Μπερνάντο Μπερτολούτσι: Η “τελευταία” παράσταση για ένα θρύλο του κινηματογράφου
Υπήρξε άθεος και μαρξιστής, ενώ για μια περίοδο είχε ενταχθεί στο Κομμουνιστικό Κόμμα Ιταλίας. Ο λόγος για τον Μπερνάντο Μπερτολούτσι ο οποίος απεβίωσε σήμερα (26/11/18) σε ηλικία 77 ετών αφήνοντας πίσω του μια μοναδική κληρονομιά στον κινηματογράφο.
Ο Μπερτολούτσι, θεωρείται ένας από τους κορυφαίους -αν όχι ο κορυφαίος- που ασχολήθηκαν ποτέ με το “Μεγάλο πανί”. Είχε κερδίσει τον Τιμητικό Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ Καννών, το 2011.
Όπως έχει μείνει γνωστό στην ιστορία, έφτιαχνε ταινίες για τις μάζες, αλλά και για τον ίδιο του τον εαυτό.
Μπερνάντο Μπερτολούτσι: Ο βίος του πληθωρικού Ιταλού σκηνοθέτη
Γεννήθηκε στην Πάρμα της τότε φασιστικής Ιταλίας στις 16 Μαρτίου του 1940. Ο πατέρας του ήταν ο ποιητής Τζοζέπε Μπερτολούτσι. Στην αρχή ο Μπερτολούτσι ήθελε αν γίνει ποιητής, όπως ο πατέρας του, όμως μετέπειτα αναθεώρησε.
Διακρίθηκε με αρκετά βραβεία λογοτεχνίας πριν αποφασίσει ότι ήθελε να ακολουθήσει κινηματογραφική πορεία.Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτης του Πιερ Πάολο Παζολίνι πριν αρχίσει να σκηνοθετεί ο ίδιος.
Στη συνέχεια σκηνοθέτησε και ο ίδιος, δίνοντας και κάποια αριστουργήματα, όπως ο πολυδιάστατος “Κομφορμίστας” και το αμφιλεγόμενο “Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι”.
Πρόσφατα ο επίσης σπουδαίος σκηνοθέτης Ζαν-Λυκ Γκοντάρ τον κατηγόρησε ότι παραδόθηκε στη Χολυγουντιανή βιομηχανία και έχασε εντελώς το προσωπικό του, ιδιαίτερο σκηνοθετικό στυλ το οποίο είχε στο παρελθόν.
Μπερνάντο Μπερτολούτσι: Η επίθεση στον Ρίντλεϊ Σκοτ για την σεξουαλική παρενόχληση
Όπως είναι γνωστό, ο Μπερνάντο Μπερτολούτσι δεν μασούσε ποτέ τα λόγια του. Έτσι, και όταν βρέθηκε καλεσμένος στην επίσημη πρεμιέρα της ανασκευασμένης κόπιας του «Τελευταίου Τανγκό στο Παρίσι» στο Φεστιβάλ του Μπάρι, στράφηκε εναντίον του Ρίντλεϊ Σκοτ. Για ποιο λόγο όμως;
Ο Ιταλός “τιτάνας” του κινηματογράφου ξέσπασε κατά της απόφασης του Σκοτ ν’ αντικαταστήσει ακαριαία τον Κέβιν Σπέισι στην τελευταία του ταινία, «All the Money in the World», μόλις αποκαλύφθηκαν πάνω από δέκα κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης εναντίον του.
Μιλώντας από σκηνής, ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι δήλωσε τότε:
«Μόλις έμαθα ότι ο Ρίντλεϊ Σκοτ συμφώνησε με την εντολή του στούντιο να κόψει όλες τις σκηνές του Κέβιν Σπέισι από την ταινία, έστειλα μήνυμα στον (μοντέρ) Πιέτρο Σκάλια να πει στον Σκοτ ότι θα έπρεπε να ντρέπεται. Και μετά ήθελα αμέσως να κάνω μια ταινία με τον Κέβιν Σπέισι,», ήταν το σχόλιό του. Σχόλιο εμπρηστικό που έκανε το κοινό να ξεσπάσει σε παρατεταμένο χειροκρότημα.
Ωστόσο, να θυμίσουμε ότι ο ίδιος ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι έχει μπει, στο πρόσφατο παρελθόν, στο στόχαστρο, με την κατηγορία της Μαρία Σνάιντερ ότι υπήρξε «ηθικός αυτουργός» στην απόπειρα βιασμού της από τον Μάρλον Μπράντο στα γυρίσματα, ακριβώς, του «Τελευταίου Τανγκό στο Παρίσι».
Μπερνάντο Μπερτολούτσι: Tα έργα του
Η πλούσια παρακαταθήκη του Μπερτολούτσι σε εννέα ημερομηνίες:
- 1964:Πριν την επανάσταση
- 1970:Η στρατηγική της αράχνης
- 1970:Ο Κονφορμίστας
- 1972:Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι
- 1976:1900
- 1987:Ο τελευταίος αυτοκράτορας
- 1993:Ο μικρός Βούδας
- 2003:Οι ονειροπόλοι
- 2012:Εγώ και εσύ
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας