Facebook: Οι απάτες και οι οδηγίες της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

Facebook: Οι απάτες και οι οδηγίες της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή
Οι απάτες μέσω Facebook είναι συχνό φαινόμενο και η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή προειδοποιεί.

Σε ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού σχετικά με τις συναλλαγές από τα social media και κυρίως το Facebook προχώρησε η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Οι οδηγίες δίνονται μετά από σειρά καταγγελιών καταναλωτών που προχώρησαν σε συναλλαγές από ta social media και ιδιαίτερα μέσω του Facebook.

Η γενική γραμματεία διαπίστωσε παράνομες και παραπλανητικές πρακτικές.

Υπάρχουν προφίλ που εμφανίζονται ως προμηθευτές και καλούν τους καταναλωτές να καταβάλλουν χρηματικά ποσά για την αγορά αγαθών. Όμως, είτε δεν τους τα παραδίδουν, είτε τα παραδίδουν αλλά είναι άλλα από αυτά που παραγγέλθηκαν. Τις περισσότερες φορές είναι προϊόντα μαϊμού και δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι κοινή συνισταμένη των εν λόγω καταγγελιών είναι:

– Η απουσία δήλωσης ταχυδρομικής διεύθυνσης του εμφανιζόμενου ως προμηθευτή στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ή, σε κάποιες περιπτώσεις, η δήλωση ψευδούς διεύθυνσης στην Ελλάδα.

– Η αδυναμία επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες γραμμές επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα της χώρας) ή η προβολή τηλεφωνικών γραμμών που δεν αντιστοιχούν σε πραγματικούς τηλεφωνικούς αριθμούς της χώρας.

– Η αποστολή των αγαθών μέσω εταιρειών ταχυμεταφορών, στα συνοδευτικά δελτία των οποίων δεν αναφέρεται η διεύθυνση επικοινωνίας του αποστολέα ή αναφέρεται ψευδής διεύθυνση.

– Το «μπλοκάρισμα», αφού ολοκληρωθεί η συναλλαγή και παραληφθούν τα προϊόντα, του χρήστη-καταναλωτή από τον αποστολέα των αγαθών.

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις συναλλαγές τους από τα social media.

Πως να καταλάβετε ότι είναι αξιόπιστος ο προμηθευτής

Συστήνεται στους καταναλωτές να μην προχωρούν σε συναλλαγή, εφόσον δεν ενημερώνονται για τα παρακάτω:

– Την ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα προμηθευτή, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης).

– Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του, (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ.)

– Τον τρόπο πληρωμής και αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.

– Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

– Τη δυνατότητα εξωδικαστικής επίλυσης τυχόν διαφορών.

Όλες οι παραπάνω πληροφορίες πρέπει να είναι επικαιροποιημένες και να δίνονται στον καταναλωτή με τρόπο απλό και κατανοητό.

Για καταγγελίες, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή 1520 τις εργάσιμες ημέρες και ώρες από 09.00 έως 15.00.

Επίσης, μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους στο www.1520.gov.gr, 24 ώρες/24ωρο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play