Μετανάστες: Δεν φτάνει το τέμενος, να δοθούν άδειες για τζαμιά
Να δοθούν άδειες για μικρά τζαμιά κοντά σε σπίτια ζητούν οι εκπρόσωποι προσφυγικών και μεταναστευτικών κοινοτήτων στη χώρα μας, οι οποίοι ενώ δηλώνουν ικανοποίηση για την καστασκευή του μουσουλμανικού τεμένους στο Βοτανικό, ωστόσο οι ίδιοι κάνουν λόγο για σημαντική καθυστέρηση και τονίζουν πως δεν λύνεται το πρόβλημα.
«Αυτονόητη υποχρέωση για κάθε κράτος που θέλει να σέβεται τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα των κατοίκων του» χαρακτηρίζει τη διευκόλυνση της άσκησης της θρησκευτικής πίστης η οργάνωση νέων «Generation 2.0» σε δήλωσή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Καλωσορίζουμε την έναρξη των εργασιών δημιουργίας του χώρου λατρείας για τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας», επισημαίνουν και συμπληρώνουν ότι «είναι κάτι που έπρεπε να έχει περατωθεί εδώ και αρκετά χρόνια, ώστε οι άνθρωποι να πηγαίνουν περήφανα στον επίσημο χώρο λατρείας και όχι σε άτυπες και πολλές φορές μη ασφαλείς αυτοσχέδιες δομές».
Το έργο της κατασκευής του τεμένους στον Βοτανικό «είναι εντελώς συμβολικό» και έχει ως κύριο στόχο «όχι να λύσει το πρόβλημα των μουσουλμάνων, αλλά να καλύψει το ελληνικό κράτος ως προς τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τους διεθνείς οργανισμούς που διαμαρτύρονται», σχολιάζει ο πρόεδρος του Ελληνικού Φόρουμ Μεταναστών, Αχμέντ Μοαβία. Αυτό που έχει πραγματική σημασία είναι «να δοθούν άδειες για τα μικρά τζαμιά κοντά στα σπίτια».
Οι άτυποι χώροι λατρείας στην Αθήνα υπολογίζονται σε 50, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνικού Φόρουμ Μεταναστών. Όπως εξηγεί, πριν από την οικονομική κρίση «λειτουργούσαν στην Αθήνα περίπου 65 τέτοιοι χώροι για τους μουσουλμάνους, ωστόσο κάποιοι έκλεισαν είτε γιατί έφυγαν αρκετοί μουσουλμάνοι από την Ελλάδα είτε γιατί λόγω της κρίσης δεν μπορούσαν να τους συντηρήσουν». Στην πλειοψηφία τους οι χώροι αυτοί είναι μικροί, έκτασης 40-50 τετραγωνικών μέτρων, εκτός από δύο μεγάλους, έναν στο Μοσχάτο και έναν στο Περιστέρι. Στην πραγματικότητα, συνεχίζει, δεν είναι καθαρά λατρευτικοί χώροι, αλλά χώροι όπου οργανώνονται, επίσης, μαθήματα, πολιτιστικές εκδηλώσεις και γιορτές.
«Οι λατρευτικοί τόποι σε όλο τον κόσμο γίνονται κοντά εκεί που μένει ο κόσμος, είναι σε διάφορα σημεία, γιατί κανείς δεν θα ταξιδέψει για προσευχή στην άλλη άκρη της πόλης. Το τέμενος στον Βοτανικό θα καλύψει ίσως μόνο όσους μένουν κοντά», παρατηρεί ο κ. Μοαβία. «Οι άνθρωποι δεν έχουν ανάγκη να χτιστούν και άλλοι χώροι, τους έχουν ήδη, οι χώροι αυτοί, που λειτουργούν σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας χωρίς κανένα πρόβλημα, χρειάζονται νομιμοποίηση και συντήρηση», καταλήγει.
«Μακάρι να φτιαχνόταν νωρίτερα το τζαμί. Ωστόσο, από μόνο του το τζαμί δεν λέει τίποτα», παρατηρεί από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ελληνικού Φόρουμ Προσφύγων, Γιονούς Μοχαμαντί. «Πρέπει να δούμε πώς θα λειτουργεί», εξηγεί, καθώς ένα τζαμί «σημαίνει κέντρο πληροφόρησης και ανταλλαγής απόψεων, όχι μόνο για τους μουσουλμάνους, αλλά και γι’ αυτούς που αναρωτιούνται τι είναι το Ισλάμ». Επίσης, υπογραμμίζει ότι είναι πολύ σημαντικό το τέμενος «να ελέγχεται από το ελληνικό κράτος, γιατί ζούμε στην Ελλάδα και για εμάς τους μουσουλμάνους προέχει ο ελληνικός νόμος και το Σύνταγμα, όπως και να υπάρχει και καλή επικοινωνία των επίσημων ελληνικών θεσμών με το τζαμί, ανταλλαγή απόψεων, συνεννόηση και αλληλοκατανόηση».
Και ο πρόεδρος του Ελληνικού Φόρουμ Προσφύγων ζητάει από την πλευρά του να μην κλείσουν τα τζαμιά που λειτουργούν στην Αθήνα, αν και σπεύδει να συμπληρώσει ότι αυτά δεν χρειάζονται άδεια, λειτουργούν ως πολιτιστικά κέντρα και έτσι πρέπει να μείνουν. «Δεν κάνουν μόνο θρησκευτικές δράσεις, αλλά και πολιτιστικές, και αν γίνουν τζαμιά μπορεί να μην έχουμε τη δυνατότητα να διοργανώνουμε και άλλες δραστηριότητες», εξηγεί και προσθέτει: «Αυτά τα πολιτιστικά και θρησκευτικά κέντρα που έχουν επιβιώσει από την οικονομική κρίση, γιατί τα στηρίζει ο κόσμος οικονομικά και κοινωνικά, είναι μια ευκαιρία για το κράτος και τους δήμους να τα χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο για την ένταξη των μεταναστών στη χώρα».
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Το σχόλιο σας