassis Festival 2018: The Birds, a festival inspired by Aristophanes», τη σειρά «Speaking Truth to Power», σε συνεργασία με το ΒΑΜ της Νέας Υόρκης, και την αναβίωση στο 2018 του «The Gospel at Colonus», του εμβληματικού έργου των Lee Breuer και Bob Telson, στο Delacorte Theater στο Central Park, σε συνεργασία με το Public Theater.

«Αυτό το φεστιβάλ έχει πάρει το όνομά του από το τραγούδι του Λέοναρντ Κοέν, ‘Democracy Is Coming to the USA’», σχολιάζει ο επιμελητής του Φεστιβάλ, Mark Russel. «Όπως το τραγούδι του Κοέν είναι μια πρόκληση, το ίδιο ισχύει και για το φεστιβάλ. Ποια είναι η κατάσταση της δημοκρατίας σήμερα, την οποία βλέπουμε να υπονομεύεται διαρκώς; Οι αρχαίοι Έλληνες δημιούργησαν αυτή τη μορφή διακυβέρνησης, οι πατέρες μας την αναβίωσαν και την επανεφηύραν για την εποχή τους.

Εμείς πώς την επανεφευρίσκουμε για τη δική μας εποχή; Μέσω της μουσικής, της αφήγησης και της συζήτησης, το Democracy Is Coming είναι μια πρόσκληση προς όλους τους Νεοϋορκέζους να αναλογιστούν πού βρισκόμασταν, πού είμαστε και πού πηγαίνουμε».

Η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα παραστάσεων, συναυλιών και συζητήσεων.

Η έναρξη γίνεται με την καινούρια παραγωγή του Public Theater, το θεατρικό έργο «Socrates» του ηθοποιού, σκηνοθέτη και σεναριογράφου Tim Blake Nelson, σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Tony, Doug Hughes, με τον Michael Stuhlbarg να κρατά τον ρόλο Σωκράτη.

Στις σημαντικές στιγμές του φεστιβάλ «Democracy Is Coming» συγκαταλέγονται, επίσης, η παράσταση «Αντιγόνη – Lonely Planet» της Λένας Κιτσοπούλου, που παρουσιάστηκε στην πρώτη της εκδοχή στην Αμερική στο «Onassis Festival 2016: Antigone now», και τώρα θα ανέβει στη νέα της πλήρη εκδοχή (όπως παρουσιάστηκε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση τον Δεκέμβριο του 2017), η βραδιά όπου η ίδια θα τραγουδήσει ρεμπέτικα, το «The Fever» των 600 HIGHWAYMEN, η συναυλία των Xylouris White, η εικαστική εγκατάσταση «Life Without Tragedy» («Ζωή χωρίς τραγωδία») του Κωστή Βελώνη, μια συζήτηση με τη Susan-Lori Parks και τον Oskar Eustis, μια ημερίδα για τη Δημοκρατία, και το «Relic»- τη σόλο περφόρμανς του Ευριπίδη Λασκαρίδη, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2015 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Ακόμη, ο συγγραφέας και φιλόσοφος Simon Critchley με αφορμή την έκδοση του τελευταίου του βιβλίου, «Tragedy, the Greeks, and Us», θα συναντήσει στις 13/4 τον κορυφαίο δημοσιογράφο Paul Holdengraber, πρώην διευθυντή του New York Public Library’s LIVE from the NYPL, για μια συζήτηση σχετικά με τα μαθήματα που διδασκόμαστε από την αρχαιοελληνική τραγωδία και πώς αυτά μπορούν να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε το πρόβλημα στον κόσμο και στον εαυτό μας. Ο Critchley το θεωρεί ευθύνη κάθε γενιάς να επανεφεύρει τους κλασικούς.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για να μη σαστίσουμε από την εφόρμηση ενός μέλλοντος που αλλάζει γρήγορα και που δεν μπορούμε να ελέγξουμε ή να φανταστούμε καν, πρέπει να μελετήσουμε εξονυχιστικά και να ερμηνεύσουμε το παρελθόν και την τεράστια επιρροή του στο παρόν. Στην εκδήλωση, ο συγγραφέας και ηθοποιός Michael Imperioli θα διαβάσει μεταφράσεις αρχαίων κειμένων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play