Η Ευσταθία στο www.pagenews.gr: “Είναι ωραίο να βγαίνουν ενδιαφέρουσες δουλειές στην πατρίδα μας”
Γρήγορα όμως ασχολήθηκε με το τραγούδι, γράφοντας αρχικά στίχους και μουσική τραγουδώντας στη συνέχεια. Σήμερα θεωρείται μια από τις σημαντικότερες Ελληνίδες τραγουδοποιούς με πολύ ιδιαίτερη γραφή τόσο στους στίχους της όσο και στα θεατρικά της έργα, έχοντας για μουσική αφετηρία την σύγχρονη ποπ και μια εντυπωσιακή γκάμα επιρροών από το χιπ χοπ έως τη τζαζ και το ρετρό.
Στη συνέντευξή της, για λογαριασμό του www.pagenews.gr, δεν είπαμε όσα θα θέλαμε και είχα στο μυαλό μου γιατί τρέχει και δε φτάνει αυτήν την περίοδο η Ευσταθία. Την «απείλησα», όμως, πως θα επανέλθω δριμύτερη με το που θα δω τις παραστάσεις «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί», «Εφημερίς Των Κυριών» και η μουσικοθεατρική παράσταση «Σε θέλω».
Συνέντευξη στην Έπη Τρίμη
Ευσταθία, μού κάνει εντύπωση το γεγονός πως πολλοί άνθρωποι της τέχνης έχουν κάνει σπουδές όπως κι εσύ. Ήταν απαίτηση των γονέων, διεύρυνση των γνώσεων ή μαξιλάρι ασφαλείας;
Ήθελα πολύ να σπουδάσω. Τέτοιες σπουδές αν τις κάνει κάποιος για άλλους λόγους εκτός της δικής του επιθυμίας ,είναι πολύ στενάχωρο για τον ίδιο.
Έχεις σπουδάσει στη Θεολογική σχολή Αθηνών. Τί σού προσέφερε στη διάπλαση της προσωπικότητάς σου;
Η θεολογική μού προσέφερε έναν άλλο τρόπο σκέψης, μια «ευρυχωρία» και μία αρμονική σχέση με το κέντρο μου. Είναι ο τρόπος σκέψης που σε βγάζει από το μικροαστισμό σου και σε κάνει να αισθάνεσαι ένα με το «όλον».
Έχεις κυκλοφορήσει 4 προσωπικούς δίσκους με δικά σου τραγούδια και πολυάριθμα cd singles. Πώς ένιωσες όταν βγήκε στον αέρα η πρώτη σου προσωπική δουλειά; Νιώθεις ακόμη και σήμερα τα ίδια συναισθήματα;
Όταν άκουσα για πρώτη φορά τη δουλειά μου στον αέρα, δεν το πίστευα. Αισθάνθηκα υπέροχα. Και τώρα αισθάνομαι πολύ όμορφα γιατί όπως και να το κάνουμε αυτό που γράφεις , αυτό που κάνεις, θές και να το δείξεις βρε αδερφέ, ανθρώπινο ,πολύ ανθρώπινο…
Τί σημαίνει ελαφρό τραγούδι και γιατί το προτιμάς;
Το ελαφρό τραγούδι είναι το τραγούδι που κυριάρχησε στην αστική διασκέδαση και την ψυχαγωγία από τις αρχές του μεσοπολέμου μέχρι τη δεκαετία του 60 περίπου, είναι δυτικότροπο, παιδί της οπερέτας κι έχει να επιδείξει αριστουργήματα γραφής από μεγάλους δημιουργούς. Το αγαπώ γιατί έχει υπέροχες μελωδίες , μού βγάζει ωραία συναισθήματα και βιώνω μαγικά ένα παρελθόν που δεν έζησα ποτέ ομορφαίνοντας το παρόν μου.
Τα όρια ανάμεσα στο «ελαφρό» και το «βαρύ» είναι δυσδιάκριτα, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, το ελαφρό τραγούδι, για να διευρύνει την εκφραστική του δύναμη ή για να γίνει αποδεκτό από τα λαϊκά στρώματα, φλερτάρει με στοιχεία από τη λαϊκή μουσική. Ποια μουσικά ακούσματα αγαπάς κι αποτελούν έμπνευσή σου;
Εκτός απ το ελαφρό ελληνικό τραγούδι αγαπώ την ξένη ποπ του 50 και 60 , αγαπώ το ρετρό γενικά , την κλασσική μουσική αλλά και την παραδοσιακή, μπορώ να απολαύσω κι έναν καλό ψάλτη να ψέλνει έναν υπέροχο βυζαντινό ύμνο. Γενικά αγαπώ την αυθεντικότητα στην τέχνη.
Εκτός από το χώρο της μουσικής, κινείσαι και στο χώρο του θεάτρου γράφοντας θεατρικά έργα, μουσικοθεατρικές παραστάσεις, μουσικές και στίχους για το θέατρο. Για ποια δουλειά σου είσαι περισσότερο περήφανη και ποια ζήλεψες και θα ήθελες να ήταν δικό σου δημιούργημα;
Γι’ όλες τις δουλειές μου είμαι περήφανη γιατί τότε που τις έκανα είχα καταβάλει το μέγιστο της προσπάθειάς μου άσχετα αν μετά από καιρό κάποιες δε με συγκινούν και τόσο, όσο με συγκινούσαν την πρώτη φορά. Τώρα, είμαι περήφανη για την «Εφημερίδα Των Κυριών» εμπνευσμένη από το πρώτο φεμινιστικό έντυπο που βγήκε το 1887 και για την «Απολογία της Μαρί Κιουρί». Η Μαρί Κιουρί είναι ένα πολύ αγαπημένο και οικείο πρόσωπο της ιστορίας, την αισθάνομαι σαν δικό μου άνθρωπο και ήθελα εδώ και πολύ καιρό να γράψω κάτι γι’ αυτήν. Δε θα μπορούσα να βρω καλύτερους συνοδοιπόρους από την Πέγκυ Τρικαλιώτη και την Κίρκη Καραλή.
