Συγκοινωνίες Αττικής: Ριζικές αλλαγές – Από “μετακόμιση” των ΚΤΕΛ μέχρι αλλαγές στα εισιτήρια
Σημαντικές αλλαγές έρχονται από το καινούργιο χρόνο στις συγκοινωνίες Αττικής, αφού ολόκληρος ο συγκοινωνιακός χάρτης αναμένεται να αλλάξει.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος», το σχέδιο του ΟΑΣΑ αναμένεται να ανακοινωθεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.
Οι άμεσες αλλαγές που έρχονται στα ΚΤΕΛ
Σύμφωνα πάντα με το “Εθνος”, η πρώτη μεγάλη αλλαγή με την οποία θα έρθει αντιμέτωπο το επιβατικό κοινό έχει να κάνει µε την αποµάκρυνση των αφετηριών των ΚΤΕΛ Αττικής από το κέντρο της πόλης, προκειµένου να αποσυµφορηθούν βασικοί οδικοί άξονες.
Η συγκεκριμένη αλλαγή, θα εφαρμοστεί έως τα μέσα του τρέχοντος μήνα.
Τα ΚΤΕΛ θα ολοκληρώνουν τη διαδροµή τους σε τέσσερα νέα σηµεία, τα οποία βρίσκονται κοντά σε σταθµό µέσου σταθερής τροχιάς και οι γραµµές τους θα θεωρούνται κυκλικές (χωρίς αφετηρία/τέρµα).
Βάσει του σχεδίου του ΟΑΣΑ, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ πλέον θα φτάνουν έως:
- Το Νοµισµατοκοπείο (για όσα εξυπηρετούν τον ανατολικό τοµέα της Αττικής).
- Τον Ελαιώνα (για όσα εξυπηρετούν τον δυτικό τοµέα).
- Το Ελληνικό (για όσα καλύπτουν τις παραλιακές γραµµές).
- ην Κηφισιά (για όσα εξυπηρετούν τον βόρειο τοµέα).
Νέες τιμές στα εισιτήρια
Η συγκεκριμένη αλλαγή, θα φέρει νέα δεδομένα και στις τιμές των εισιτηρίων, αφού το συνολικό κόµιστρο που πλήρωναν οι επιβάτες θα αφαιρεθεί στις περισσότερες περιπτώσεις ποσό ύψους 1,40 ευρώ, ώστε το κοινό να συνεχίζει µε τα χρήµατα αυτά µε άλλο µέσο µαζικής µεταφοράς χωρίς επιπρόσθετη χρέωση.
Να σημειωθεί, ότι δεν θα υπάρξει καµία αλλαγή στα δροµολόγια των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν τοπικές γραµµές, όπως π.χ. τη διαδροµή Μαρκόπουλο-Ραφήνα.
Έρχεται η χρονιά του Πειραιά
Οι μεγάλες αλλαγές θα γίνουν στον Πειραιά, όπου αναμένεται να λειτουργήσουν οι νέες γραμμές του τραμ και του μετρό.
Από το Φάληρο έως τον Πειραιά η επέκταση του τραμ θα έχει 7 νέες στάσεις στη διαδροµή εισόδου και 5 νέες στάσεις στη διαδροµή εξόδου.
Έως τον ερχόµενο Ιούνιο προγραµµατίζεται να παραδοθούν και οι τρεις νέοι σταθµοί του μετρό, οι πρώτοι της επέκτασης της γραµµής 3 προς Πειραιά. Πρόκειται για τους σταθµούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
Σε δεύτερη φάση -έως το 2021- θα παραδοθούν και οι άλλοι τρεις σταθµοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «∆ηµοτικό Θέατρο». Με την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος µετάβασης από το αεροδρόµιο στο πρώτο λιµάνι της χώρας θα είναι 55 λεπτά.
Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με το “Εθνος” ο Πειραιάς θα µετατραπεί σε βασικό συγκοινωνιακό κόµβο, ο οποίος θα περιλαµβάνει τις γραµµές 1 και 3 του µετρό, τον προαστιακό σιδηρόδροµο, το τραµ και, φυσικά, το λιµάνι.
Πηγή φωτογραφίας ΕΘΝΟΣ
Αλλαγές σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Ριζικές είναι εξίσου και οι αλλαγές στα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ.
Η στόχευση είναι η µείωση των οχηµάτων στους δρόµους, καθώς, όπως αναφέρει στο «Έθνος» ο γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, υπάρχουν βασικοί οδικοί άξονες µε µεγάλη συµφόρηση, όπως η λεωφόρος Κηφισίας, την οποία από το ύψος του Μεγάρου ΟΤΕ έως τη λεωφόρο Αλεξάνδρας διατρέχουν σήµερα 17 διαφορετικές λεωφορειακές γραµµές.
Ο ΟΑΣΑ θα επανεξετάσει το σύνολο των γραµµών κορµού. Στόχος είναι οι βασικές να παραµείνουν, ωστόσο ορισµένες θα κοπούν και θα µετατραπούν σε τροφοδοτικές των µέσων σταθερής τροχιάς.
Οι γραµµές που εξετάζεται να καταργηθούν είναι εκείνες που καλύπτουν µεγάλες διαδροµές. Ωστόσο, όπως ξεκαθαρίζουν από το υπουργείο, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασµός υποκατάστασής τους από γραµµές ΚΤΕΛ.
Καταληκτικά, αντιθέτως, η λύση που προκρίνεται σε περιπτώσεις γραµµών οι οποίες καλύπτονται σήµερα και από τους δύο φορείς είναι να προγραµµατίζονται ενιαία τα δροµολόγιά τους, ώστε να καλύπτονται οι συχνότητες, να εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό και να µη φτάνουν όλα τα οχήµατα σχεδόν ταυτόχρονα σε µια στάση.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας