Θεσσαλονίκη: Κατάληψη στην πρυτανεία του ΑΠΘ – Φοιτητές αντιδρούν στο νόμο Γαβρόγλου

Θεσσαλονίκη: Κατάληψη στην πρυτανεία του ΑΠΘ – Φοιτητές αντιδρούν στο νόμο Γαβρόγλου
Σε μονοήμερη κατάληψη της πρυτανείας του ΑΠΘ, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον Νόμο Γαβρόγλου προχώρησε ο Σύλλογος Φοιτητών Φιλολογίας του ΑΠΘ.

Σε ανακοίνωσή τους για την κατάληψη οι φοιτητές του ΑΠΘ χαρακτηρίζουν το νόμο Γαβρόγλου «τη νέα πρόταση έκτρωμα του ΙΕΠ για την παιδαγωγική επάρκεια και το κόψιμο των δωρεάν συγγραμμάτων».

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνουν ακόμα ότι «ο Νόμος Γαβρόγλου επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τις τσέπες (και τις πλάτες) των φοιτητών, στην προσπάθειά του Υπουργείου να διαχειριστεί την υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων, θεσμοθετώντας την υποχρεωτική επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά και την ανταποδοτική-απλήρωτη προσφορά εργασίας των μεταπτυχιακών στο πανεπιστήμιο, γεγονός που μπορεί να περικόψει και θέσεις προσωπικού. Επιπλέον, η υποχρηματοδότηση του πανεπιστημίου αγγίζει απειλητικά τη φοιτητική μέριμνα, ακόμη και παροχές που ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητες».

Ακολουθεί η ανακοίνωση του Συλλόγου Φοιτητών Φιλολογίας ΑΠΘ:

Την Πέμπτη 12/10/17 συνεδρίασε ο Σύλλογος Φοιτητών Φιλολογίας ΑΠΘ, προκειμένου να συζητήσει και να λάβει αποφάσεις για τα ιδιαίτερα οξυμμένα προβλήματα που προκύπτουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δυσχεραίνοντας τόσο τη φοιτητική μας καθημερινότητα όσο και την εργασιακή μας προοπτική, και τα οποία παγιώνονται με την ψήφιση και εφαρμογή του πρόσφατου νομοσχεδίου για την παιδεία (Νόμος Γαβρόγλου). Τα προβλήματα αυτά έχουν να κάνουν αφενός με τις περικοπές στη φοιτητική μέριμνα (εξαγγελίες για κόψιμο των δωρεάν συγγραμμάτων) και τη γενικότερη υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων, και αφετέρου με την ένταση της προσπάθειας για υποβάθμιση των βασικών πτυχίων μας, με την αφαίρεση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που αυτά κατοχυρώνουν και την προώθηση των Διά Βίου προγραμμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, με την έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς, ερχόμαστε αντιμέτωποι με έναν προψηφισμένο από το καλοκαίρι νόμο που επιχειρεί τις εξής τομές στο πανεπιστήμιο σε σχέση με τα επαγγελματικά μας δικαιώματα: πρώτον, προωθεί μέσα στα πανεπιστήμια τη συγκρότηση Κέντρων Διά Βίου Μάθησης. 

Τα εν λόγω κέντρα δημιουργούν προγράμματα επανακατάρτισης – επιμόρφωσης απευθυνόμενα σε αποφοίτους. Χορηγούν πιστοποιήσεις προσόντων, οι οποίες, υπό το πρόσχημα της «ανανέωσης» των γνώσεων του πτυχίου, έρχονται να αναιρέσουν πλήρως τη βαρύτητα του βασικού μας πτυχίου, που μέχρι πρότινος μας έδινε τη δυνατότητα να εργαστούμε μόνιμα και με συλλογικούς όρους, καθώς κατοχύρωνε ενιαία και σταθερά επαγγελματικά δικαιώματα σε όλους τους αποφοίτους, και να μας εντάξουν οριστικά και αμετάκλητα στα πλαίσια των μνημονιακών σχέσεων εργασίας, όπου η υποτιθέμενη «ανεπάρκεια» της ατομικής συλλογής προσόντων μας θα λειτουργεί ως δικαιολογία για την ανεργία και την ελαστασφάλεια με την οποία θα δουλεύουμε. Δεύτερον, και ειδικά όσον αφορά τις καθηγητικές σχολές σαν τη δική μας, στο πνεύμα του Νόμου Γαβρόγλου εντάσσεται και η πρόσφατη έκθεση του Ι.Ε.Π (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) στο Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με την οποία το επαγγελματικό δικαίωμα του καθηγητή, η παιδαγωγική επάρκεια, θα αφαιρεθεί απ’ το πτυχίο μας, και εμείς θα το αποκτάμε μετά από αυτό, είτε μέσα από δομές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είτε μέσα από κέντρα δια βίου μάθησης μετά το πτυχίο.