«Ζηλεύω» πολλές δουλειές κατά καιρούς και το χαίρομαι ,ειδικά νέων δημιουργών γιατί είναι ωραίο να βγαίνουν ενδιαφέρουσες δουλειές στην πατρίδα μας αυτή τη δύσκολη εποχή.
Γράφεις άρθρα που αφορούν στον πολιτισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αποτελεί το νέο είδος δημοσιογραφίας;
Ποτέ δε θέλησα να μπω στα χωράφια της δημοσιογραφίας. Απλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σου δίνουν την ευκαιρία να λές ελεύθερα την άποψή σου, να εκφράζεσαι. Βέβαια κι εκεί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα , από την πολυφωνία και τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που δέχεσαι να μην ακουστείς και να γίνει το μυαλό σούπα. Επίσης σού δίνουν την ψευδαίσθηση ότι είσαι δραστήριος χωρίς να είσαι τελικά. Δεν ξέρω, όλα θέλουν μία ισορροπία…
Διδάσκεις στιχουργική. Ο στίχος είναι η πιο προσωπική σύνθεση έκφρασης του μυαλού, της καρδιάς και της ψυχής. Αν διδαχθεί δεν υστερεί στο συναίσθημα;
Δε διδάσκω, απλά παρουσιάζω κάποια σεμινάρια στιχουργικής. Έχει διαφορά. Μοιράζομαι τις δικές μου εμπειρίες και τη δική μου αισθητική άποψη με κάποιους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τη δουλειά μου. Δεν πιστεύω ότι η στιχουργική διδάσκεται με τη στενή έννοια του όρου. Ούτε και η ποίηση. Γιατί αυτές οι τέχνες είναι αποτέλεσμα πολλαπλών διεργασιών του πνεύματος. Είναι απόσταγμα εμπειριών, συναισθήματος, καλλιέργειας και προσωπικής ,συστηματικής δουλειάς. Είναι όμως ωφέλιμο να ακούς την εμπειρία κάποιων άλλων συναδέλφων και να δέχεσαι αυτά που έχει ο καθένας να σου προσφέρει. Αυτά είναι τα σεμινάρια.
Επί σκηνής, δισκογραφικά ή θεατρικά έχεις συναντηθεί με όλη την αφρόκρεμα (όπως τους Σταμάτη Κραουνάκη, Μαριανίνα Κριεζή, Λένα Πλάτωνος, Τάνια Τσανακλίδου, Μελίνα Τανάγρη, Στέλλα Γαδέδη, Μιχάλη Δέλτα, Αντώνη Τουρκογιώργη, Γιάννη Ζουγανέλη, Φίλιππο Πλιάτσικα, ΟΝΑΡ, Μανώλη Φάμελο, Στάθη Δρογώση, Νίκο Ζιώγαλα, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Βαγγέλη Γερμανό, Δαυίδ Ναχμία, Μάνια Παπαδημητρίου, Άννα Φόνσου, Πέγκυ Τρικαλιώτη, Μαρία Κίτσου και πολλούς άλλους). Ποιος ήταν αυτός/ αυτή που σε άγγιξε περισσότερο και σήμερα θα ένιωθες ευγνωμοσύνη;
Αισθάνομαι για όλους ευγνωμοσύνη και το λέω ειλικρινά αυτό . Δεν μπορώ να ξεχωρίσω έναν συγκεκριμένο.
Σε συνέχεια της ως άνω ερώτησής μου βλέπω πως δεν έχεις κάνει εκπτώσεις επαγγελματικές. Προκύπτει με «αίμα ψυχής» ή έχεις μαξιλάρι ασφαλείας την οικογένεια;
Με αίμα ψυχής σίγουρα έχοντας περιορίσει πολύ τις υλικές μου ανάγκες χωρίς όμως να αισθάνομαι δυσφορία γι αυτό. Επίσης με στηρίζουν οι άνθρωποί μου.
Υπεύθυνη γι’ αυτό που είσαι σήμερα είναι η Ελλάδα η ζωή, οι εμπειρίες ή τα πρώτα σου βιώματα και οι άνθρωποι που σε πίστεψαν και σού έδωσαν ευκαιρίες;
Είναι όλα αυτά και επιπλέον η πίστη και η σκληρή δουλειά.
Πώς σού φαίνεται η γρήγορη ανέλιξη ανθρώπων στο θέαμα και στη μουσική μέσω των reality shows;
Μου φαίνεται όπως το είπες ακριβώς: γρήγορη.
Υπάρχουν άλλα επαγγελματικά σχέδια στα οποία θα ήθελες να αναφερθούμε;
«Η Απολογία της Μαρί Κιουρί» θα παίζεται μέχρι τέλος Μαρτίου και παράλληλα συνεχίζονται οι παραστάσεις «Εφημερίς Των Κυριών» με την Ανδρομάχη Μαρκοπούλου και το Χάρη Μπότση όπως και η μουσικοθεατρική παράσταση «Σε θέλω» με τη Μαρία Κίτσου.
Την ευχαριστούμε για την όμορφη συνέντευξή και ανανεώνουμε το ραντεβού μας στο θέατρο.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας