Τα σενάρια της συντριβής του μοιραίου Mirage

Τα σενάρια της συντριβής του μοιραίου Mirage
Τριήμερο πένθος έχει κηρύξει η Πολεμική Αεροπορία μετά τον τραγικό θάνατο του 34χρονου σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου. Τα ερωτήματα πολλά ωστόσο δύο είναι τα επικρατέστερα σενάρια που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα.

H χαμηλή ορατότητα λόγω υγρασίας και νέφωσης φαίνεται να έπαιξε καταλυτικό ρόλο για την μοιραία πορεία που ακολούθησε το Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας που χάθηκε χθες το μεσημέρι στο Αιγαίο, παρασύροντας στον θάνατο τον 34χρονο χειριστή Γιώργο Μπαλταδώρο.

Έμπειροι αξιωματικοί, που έχουν εικόνα των στοιχείων της πτήσης των δύο αεροσκαφών, εξηγούν σε συνομιλητές τους ότι το ζεύγος των Mirage μετά την αποχώρηση των Τούρκων που είχαν εισέλθει στο FIR Αθηνών, συνέχισε την πτήση του έως το νότιο το Αιγαίο, εκτελώντας αποστολή επιτήρησης.

Όταν ξεκίνησαν την επιστροφή τους προς το αεροδρόμιο της Σκύρου, άρχισαν να ακολουθούν καθοδική πορεία και τις κρίσιμες στιγμές πριν τη συντριβή, βρέθηκαν να πετούν σε περιοχή με υγρασία και χαμηλή νέφωση, που εμπόδιζαν την ορατότητα.

Οι δύο εκδοχές για την πτώση του Mirage

Όλα δείχνουν ότι το Νο1 του σχηματισμού, το μαχητικό δηλαδή που στο πιλοτήριο ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνέχισε την καθοδική πορεία μέσα στο περιβάλλον χαμηλής ορατότητας, και τα κρίσιμα δευτερόλεπτα λίγο πριν φτάσει στη θάλασσα είτε επιχείρησε να επιβεβαιώσει αν η πορεία του ήταν ακριβής ή αν συμβαίνει κάτι. Ωστόσο φαίνεται πως ήταν ήδη αργά, αφού τα λίγα δευτερόλεπτα που χάθηκαν, πιθανότατα στάθηκαν κρίσιμα για την τραγική κατάληξη της πτήσης. 

Σύμφωνα με ένα πιθανό σενάριο, ο πιλότος έπαθε βέρτιγκο, έχασε δηλαδή τον προσανατολισμό του και να απώλεσε την αίσθηση του ορίζοντα. Σε αυτήν την φάση, ωστόσο, δεν μπορεί να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο το Mirage να παρουσίασε κάποια ξαφνική μηχανική βλάβη.

Ένα από τα στοιχεία που στρέφουν την προσοχή τους οι ειδικοί είναι και το γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, ενώ ιδιαίτερη σημασία αποδίδουν και στις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν το πρωί της Πέμπτης στην περιοχή με την πολύ χαμηλή νέφωση.

Oπως αναφέρει το militaire.gr με κλίση καθόδου 15 μοιρών και με ταχύτητα μεγάλη μπήκαν στο σύννεφο που υπήρχε μπροστά τους κατά τη κάθοδό τους για προσγείωση στη Σκύρο τα δύο Mirage 2000-5. Στο πρώτο χειριστής ο Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος, με κοντά στις 1000 ώρες πτήσης. “Κλειδωμένος” πίσω του ο συνάδελφός του με το δεύτερο Mirage 2000-5. 

Κανείς από τους δύο και ειδικά ο Σμηναγός δεν είχαν καταλάβει ότι ζούσαν την επανάληψη της τραγωδίας της 15ης Οκτωβρίου 2004, όταν δύο διθέσια μαχητικά F-16 “κάρφωναν” το ένα μετά τ΄ άλλο στο Πήλιο.

Σε κάθε περίπτωση, απαντήσεις στα ακριβή αίτια της πτώσης θα δώσει το ΓΕΑ, καθώς έχει ήδη συγκροτηθεί αρμόδια επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Η άλλη εκδοχή οδηγεί στο συμπέρασμα, με βάση τα στοιχεία της πτήσης, ότι είτε ο άτυχος χειριστής είτε υπέστη κάτι αιφνίδιο, είτε δεν πρόλαβε να εκτιμήσει έγκαιρα τον επερχόμενο κίνδυνο, λόγω του πολύ χαμηλού ύψους που δεν του άφησε περιθώριο αλλαγής πορείας και ανύψωσης. 

Για δευτερόλεπτα σώθηκε ο δεύτερος πιλότος

Ένα άλλο στοιχείο που προκαλεί αίσθηση, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των έμπειρων αξιωματικών της Π.Α. που έχουν βάλει στο μικροσκόπιο το χτεσινό τραγικό συμβάν, είναι το πως σώθηκε το δεύτερο αεροσκάφος.

Ο Νο2 του σχηματισμού σε κάποια στιγμή και ενώ ήδη βρισκόταν πολύ χαμηλά (μόλις λίγες εκατοντάδες μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας) αποφάσισε να αλλάξει πορεία. Σταμάτησε να ακολουθεί τον Νο1 υποψιαζόμενος από το χαμηλό ύψος ότι κάτι δεν πάει καλά. Οριζοντίωσε αρχικά το αεροσκάφος του και παίρνοντας στη συνέχεια ύψος, κατάφερε να γλυτώσει την πρόσκρουση στη θάλασσα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Εκείνη τη στιγμή οι ενδείξεις που υπάρχουν δείχνουν πως βρισκόταν περίπου 160 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Ακολούθως, μεταβίβασε στη βάση του ότι έχασε από το πεδίο του τον Νο1 του σχηματισμού.

Κανονικά ο δεύτερος του σχηματισμού έπρεπε να ακολουθεί τον πρώτο, ωστόσο φάνηκε πως η επιλογή του να αγνοήσει τον κανόνα, έσωσαν τον δεύτερο πιλότο. 

Αποτελεί τραγική ειρωνεία, το στοιχείο ότι μόλις μερικά μίλια πιο μακρυά από το σημείο της συντριβής, ο καιρός είχε ανοίξει και ήταν καλοκαιρινός. Αν, η προσέγγιση του αεροδρομίου γινόταν διαφορετικά, έμπειροι αεροπόροι εκτιμούν ότι πιθανότατα η τραγωδία να είχε αποσοβηθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πτώση Mirage: Σε ανοιχτή γραμμή το Μαξίμου με το Πεντάγωνο

Πτώση Mirage: Τι γράφουν τα τουρκικά ΜΜΕ

Συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία από πτώση μαχητικού αεροσκάφους

Γιώργος Μπαλταδώρος: Αυτός είναι ο νεκρός πιλότος του Mirage

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play