Κι αν θέλουμε να διεκδικήσουμε μια θέση στο σχολείο, θα απαιτείται συμμετοχή στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ, ετήσια επιμόρφωση-αξιολόγηση μέσα στο σχολείο και τελικές εξετάσεις, δηλαδή στάδια-δοκιμασίες που ολοένα θα μας απομακρύνουν από μια θέση εργασίας. Η ένταση των εξεταστικών φίλτρων και η αποκοπή των βασικών επαγγελματικών δικαιωμάτων από το πτυχίο δεν λειτουργεί ως ένας τρόπος βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Ίσα- ίσα πατάει πάνω στην κατάσταση διάλυσης του δημόσιου σχολείου και τροφοδοτεί την κατεύθυνση παγίωσης της επισφαλούς εργασίας σ’ αυτό.

Από την άλλη, ο Νόμος Γαβρόγλου επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τις τσέπες (και τις πλάτες) των φοιτητών, στην προσπάθειά του Υπουργείου να διαχειριστεί την υποχρηματοδότηση των ιδρυμάτων, θεσμοθετώντας την υποχρεωτική επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά και την ανταποδοτική-απλήρωτη προσφορά εργασίας των μεταπτυχιακών στο πανεπιστήμιο, γεγονός που μπορεί να περικόψει και θέσεις προσωπικού. Επιπλέον, η υποχρηματοδότηση του πανεπιστημίου αγγίζει απειλητικά τη φοιτητική μέριμνα, ακόμη και παροχές που ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητες. Κραυγαλέο το παράδειγμα των δωρεάν συγγραμμάτων, για το ενδεχόμενο κόψιμο των οποίων έγινε μεγάλος ντόρος την τελευταία βδομάδα. Τέλος, ο νόμος αυτός, αν και εμφανίζεται επικοινωνιακά ως προστάτης του πανεπιστημιακού ασύλου, ουσιαστικά δίνει το νομικό πλαίσιο για την κατάργησή του και το ελεύθερο επέμβασης της αστυνομίας, της κατασταλτικής δύναμης του κράτους, μέσα στον χώρο όπου τόσα χρόνια οι φοιτητές μπορούν να αναπτύσσουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους.

Απέναντι σε όλα αυτά τα μαύρα μέτωπα που ανοίγονται μπροστά μας, αποφασίσαμε ως Φοιτητικός Σύλλογος να προβούμε σε ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΗΣ ΠΡΥΤΑΝΕΙΑΣ ΑΠΘ, όχι συμβολικά, αλλά έχοντας επίγνωση ότι από τον πρύτανη και τα διοικητικά όργανα που συνεδριάζουν σε αυτό το κτήριο εφαρμόζονται κατά γράμμα οι παραπάνω αντιεκπαιδευτικές επιταγές, και δείχνοντας έμπρακτα ότι δεν υπάρχει περίπτωση να συναινέσουμε στο μέλλον της ανεργίας που ξεκινάει από την πολιτική του μνημονίου, των περικοπών και της αδιοριστίας, αποκρυσταλλώνεται στο νόμο Γαβρόγλου και την πρόταση του ΙΕΠ και μεταφράζεται στον κατακερματισμό των πτυχίων μας και τη μεταφορά των επαγγελματικών δικαιωμάτων μας στα δια βίου προγράμματα και σε παράλληληλες δομές! Δεν υπάρχει περίπτωση να πληρώσουμε ούτε ευρώ για συγγράμματα και παροχές που οι φοιτητές με τόσους κόπους και αγώνες κατακτήσαμε!

-ΚΑΤΩ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ. -ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΤΥΧΙΟ.-ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΔΟΜΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΝΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ.-ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.-ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ. ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.-ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΥΛΟ. ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΛΑΟ.-ΚΑΤΩ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΤΗΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ APP ΤΟΥ PAGENEWS PAGENEWS.gr - App Store PAGENEWS.gr - Google Play