Αλαλούμ με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και τα ΕΛΤΑ – Οδηγίες για τους πολίτες

Αλαλούμ με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και τα ΕΛΤΑ – Οδηγίες για τους πολίτες
Ανακοίνωση εξέδωσε η ΔΕΗ σχετικά με το ζήτημα που έχει προκύψει σχετικά με την παρακράτηση πληρωμών καταναλωτών μέσω ΕΛΤΑ.

Το αλαλούμ με τις πληρωμές λογαριασμών της ΔΕΗ μέσω των ΕΛΤΑ συνεχίζεται μετά τις παρακρατήσεις και αρκετοί καταναλωτές συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται, με το τοπίο να παραμένει θολό, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί ουσιαστικά, ξεκάθαρη απάντηση. Συγκεκριμένα, ενώ η ΔΕΗ, αποποιείται των ευθυνών της και συστήνει στους πελάτες της να μην εξοφλούν τους λογαριασμούς του μέσω των ΕΛΤΑ, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με νέα παρέμβασή της ζητάει την άμεση επιστροφή της έκπτωσης στους καταναλωτές αλλά και την αποζημίωση σε όσους κόπηκε το ρεύμα ενώ είχαν πληρώσει.

Εκτός αυτού όμως, η ΡΑΕ συνεχίζει περαιτέρω χαρακτηρίζοντας το ζήτημα το οποίο προέκυψε ”μείζον” και ”ανεπίτρεπτο”, προμηνύοντας νέες κυρώσεις.

Τι ζητά η ΡΑΕ

Σύμφωνα με επιστολή της ΡΑΕ ”διαπιστώνεται ότι υπάρχει δυνατότητα ταυτοποίησης των καταναλωτών οι οποίοι κατέβαλαν εμπρόθεσμα τα οφειλόμενα ποσά μέσω των τηρουμένων από την επιχείρηση ηλεκτρονικών αρχείων”.

Συνεπώς, ”δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο έχει μέχρι τώρα αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό από τους προμηθευτές, οι οποίοι δεν προέβησαν στην ταυτοποίηση αυτή προκειμένου να εφαρμοσθούν τα προνόμια εκπτώσεων, και να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες για τους καταναλωτές”.

Έτσι, η ΡΑΕ προτείνει στους καταναλωτές να ενεργήσουν ως εξής:

-Να προβούν άμεσα σε οριστική επίλυση του ανωτέρω προβλήματος, με τρόπο ώστε να μην απαιτείται η με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή των καταναλωτών με σκοπό την αποφυγή της αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας τους. 

-Να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου που πρόκειται να λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές και ο οποίος θα εκδοθεί από την 21η Μαΐου και μετά και θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική επισήμανση για τη διόρθωση αυτή.

-Εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις καταναλωτών που υπέστησαν, αδικαιολόγητα, διακοπή ρεύματος εξαιτίας των ανωτέρω, να προβλέψουν κατάλληλα μέτρα αποζημίωσης των καταναλωτών. Τα μέτρα θα κοινοποιηθούν στη ΡΑΕ, εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας, για την περαιτέρω εξέταση του ζητήματος. 

-Να προβούν, εντός 24 ωρών από τη λήψη της παρούσης, σε δημόσια ανακοίνωση, με κάθε πρόσφορο τρόπο, για την ενημέρωση των καταναλωτών για τον κατά τα ανωτέρω 1 έως 3 σημεία αντιμετώπισης του ζητήματος. 

-Να ενημερώσουν της ΡΑΕ εντός δέκα ημερών από τη λήψη της παρούσης για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί σύμφωνα με την παρούσα.

Η συγνώμη της ΔΕΗ – Τι συμβουλεύει τους καταναλωτές

Αφού η ΔΕΗ με ανακοίνωση της παραδέχεται ότι το πρόβλημα με τα ΕΛΤΑ υπάρχει εδώ και έναν χρόνο, συνεχίζει σχολιάζοντας ότι δεν έχει καμία ευθύνη και συστήνει στους καταναλωτές να πληρώσουντους λογαριασμούς τους στα καταστήματά της ή μέσω της εφαρμογής e-pos. Εκτός αυτού, σημειώνει ότι, όσοι από τους πελάτες της αντιμετώπισαν πρόβλημα και προσκόμισαν την απόδειξη πληρωμής μέσω ΕΛΤΑ, το θέμα διευθετήθηκε και δεν χάθηκε η έκπτωση συνέπειας ή δεν υπήρξαν άλλες επιπτώσεις.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της επισημαίνει:

-Τον τελευταίο περίπου χρόνο έχει ανακύψει πρόβλημα με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών πελατών της ΔΕΗ μέσω ΕΛΤΑ λόγω αστοχιών της εταιρείας αυτής.

Πρόβλημα το οποίο κατά καιρούς εμφανίζεται περισσότερο ή λιγότερο οξυμένο και τελευταία έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις.

Συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ ταλαιπωρούνται, ενώ και η ίδια η Επιχείρηση υφίσταται οικονομικές και άλλες δυσμενείς επιπτώσεις, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά η προσέλευση στα καταστήματά της με συνέπεια τη δημιουργία προβλημάτων στην εξυπηρέτηση αλλά και στο προσωπικό.

-Η ΔΕΗ από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να επιλύσει το πρόβλημα με στόχο την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πελατών της και βέβαια την προάσπιση των συμφερόντων της, εξαντλώντας παράλληλα τα περιθώρια διαλόγου και καλής θέλησης έναντι μιας εμβληματικής επιχείρησης όπως τα ΕΛΤΑ. Ελπίζουμε ότι με την παρέμβαση όλων των αρμοδίων πλευρών το πρόβλημα θα διευθετηθεί σύντομα.

Τονίζεται ότι τα ΕΛΤΑ, βάσει νόμου και διαθέτοντας την απαιτούμενη άδεια είναι "εισπρακτικό ίδρυμα". Αυτό σημαίνει ότι εισπράττει αυτοδίκαια τους λογαριασμούς και της ΔΕΗ, όπως και άλλων φορέων χωρίς να χρειάζεται ειδική σύμβαση προς τούτο.

-Από το πρώτο διάστημα που προέκυψε το πρόβλημα η ΔΕΗ μερίμνησε ώστε οι πελάτες της να μην υφίστανται καμία οικονομική ζημιά. Έτσι με την προσκόμιση στα καταστήματά μας της απόδειξης πληρωμής μέσω ΕΛΤΑ, το θέμα τακτοποιείται οπότε αφενός δεν γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου διατηρείται η έκπτωση συνέπειας 15%, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό.

-Εναπόκειται στους ίδιους τους πελάτες μας να επιλέγουν τα ΕΛΤΑ ή όποιον άλλο φορέα επιθυμούν για την εξόφληση των λογαριασμών τους.

Από την πλευρά μας τους συστήνουμε και τους καλούμε να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-pos, χωρίς χρέωση, και βέβαια με απόλυτη σιγουριά και χωρίς καμία ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου.

Σε κάθε περίπτωση, παρά το γεγονός ότι η ΔΕΗ δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη, ζητάμε συγνώμη από τους συνεπείς πελάτες μας για την ταλαιπωρία που υφίστανται, και τους καλούμε να προσέρχονται στα καταστήματά μας με κατανόηση και βεβαιότητα ότι το πρόβλημά τους θα τακτοποιηθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση της ανεργίας, τον Φεβρουάριο

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play